Menü

Miért fontos a hidratálás?

Az egészséges életmód egyik legalapvetőbb eleme a hidratálás, vagyis a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékbevitel. A folyadékpótlás fontosságát ma már sokszor és sok helyen hangsúlyozzák, de vajon miért is kulcskérdés egészségünk szempontjából a hidratálás?

Nos, többek között bőrünk egészségének, és esztétikumának megőrzésében is kulcsfontosságú a megfelelő hidratálás. Köztudott, hogy bőrünk frissességét, rugalmasságát a vízből nyeri, ezért hiába használunk mindenféle kozmetikumot a bőrünk szépségének megőrzése érdekében, ha közben szervezetünk dehidratált, vagyis ha nem figyelünk a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre.  A „megfelelő” folyadékpótlás alatt, a szakemberek által ajánlott napi 2,5 liter tiszta víz fogyasztását értjük (mely ajánlás életkor, és egyéni szempontok mentén változhat). A mennyiség mellett természetesen a minőség is fontos szempont, a hidratálás ugyanis kifejezetten tiszta víz fogyasztására vonatkozik, egyéb folyadékokkal ugyanis nem érhető el a kívánt hatás.

A „kívánt hatás” pedig nemcsak bőrünk egészségének megőrzésére vonatkozik, egész szervezetünk működéséhez alapvető fontosságú a folyadékpótlás. A dehidratáltság ugyanis csökkenti a szellemi teljesítőképességünket, fejfájáshoz is vezethet, vagyis összességében még közérzetünkre is rossz hatással lehet.

Nem érdemes megvárni ezeket a tüneteket, és nem feltétlenül elégséges az sem, ha csak akkor iszunk, ha szomjasak vagyunk. Szenteljünk tudatosan figyelmet a folyadékpótlásra, tiszta, ásványi anyagokban gazdag víz fogyasztásával sokat tehetünk szervezetünk egészséges működéséért.

Nyáron melegben, illetve sportolás közben pedig szintén nagyon fontos a folyadékbevitel, megfelelő hidratálással akár komoly rosszulléteket is elkerülhetünk.

Fotó:
pixabay.com

Filléres trükkök

A szépségipar mindent el akar adni, nem győznek újabb alapanyagokat felfedezni, trendi csomagolásban új piperéket piacra dobni. Pedig, akkor is lehet valaki csinos, szép és ápolt, ha konkrétan ezer forintot szán rá ebben a hónapban, hogy foglalkozzon magával. Nézzük azt az ezrest!

Gondolnád?

Gondolnál arra, hogy a rágógumi miatt nem fogysz? Vagy az energiaital miatt? Hogy mi a baj a reggelizőpehellyel és miért nem egészséges a bolti gyümölcsjoghurt vagy salátaöntet?

Az esti étkezésben rejlő praktikák

Egyesek szerint este vétek kalóriát juttatni szervezetünkbe, hiszen arra a mozgáshiány miatt nincs szükségünk, azt testünk nem fogja elégetni, hanem testzsírként raktározza el.

Bőrfeszesítő ételek

Ha végleg le akarsz számolni a gödröcskékkel, akkor azt csak úgy érheted el, ha minden fronton támadást indítasz a cellulitisz ellen.

Van-e olyan, hogy túl sok alvás?

Hogy a kialvatlanság káros, arról mindnyájan hallottunk már, de valahogy sokkal nehezebb elképzelni, hogy létezik túlalvás is. Lehet, hogy csak azét, mert a mai világban a pihenésre is egyre kevesebb időnk jut, ezért el sem tudjuk képzelni, hogy azt túlzásba is lehet vinni.