Menü

Otthoni felkészülés az iskolakezdésre

Hamarosan itt az iskolakezdés, és sok szülő, valamint gyerek szeretné még kiélvezni a nyári szünet utolsó perceit. Későn lefekedüni, a szabadidőt minél kellemesebben eltölteni, és az iskolára lehetőleg még csak nem is gondolni, ameddig nem muszáj. Csakhogy ebben az üzemmódban általában megviseli a gyerekeket, amikor újra visszaülnek az iskolapadba, és nehezen rázódnak bele újra a tanulásba és az iskolai életbe. A gyerekeknek is jót teszünk azzal, ha nem egyik napról a másikra kell váltaniuk, hanem fokozatosan állítjuk vissza a napirendjüjket. 

Az első és legfontosabb kérdés az esti lefekvés ideje. A nyári szünetben általában engedékenyebbek a szülők, és nem nézik annyira az órát, hogy mikor van "pizsamaosztás". Ez teljesen természetes, viszont ezzel egyidejűleg a kicsik bioritmusa módosul, és a sok pihenést igénylő szervezetüket megviseli, ha hirtelen kell újra korábban lefeküdni, valamint szintén korán felkelni. Most még nem késő elkezdeni, hogy napról napra fokozatosan visszaállítsuk a gyermekek lefekvési és felkelési idejét. Ha így teszünk, akkor az iskolakezdés idején sokkal kipihentebbek és energikusabbak lesznek, valamint könnyebben veszik az új tanévvel járó akadályokat. 

A szünet idejére - érthető módon - a csemeték igyekeznek kikapcsolni az iskolai feladatokat, a tanulást. Bár sajnos a nebulók java része igen sok házi feladatot kap a nyárra is. A lelkiismeretükön, valamint  a szülő/gyerek idején, szorgalmán és odafigyelésén is múlik, hogy mindezekkel foglalkozik-e a nyár alatt, vagy csak az utolsó percre hagyja azokat. Mindenesetre ha van házi feladatcsomag, ha nincs, érdemes újra gondolkodásra bírni a gyerekeket, és játékos feladatokkal visszarázni, felkészíteni őket a tanulásra. Nem kell túlzásba vinni, és maximalista módon magoltatni a gyereket, csupán csak annyi legyen a cél, hogy ne legyen számára élesváltás, amikor visszaül az iskolapadba. 

A cél tehát nem az, hogy elszomorítsuk a gyerek utolsó szabadnapjait, inkább csak arra készítjük fel őket finoman, fokozatosan, hogy hamarosan újra visszaváltozik minden a hétköznapi kerékvágásba, és ez ne érje őket váratlanul, egyik napról a másikra. Noha a gyerekek rugalmasak, de azért szükségük van a biztonságra, az odafigyelésre, a megfelelő pihenésre. 

Fotó:
Pixabay.com

Játszani jó!

A kisgyerekek kedvenc elfoglaltsága a játék. Lehet szabadtéri vagy szobai, társas vagy csak egy főre szóló játék, az mindenképp igaz, hogy egyszerre kapcsolja ki és fejleszti a gyerekeket. Igaz lehet ez a felnőttekre?

Környezettudatosság a konyhában

A környezettudatossággal már számtalan cikkben foglalkoztunk, a téma egyre aktuálisabb és fontosabb. Úgy gondolom apró napi rutinszerű tevékenységeink megváltoztatásával, gondos odafigyeléssel különösen a háztartásban tehetünk sokat a földünk, környezetünk védelméért, megóvásáért.

Függőség tünetei

A szenvedélybetegségből fel lehet épülni. A kezelés célja több mint az ivás vagy a drogozás beszüntetése. A cél a kiegyensúlyozott és termékeny élet biztosítása.

Miért vannak a terhességi rosszullétek és mit tehetünk ellene?

A várandósság csodálatos dolog, azonban igencsak megnehezítik a reggeli, esti rosszullétek. Nagyon nehéz elvégezni a napi feladatokat, munkába indulni, gyereket ellátni, ha az ember a rosszullétekkel küszködik. Jó esetben 12-16 hét alatt elmúlnak ezek az émelygések, s addig is lehet enyhíteni a tüneteken.

Mit nyújt még egy edzés a sporton kívül?

Azt jól tudjuk, hogy formában tart, meg segít lefogyni, segít elkerülni a betegségeket, jót tesz nekünk mentálisan és elégedettséggel tölt el, de vajon konkretizálva mi minden ad nekünk a sport?