Nem voltunk elhízott gyerekek - a facebook bizonyít
- Dátum: 2016.02.11., 11:48
- életmód, elhízás, facebook, genetika, közösségi oldal, táplálkozási szokás, túlsúly
"A kövérség a családunkban genetikai eredetű. Nálunk senki sem volt vékony!" - hallhatjuk az egyik leggyakoribb kifogást a túlsúlyra. A facebook-on most futó kezdeményezés mégis az ellenkezőjét bizonyítja.
Aki tagja a leghíresebb közösségi oldalnak, a facebook-nak, az bizonyára már találkozott a most futó játékkal: öt napon keresztül tegyél fel magadról egy-egy 15 évnél régebbi fotót. Jönnek is sorra a gyerekkori képek, és ismerőseink olyan oldalával találkozhatunk, amivel eddig soha. Nyilván nem mindenkit ismertünk gyerekkorában, vagy ennyire régről, így egy korábbi világába kapunk izgalmas bepillantási lehetőséget. Igen ám, de ez a játék valami másról is árulkodik.
Arról, hogy a leggyakrabban használt kifogás, miszerint az elhízás genetikai eredetű, nem állja meg a helyét. Sokan nem tudják megkülönböztetni ugyanis a gének adta alkatot attól, hogy egy családban hosszú idő óta rossz evési mintázat alakult ki: bőségesen fogyasztanak egészségtelen ételeket, és ettől mindenki elhízik. A kettő viszont nem ugyanaz! A kettőt könnyedén meg lehet különböztetni ezekből a gyermekkori fényképekből.
A fotókon ugyanis látszik, hogy nagyon kevesen vannak azok, akik már gyermekkorban is komolyabbnak nevezhető túlsúllyal küzködtek. A legtöbben teljesen átlagos testalkatú gyermekek voltak, a kövérség pedig később alakult ki, amit akár már az öt fotóból is könnyen le lehet követni.
Mindez arról mesél nekünk, hogy ne álltassuk magunkat, és ne vitassuk el a felelősségünket az elhízás tekintetében. Sok mindent lehet a genetikára fogni, csakhogy a legtöbb esetben ez nem állja meg a helyét. Inkább nézzünk szembe önmagunkkal és a saját táplálkozási, mozgási szokásainkkal. Sőt, akár a családi mintázatokkal is. Ugyanis nagy az esélye annak, hogy a hiba nem a génszerkezetünkben van, hanem az életmódunkban.
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.
A sokoldalú rozmaring
A rozmaringot legtöbbünk a konyhából ismeri, azonban ez a növény igencsak sokszínűen felhasználható. Azon kívül, hogy isteni fűszerként funkcionál húsokhoz, gyógynövényként is nagyon régóta ismert, belsőleg és külsőleg is alkalmazható sokféle egészségügyi probléma esetén.
Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?
Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?