Menü

Egészséges tejdesszertek?

Megdöbbentő dolgot derítettek ki a bolti joghurtokról a minap a britek, főleg a gyerekeknek szánt joghurtok óriási cukortartalma került terítékre. Azt hiszem nem kell messze mennünk, itthon is tanulságos körülnézni a boltok polcain. Vajon mennyire egészségesek ezek a nyalánkságok és mivel helyettesíthetjük őket?

Nem indul a fogyás? Ezért.

Gyakran úgy érezzük, hogy mindent megteszünk a fogyás érdekében, az eredmény mégis várat magára. Az áttörés nem történik meg, a fogyás nem indul be látványosan, a kilók nem olvadnak úgy, ahogy vártuk. Vajon tényleg mindent jól csinálunk? Vegyük nagyító alá a problémát!

Hulladékmentes élet

Ha nyaralni indulunk, és egy kellemeset fürdőznénk vagy kirándulnánk, bizony elronthatja a jókedvet a szemét. Úgy gondolom, senki nem mártózna meg abban a tengerben vagy óceánban ahol, egy hatalmas szemétkupac úszkál. De a hegyen túrázáskor készült fotón se mutatna jól a háttérben egy halom szemétkupac. De mit tehetünk, hogy megóvjuk a környezetünket, és ezáltal az egészségünket?

Hogyan sportoljunk kánikulában? Így!

Akinek már annyira beépült a sport az életébe, hogy szokássá, rutinná vált, az nyáron sem mond le erről, csak azért, mert kánikula van. Tény, hogy 35 fokban, kora délután nem épp a futás gondolata kerülget, de íme néhány trükk, hogy eldobd a kifogásokat.

Azért fáj, mert nem ittál eleget...

Legalább 2-3 liter folyadékra lenne szükségünk minden nap – ezt nem véletlenül halljunk gyakran, hiszen testünk számára az egyik legfontosabb a megfelelő folyadékbevitel. Ha nem figyelünk erre tudatosan, akkor annak nagyon sok negatív következménye lehet.

Amikor már elviselhetetlen a kánikula

A kánikula sokunknak megkeseríti az életét, tudom, hogy a többség szereti a nyarat, viszont az ember nem lehet nonstop vízparton, bizony jól jönnek trükkök a mindennapi életben a forróság elviseléséhez.

Amikor hiába kérlek, hogy ne a napon focizz

A szervezet meleg érzése 30-35 foknál jelentkezik. A napszúrást tartós, hosszabb ideig történő, tűző napon tartózkodás váltja ki, s ha hosszabb ideig éri fokozott hősugárzás a fejet, hőguta alakul ki. Hogyan előzhető meg, illetve, ha megtörtént, hogyan kezelhető a napszúrás?

Mit és hogyan igyunk sportoláskor

Szakemberek szerint a sportolásra előre fel kell készülni, a testmozgáshoz ugyanis érdemes jól hidratált állapotban hozzákezdeni, persze ez nem azt jelenti, hogy teleisszuk magunkat.
Az arányos folyadék beviteli terv éppolyan fontos, mint egy jó edzésterv.

Ég, fáj, húzódik… - megoldások napégésre

A leégett bőr kezelését mielőbb érdemes elkezdeni kezelni. Az viszont egyáltalán nem mindegy, hogy mivel.

Hajápolási kisokos nyárra

Napfény, izzadás, sós víz, hajszárítás… csak egy átlagos nyár a hajunk számára. A rengeteg káros hatás ellen azonban néhány jó tippel könnyen tehetünk.

Életmódtippek naggggyon lustáknak!

Életmódot szeretnél váltani, mégsem nem vágtál bele eddig. Persze tudom én, ma nincs időd. Elhiszem. Ezért adok villámgyors tippeket. Ezekhez tényleg nem szükséges túl nagy idő-és energiaráfordítás! Bebizonyítom!

Anya, melegem van!

Beköszöntött az igazi kánikula. Nehéz sokszor elviselni a hőséget és a magas páratartalmat, de néhány tipp segítségével talán könnyebben átvészelhető ez az időszak!

Enni vagy nem enni? Ez itt a kérdés!

Unalomból? Stressz miatt? Tévénézés alatt? – egy nap vajon hányszor eszünk és ezek közül vajon mennyi a valódi éhség? Egy kutatás szerint tízféle éhség létezik, ám ezek közül csak egy valódi.

