Menü

A legjobb házi arcpakolások

Arcpakolást nem csak a drogériák polcain találunk, készíthetünk otthon is, ráadásul viszonylag olcsó és egyszerű alapanyagok kellenek hozzá, valamint nem csak bőrünknek, hanem általánosan az egészségünknek is jót tesznek.

Az egyik leggyakoribb alapanyag, amiből házilag is készíthetünk arcpakolást, a joghurt. Élőflórás natúr joghurtot érdemes használni, mivel probiotikumokban gazdag és rendkívül jól hidratálja és hűsíti a bőrt. Összekeverhetjük mézzel vagy citrommal is, de szinte bármilyen más, arcpakolásban felhasználható egyéb alapanyaggal is kombinálhatjuk. A joghurtos arcpakolás nagyjából 15-20 perc alatt fejti ki hatását.

Szintén gyakori alapanyag a zab. Zabos arcpakolásokat a különböző kozmetikai cégek is előszeretettel használnak, mivel a zab ragyogóvá és puhává teszi a bőrt akár pár perc alatt. A zabos arcpakoláshoz vízre is szükségünk lesz, illetve keverhetünk hozzá natúr joghurtot és mézet is. Nagyjából 15 percig hagyjuk hatni, majd utána öblítsük le langyos vízzel.

Egy másik közkedvelt alapanyag a házi arcpakolások világában a banán. Száraz bőrre ajánlják leginkább, de az aknés, pattanásos bőrre is nagyszerű megoldást kínál. Adjunk hozzá egy evőkanál mézet és egy kicsi citromot, majd turmixoljuk össze az egészet. Nagyjából 15 perc hatóidő eltelte után öblítsük le langyos vízzel.

Bár meglepő lehet, de a mustár is rendkívül jó alapanyag lehet házi arcpakolásokhoz. A mustár remek élénkítőként működik a benne található mustármagolaj miatt, azonban irritálhatja is a bőrt, így mindenképpen érdemes kipróbálnunk először egy kisebb bőrfelületen. Nagyjából egy teáskanálnyi elég az egész arcunkra, de ha túlságosan irritálja a bőrünket, érdemes lehet összekeverni egy kis joghurttal, aminek a hűsítő hatása ellensúlyozza a mustárét.

Száraz bőrre nem csak a banán és a joghurt nyújt megoldást, hanem a tojás is. A legjobb hatást azzal érjük el, ha szétválasztjuk a sárgáját a fehérjétől és a sárgáját használjuk fel. Eloszlatjuk az arcon, majd, ha megszáradt, 15 perc múlva langyos vízzel leöblítjük. Kombinálhatjuk ezt is mézzel, illetve citrommal.

Zsírosodó és pattanásos bőrre szintén jó hatással van a tojás, azonban ebben az esetben a fehérjéjét használjuk fel. Hasonló módon a sárgájához, ezt is hagyjuk megszáradni a bőrünkön, majd langyos vízzel öblítsük le. A fehérjéből készült arcpakolás arcfeszesítő tulajdonsággal is bírnak.

Szelektálás – mit dobjunk ki és mit ne?

Amikor már túlzsúfolttá válnak a szekrényeink, szobáink, belépni sem tudunk az előszobába, halmozzuk a tárgyakat, mániákusan gyűjtögetünk és nem akarunk semmit kidobni, akkor itt az ideje egy nagyobb szelektálásnak! Ha kétségeink vannak afelől, hogy mit szabad kidobni és mit nem ajánlott, akkor olvassák el mai írásunkat.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?

Légzőgyakorlatok, amelyek nyugtató hatásúak

A stresszfaktorokat nem tudjuk elűzni,, azon azonban dolgozhatunk, hogy kezelni tudjuk saját érzelmeinket, illetve mérsékeljük a feszültséget. Nagyszerű és könnyen elsajátítható stresszkezelő módszer például a légzőgyakorlat, amelyből számtalan változat ismert, így tényleg mindenki megtalálhatja a neki leginkább megfelelő típust. Az alábbiakban a Women's Health gyűjtése alapján ismertetünk néhányat, és mindenkit arra biztatnánk, hogy kísérletezzen bátran - mentális és lelki egészsége érdekében megéri.

Ganglion– dudor az ízületeken

Sokszor érezhetünk ízületeinknél fájdalmat, egy-egy mozdulat is nehezünkre eshet, de van úgy, hogy már nem csak fájdalom, hanem fizikai jel is látható, ez pedig utalhat ganglion cisztára.

Napégés – így kezeld

Már nem csak nyáron jelentenek gondot a napsugárzás okozta bőrproblémák, a napégés lehet enyhe, de lehet súlyos is. Adunk pár tippet, hogyan kezeld, ha bőrödnek túl sok volt a napból.