Menü

Gyümölcslé? Csak módjával…

A gyümölcslevek az egészség szimbólumaként szerepelnek a köztudatban. Mindez nem meglepő, hisz logikusan hangzik: ha a gyümölcsöt egészséges enni, akkor a gyümölcslevet egészséges meginni! Nos, ez nem minden esetben igaz, legalábbis jó tudni, hogy milyen formában érdemes gyümölcsleveket fogyasztani.

A boltokban kapható gyümölcslevekkel érdemes körültekintően bánni. A nagyobb részük cukrot, mesterséges adalékanyagokat, színezőket tartalmaz. Ha már ilyet vásárolunk, akkor forduljunk a 100%-os, „valódi” gyümölcslevekhez, és inkább takarékosan, vízzel hígítva fogyasszuk azokat. Viszont két dologról ekkor se feledkezzünk meg!

Az egyik, hogy a 100%-os gyümölcslé nem azt jelenti, hogy pl. a narancsot facsarták ki, és az egész doboznyi gyümölcslé ily módon készült. (Nem véletlen tehát, ha jelentős különbséget érzünk – mind ízben, mind árban a bárokban kapható frissen facsart narancslé, valamint a 100%-os narancslé dobozos üdítő között.) A dobozos bolt gyümölcslevek gyümölcssűrítményből készülnek, azok kerülnek visszahígításra. Azt már mindenki tesztelje le maga, hogy milyen színe van az otthon facsart narancslének, és a bolti narancslének.

A másik pedig a kalória- és természetes cukortartalom. Hiába egészségesek a gyümölcsök, mindazonáltal jelentős mennyiségű természetes gyümölcscukrot tartalmaznak, így a gyümölcslevekben igen sok a kalória. Amennyiben fogyni szeretnénk, vagy csak tartani a súlyunkat, esetleg vigyázni a gyermekeink vonalaira is, akkor csak módjával ajánlott a gyümölcsitalok fogyasztása. Hiszen ez esetben az étkezésen túl is rengeteg kalória jut a szervezetünkbe – amit a legtöbben elfelejtenek hozzágondolni a napi fogyasztásukhoz. Sok esetben a fentiek okán az ivási szokásaink jelentősen hozzájárulnak az elhízáshoz.

Inkább tízóraiként, uzsonnaként javasolt a gyümölcslevek fogyasztása, és ez esetben is jobban járunk, ha önmagunk készítjük el a gyümölcsitalunkat valódi, friss gyümölcsökből.

Gyógynövények emésztési problémákra

Immunsejtjeink 80%-a a belekben található, a bélrendszer tehát egy nagyon érzékeny, intelligens szervünk, ami egész testünk működéséért felelős.Az emésztési problémák is fontos jelzések, melyek mutatják, hogy valami nincs rendben a szervezetünkben. Ezek a gondok több-kevesebb rendszerességgel mindenkinél felbukkannak enyhébb vagy súlyosabb formában.

Gomba vásárlásnál erről mindenképp tudnod kell!

A fehérkalapú csiperkegomba igencsak keresett árucikk, de kevesen tudják úgy elkészíteni, hogy a lehető legtöbb tápanyag benne maradjon, miután a tányérra kerül. Akkor most nézzük, hogy miként kell úgy gombás finomságot készíteni, hogy annak ne csak az íze, hanem a tápértéke is kiváló maradjon.

A kefír jótékony hatásai

Tudtad, hogy a kefir nem csak a fogyásban, de a rák megelőzésében is segíthet? De ezeken kívül még jó néhány pozitív hatása van a szervezetdere, ha rendszeresen fogyasztod!

Zöldségek zöldjei, melyeket nem szabad kidobni

Zöldségeinket megannyi módon fogyaszthatjuk, minél színesebb a tál, annál finomabb és egészségesebb, de ne feledkezzünk meg arról, hogy egyes zöldségek levelei is zamatosak, vitamindúsak és ezerféleképpen felhasználhatóak. Nézzük, mik ezek!

Az almaecet sokoldalú felhasználása és előnyei

Az almaecet egy sokoldalú csodaszer. Amellett, hogy a konyhákban évek óta hódít a viszonylag olcsó áron kapható ecet, a fogyókúrázók körében is népszerű. Azonban milyen jótékony és pozitív hatásai vannak annak, ha minden nap belecsempészed az ételeidbe, vagy vízzel hígítva, mézzel édesítve, iszol néhány kortyot belőle?