A szénsavas üdítők hatása a szervezetre

A szénsavas üdítők káros hatásáról sok tévhit és valódi adat köztudott. De, vajon hogyan is hat a szervezetre?

Fenntartható egészség– életmódváltás tartósan

Az esetek nagy részében csak elkezdjük az életmódváltást, de valahogy mégsem sikerül fenntartani ezt az állapotot.

A biztos alapok

Sokszor gondoljuk azt, hogy az egészséges életmódhoz illetve a fitt formánkhoz, csinos külsőnkhöz megannyi drága dolog szükséges, azonban a legfontosabb feltételei a testi és lelki egészségnek valójában nem kerülnek semmibe. Csupán nyolc dolog kell hozzá!

...meg a kakaósat, a fahéjasat, a lekvárosat....

Édesen és sósan is fogyasztjuk. Számtalan verziója létezik. Elkészítése országonként más és más. A legkedveltebb töltelékek a kakaó, fahéj, túró, mák, különböző pudingok. Sós változata közül ismert: a hortobágyi húsos palacsinta, de gombával, és más zöldségekkel megtöltve is elkészíthető. Gyerekkorodban melyik volt a kedvenced?

Nyári túlélőcsomag, melyet érdemes mindig magunkkal vinni

A víz és a naptej, csak az alapkellék a táskába. Mit vigyünk még, ami akár életmentő is lehet?

Ezt csináld és meghízol!

Számtalan olyan rutinból elkövetett cselekvésünk van, melyeket talán észre sem veszünk, mégis rögzülnek, és rossz szokásainkká válnak, ezzel egyre több problémát okozva. Kis odafigyeléssel mindez megelőzhető.

Strandolási kisokos

A nyári időszak kedvenc tevékenysége a strandolás. Amikor eljön a nyár és a kánikula, hogy hűtsük magunkat, fürdőbe, illetve strandra menekülünk. Viszont számtalan veszély leselkedhet ránk, ha nem tartjuk be a szabályokat és nem figyelünk egymásra. Most nézzük meg, mire kell gondot fordítanunk, ha vízpartra indulunk szórakozni.

30 napig napi 3 liter víz kihívás

Nagyszabású kihívás indul, mindenkit várnak, aki szeretne egészségesebben élni.A kihívás neve: Idd magad egészségesre!
A célja pedig, hogy a résztvevők 30 napon keresztül napi 3 liter vizet igyanak.

Micellás víz, micellás sampon… na, de mi az a micella?

Az utóbbi időben sorra jelennek meg kozmetikumok, melyek a micella csodatevő hatására alapozzák tudásukat, de talán nem árt tisztázni, hogy mi is ez ?

A szaglás és a psziché, avagy van-e boldogságillat?

Az emberi szaglórendszer több ezer különböző illat megkülönböztetésére képes. Ezek az illatok, mind különbözőképpen hatnak ránk. Egyesek közömbös érzést váltanak ki belőlünk, mások emlékeket idéznek fel. De, miért van ez? A cikkből kiderül!

Emésztési zavarok – akarsz róla beszélni?

Testünk minden eleme az emésztőrendszerbe került tápanyagokból épül fel, ezekből nyeri a test az energiát és a tápanyagokat a működéshez, fejlődéshez, regenerálódáshoz. A folyamat már a szánkban elindul, ezért nagyon fontos, miket fogyasztunk.A cikkből kiderül, hogy mit egyél, illetve miket kerülj el!

Testi-lelki harmónia

Mikor egészségről, vagy betegségekről beszélgetünk, gyakran a kézzel fogható dolgokban keressük a megoldást. Az egészséges reformételekben és gyógyszerekben, s megfeledkezünk sokszor arról, hogy testi állapotunk mellett, lelkileg milyen módon tehetünk saját életünkért. A testi-lelki harmónia szorosan összefügg, és nem működhet egyik sem a másik nélkül.

Tavaszi méregtelenítés

A hosszú tél után bevett szokás, hogy a természet megújulásával mi is megújuljunk kicsit, amit a szervezet méregtelenítésével érhetünk el. Nézzük is meg, hogyan!

Energiaital és társai ...

