Menü

Mi a pihentető alvás titka?

A nyugodt és pihentető alvás titkát Katus Attila személyi edző és életmód tanácsadó hat javaslatban foglalta össze, melyeket maga is alkalmaz.

1. A pihentető alvás elengedhetetlen a kiegyensúlyozott élethez. Átlagosan 8 óra alvásra van szükségünk, és tanácsos éjfél előtt lefeküdni. Ennél is fontosabb, hogy alvásunk 1,5 órás ciklusokból áll: 1,5 óra, 3 óra, 4,5, 6 óra és 7,5 óra. Arra kell ügyelni, hogy a tiszta alvási idő ezekhez a ciklusokhoz igazodjon. „Ha kihasználjuk a ciklusunkat, az olyan, mint amikor a szörföző használja a hullámot”- tette hozzá Attila.

2. Étkezésre is érdemes odafigyelni, az arany középutat kell megtalálni. Ha a könnyű étkezés a cél, egy gyümölcstál például kitűnő vacsora lehet. A lényeg, hogy arra törekedjünk, csak annyit együnk, amitől nem vagyunk éhesek, de az éhgyomor sem tanácsos lefekvés előtt.

3. Attila szerint a folyadékbevitel a legfontosabb. Sokszor azért esznek mértéktelenül az emberek este, mert nem ittak kellő mennyiségű folyadékot. Étkezés nélkül 1-2 hétig bírjuk, folyadék nélkül viszont csak 1-2 napig. Ugyanez a helyzet éjszaka is, a folyadékhiányt már éjszaka megérzi a szervezetünk és jelez. Ha felébredünk, igyunk egy pohár vizet, és próbáljuk megtartani a folyadékszintet, lefekvés előtt pedig egy gyógytea segíthet.

4. A masszázs ellazítja a testet, lelket, de akár egy jó meleg fürdő is hozzájárulhat ahhoz, hogy kikapcsoljunk és ráhangolódjunk a nyugodt éjszakára.

5. A fitneszguru számára az ágy az egyik legfontosabb pont a lakásban, az alváson túl szeret netezni, tévézni is az ágyból. Nem mindegy milyen körülményeket teremtünk: a hőfok, fényviszony, elektroszmog mind hozzájárulnak az alvás minőségéhez. Érdemes arra is odafigyelni, hogy éjjel 18-19°C legyen a hőmérséklet.

6. A friss ágynemű is segít, hogy ellazuljunk éjszaka, Attilára a friss ágynemű olyan hatással van, mint a gyertya, megnyugtatja, éppen ezért minden mosásnál használ öblítőt.

Forrás: Merlin Communications Magyarország Kft.

Az érzelmi zsarolás árnyékában

Vannak egyértelmű helyzetek. Elütnek egy autóval, kirúgnak a munkahelyedről, megvernek vagy hozzád vágnak egy teljes étkészletet… Ezeket az élményeket könnyű észrevenni, és viszonylag egyszerű értelmezni is

Önerősítés felsőfokon

Az önsegítő technikák működési mechanizmusa nem olyan egyszerű, mint azt gondolnánk. Hatékonyabb gyakorlat lehet, ha leírjuk mindazon dolgokat, melyek fontosak, értékesek számunkra: pl. család, karrier – ez kevésbé függ az önbecsülésünktől.

Függőség tünetei

A szenvedélybetegségből fel lehet épülni. A kezelés célja több mint az ivás vagy a drogozás beszüntetése. A cél a kiegyensúlyozott és termékeny élet biztosítása.

Boltkór – napjaink legnagyobb függősége?

Felárazás utáni leárazás, kettő fizet hármat vihet, kamu vásárlási kedvezmények. „Black Friday”: átverés, vagy kihagyhatatlan akciók?

Az alkohol lélekre gyakorolt hatásai

Ha a sörözés, borozás rendszeres, egy idő után visszafordíthatatlan elváltozásokat okoz, méghozzá nem csupán a testi-lelki egészséget tekintve, de a családi, társadalmi kapcsolatokat is rombolóan. Akkor, ha valaki a mértéket nem tartja, és emellett az étkezésre sem fordít gondot, annál az ital romboló hatása még gyorsabban érvényesül.