Testünk tömegének több mint a fele víz, felnőtt férfiaknál 60%, nőknél – a nagyobb testzsír-százalék miatt - 50%, míg a csecsemőknél 70%. A folyadékfogyasztás fontosságáról már gyakran hallottunk, hiszen mindannyian jól tudjuk ennek jelentőségét, ám nem mindegy mivel töltjük fel az italos palackokat.

Kutyaharapást szőrével? Még véletlen se!

Egy átmulatott éjszaka, egy jobban sikerült buli… nem szükséges részegnek lenni ahhoz, hogy másnaposság éreztesse velünk hatását, a következő napon. Viszont, ha már beütött a baj, akkor szerepeljen itt néhány jó tanács, a mihamarabbi elmulasztáshoz!

Szemünk ellensége a digitális világ?

A fejlett világ társadalmaira egyre jellemzőbb, hogy egész napunkat a kütyüink társaságában töltjük, 8-10 óra számítógépes munkát követően otthon is a képernyő előtt ülünk.Az elterjedt rémhírekkel ellentétben a mai monitorok első generációs társaiknál sokkal biztonságosabbak, ez azonban még mindig komoly megterhelést jelent a szem számára.

Kis lépés az emberiségnek, de nagy lépés az életmódnak!

A legnagyobb hiba az „egyből mindent” jelleg jellemzi a fogyni vágyókat, holott néhány apró szokás beiktatásával máris hatalmas eredményeket érhetünk el.

Esti kifogások - A te gyereked mit talál ki?

Aki próbált már gyereket altatni, biztos több tucat történetet tudna mesélni arról, hogy miért is nem akar aludni menni gyermek. Hogy mi a teendő? Nehéz kérdés! A legfontosabb mégis az, hogy megtanulja a szokásrendszert, s képes legyen alkalmazkodni a szabályokhoz.

Segítségért kiált a hajunk a hidegben!

Közelegnek az ünnepek és ilyenkor a nagy rohanásban elfelejtünk magunkról gondoskodni. Feledésbe merül, hogy a hajunk is megsínyli a hideg időt, és gondot kell fordítanunk az ápolására. Néhány jótanács, hogy miként védjük hajunkat a téli időszakban.

Nyári reggelik

Nagyon fontos a táplálkozásod szempontjából, hogy mivel indítod a napodat. Milyen reggelit ajánlott fogyasztani az egészséges életmód keretein belül, és mi az, ami viszont kerülendő?

Még nem vagy elég szomjas? - a cukrostól majd az leszel

Emlékszem, gyerekkoromban a nagymamám milyen gondosan odafigyelt rá, hogy eleget igyunk. Mindig odakészített egy kanna teát az ágy mellé. Ettől aztán inkább dehidratáltak, acetonos leheletűek lettünk, mint szomjuk csillapított, boldogabb gyerekek. De miért?

Még megtanulhatsz eleget inni

A nem megfelelő folyadékfogyasztás áll számos egészségügyi probléma, valamint rosszullét hátterében. Utóbbiak érthető módon nyáron a leggyakoribbak. Ne essünk ebbe a hibába - most még rászoktathatjuk magunkat arra, hogy eleget és megfelelően igyunk!

Hétköznapi szokásaink, melyekkel ártunk a környezetünknek

Kis odafigyeléssel bizony sokat tehetnénk a környezetvédelemért a hétköznapjainkban is - már ha egyáltalán tudatában vagyunk annak, hogy milyen rossz szokásainkon változtathatunk. Ehhez nem kell sok idő és pénz, csak egy kis odafigyelés...

Gyors gyümölcslexikon

Amikor diétára, esetleg fogyókúrára adjuk a fejünket, vagy csak szimplán egészségesebben szeretnénk étkezni, nem elég annyit tudnunk, hogy a gyümölcsök egészségesebbek, ezért majd elég lesz, ha több gyümölcsöt fogyasztunk.

Gondozzuk okosan a szobanövényeinket!

Mindenkivel előfordult már, hogy a rohanó hétköznapok során felocsúdva egyszer csak körbenéztünk a lakásban, és azt vettük észre, hogy a kedvenc növényeink levele lefelé konyul, vagy éppen már ki is múltak. Ilyenkor elgondolkodunk: miért történhetett? Gondozásukhoz biztosítunk most néhány könnyen betartható, hasznos információt!

Mit igyunk nyáron?

A nyári hőségben és szárazságban még inkább oda kell figyelni a folyadékfogyasztásra. Nem csak az fontos, hogy iszunk-e eleget, hanem az is hangsúlyos, hogy mit. Ha már unod a vizet, válassz az ötleteink közül!

Tiszta és elegendő vizet!

A megfelelő mennyiségű és minőségű ivóvíz fontosságát, valamint a környezetvédelem újabb kihívásait hangsúlyozták a víz világnapján.

Egészséges nedűt ad a nyírfa

A nyírfalé jótékony hatásait már a középkorban is ismerték, sajnos napjainkban kikerült a köztudatból, pedig számos jó tulajdonsággal rendelkezik. Néhol boltokban is megtalálhatjuk - méregdrágán, de frissen az igazi!

Igyunk sokat, de nem mindegy, hogy mit!

Nagyon fontos a megfelelő mértékű folyadékfogyasztás. Sokan ott rontják el ezt az egészségre vonatkozó alapelvet, hogy nem azt isznak, amire a szervezetüknek szüksége lenne.

A PET-palack mértéktelen méreteket ölt

Azt hisszük, hogy az újrahasznosítás megoldást jelent, pedig az csak egy apró jóságcsepp az ártalom tengerében. A pillepalackok használata döbbenetes környezetszennyezés, amit az újrahasznosítás folyamata sem tud hatékonyan csökkenteni.

A takarékosság öröm

A pazarlás olyan, mint a testsúly: mindig megfogadjuk, hogy odafigyelünk rá, hosszú távon valahogy mégsem sikerül fenntartani az életmódunkban eltervezett pozitív változtatást.

Igen, a csapvíz is víz

Hőség van és az előrejelzések szerint még egy jó darabig marad is a kánikula az országban. Az egyik legfontosabb tanács ilyenkor az, hogy igyunk elegendő folyadékot. Jó, de mit? Nem mindenkinek világos.

Egészséges folyadékpótlás dinnyével

A dinnye az egyik legközkedveltebb gyümölcs kis hazánkban. Nem véletlenül, hiszen nagyon egészséges, és arra is kiválóan alkalmas, hogy a nyári melegben növekvő folyadékigényünket pótoljuk vele.

Mennyit és mit igyon a gyerek?

Kisgyerekeknél, főként babáknál nagyon fontos a megfelelő folyadékpótlásról gondoskodni: a bevitt folyadék mennyiségére és minőségére is oda kell figyelnünk.

Értékes kincs az esővíz, használjuk fel!

Köztudott tény, hogy az európai ember rengeteg ivóvizet használ, és sokszor feleslegesen. Ez nem csak arról szól, hogy fogmosás közben folyatjuk a vizet, hanem arról is, hogy olyan célra is ivóvizet használunk, amire másmilyen is alkalmas lenne. Az esővíz például egy kihasználatlan kincs, pedig családi házban élők könnyedén hasznosíthatnák.

Az akvárium nyugtató hatása

Már rengeteg kutatás igazolta az állattartás nyugtató hatását. A jó hír az, hogy ehhez nem kell mindenkinek valamilyen szőrös háziállatot tartania otthon, ugyanis az akvárium mind közül az egyik leghatásosabb módszer a stresszoldásra.

Előzzük meg a tavaszi fáradtságot!

Itt a tavasz, és az öröm, valamint izgatottság mellett egy kis fáradtságot is érezhetünk. A tavaszi fáradtság teljesen természetes jelenség, melyet már az ősidők óta ismernek. A jó hír, hogy sokat tehetünk annak érdekében, hogy megelőzzük, és az egészséges életmódot élőket kevésbé érintheti a tavaszi energiavesztés.

A forrásvíz a legegészségesebb ital

Ha egészséges vizet szeretne inni, akkor az ásványvizek helyett válassza a forrásvizet! A természet valódi kincse ez, amely hozzájárul a testünk egészséges működéséhez, és nem utolsó sorban sokkal frissítőbb, mint bármilyen más víz, vagy ital.

Le lehet győzni a másnaposságot?

A másnaposság nem csak szilveszterkor népszerű téma, bár kétségtelen tény, hogy ebben az időszakban többen küzdenek vele az átlagosnál. Pontosan miről is van szó és hogyan lehet legyőzni?

Bach-virágterápia – gyógycseppek a léleknek

Hallott már a csodálatos Bach-virágterápiáról? A vadvirágokból nyert cseppekkel különböző lelkiállapotokat lehet kezelni, és ezzel gyógyítani a testet és a lelket. Az esszenciák 38 csodálatos növényből készülnek, mellékhatásoktól mentesek, és felnőtteknél-gyerekeknél egyaránt alkalmazhatóak.

Párásítsunk fűtésszezonban!

A fűtött lakásokban, helyiségekben általában szárazabb a levegő, ez pedig kellemetlen tüneteket okozhat: torokkaparást, száraz köhögést, kiszáradt bőrt, és szemviszketést érezhet, ha nem megfelelő a levegő páratartalma.

Készítsük fel szobanövényeinket a télre

Tudta, hogy a szobanövények teljesen más gondoskodást igényelnek télen és nyáron? Ha továbbra is zöldellő növényeket szeretne otthonában, akkor figyeljen oda növényei évszak miatt megváltozott igényeire!

Water your body: az alkalmazás, amely segít eleget inni

Kell a víz a testének! Igen, a víz, legyen az akár csapvíz, tisztított víz, ásványvíz, vagy forrásvíz – de víz legyen. Ezen kívül talán még a zöldtea alkalmas (mértékletesen), hogy pótolja a szervezet számára szükséges folyadékot.

Mosson színfogó kendővel!

Nagyon hasznos ez a „mosási kiegészítő” azoknak, akiknek több bosszúságot okozott már, ha egyik ruha összefogta a másikat, vagy ha a színek válogatása miatt nehezen jön össze egy mosásra való ruha.

Hőség és a kutyák

A hőség nem csak az embereket, de négylábú kedvenceinket is ugyanúgy megviseli, oda kell rájuk is figyelni.

Botrányok a Balaton vize körül

Az utóbbi időben sok ijesztő híresztelést hallhattunk a Balaton vizéről. Fertőzött, szennyezett? Vajon mi az igazság, és mit mondanak a helyiek?

Torna testnek és léleknek

Bármennyire is fura, a vízitorna nemcsak a kismamák és a nyaraláskor unatkozó nyugdíjasok sportja, hanem egy mindenki számára hasznosítható mozgásforma.

Kutya a vízben

Nyáron nem csak az embernek, hanem a kutyáknak is jól esik a hűsölés a vízben. Már annak a kutyának, aki szeret úszni. De vajon mitől függ, hogy a kutya vízkedvelővé válik-e, vagy sem? Elsősorban attól, hogy mihez szoktatjuk hozzá, vagy milyen élményeket szerez a fürdőzéssel kapcsolatosan. Sok esetben nem is tudunk róla, hogy az állatnak jó élményei kapcsolódnak-e a pancsoláshoz, főleg ha örökbefogadott ebről van szó. Sajnos sok kutya számunkra érthetetlen okból nem szeret úszni, de ezeknek is megvan a maga háttere, pl. ha kiskorában ráerőltették, vízbe dobták, vagy a kádban való fürdetésnél szerzett rossz élményeket a vízzel.

Növekszik a naptejek faktorszáma

Gyakorlott napozók észrevehették, hogy szép lassan eltűnnek a korábban még közkedvelt 10-es, 15-ös faktorszámú naptejek az üzletek polcairól. A legnagyobb gyártók már nem is dobnak a piacra ilyen értékekkel bíró fényvédő krémeket. Nyilvánvalóan ez nem véletlen: a napsugárzás erősödik, hamarabb leégünk, és egyre inkább tájékozottak vagyunk a napsugárzás káros hatásaival kapcsolatban

Csipkerózsika álmainak virága

Most virágzik a vadrózsa, amely úton-útfélen megörvendeztet minket szépségével, ha a természetben barangolunk, vagy ha oly szerencsések vagyunk, hogy a kertünkben is van csipkebokor. Nem mindenki tudja, hogy a vadrózsából lesz a hecsedli, azaz a csipkebogyó, amelynek sok felhasználási lehetősége ismert. De vajon tudjuk, hogy már maga a virág is ehető?

Többszörös megtakarítás a víztakarékoskodás

A vízzel való takarékoskodás kulcskérdés, az előrejelzések szerint a jövő háborúi nem az olajért folynak majd, hanem az vízért.