Menü

A legjobb okok, hogy többet mosolyogjunk

Lehet, hogy a mindennapi mosolygás nem óv meg minket az orvosoktól, de mindenképpen jobbá teszi a napjainkat, eléri, hogy mások még inkább bízzanak bennünk, és hosszabb élethez is vezethet.

Ha egy kávézóba belépünk, és egy mosolygós barista udvarias köszönéssel fogad, felveszi a rendelésünket, a mi arcunkon is akaratlanul megjelenik egy mosoly. Akár még az arcunkra is ragadhat, és másokat is mosolygásra késztethetünk. Például egy másik vendéget, aki viszonozza is a gesztusunkat. Szokás mondani, hogy a mosolygás ragadós – az agyunkban lévő tükör neuronok a viselkedés utánzásával válaszolnak a bejutó ingerre. Tudományos oka is van annak, hogy miért szeretünk mosolyogni: ez az apró viselkedésforma olyan ingerületátvivő anyagokat szabadít fel, mint például az endorfin, a dopamin és a szerotonin. Ezek mind jótékony hatást gyakorolnak a szervezetünkre. Azért csak vegyünk számba néhány okot, hogy miért is érdemes nap nap után mosolyognunk:

- Bizalomépítés: Kutatások is bebizonyították, hogy egy őszinte mosoly fokozza a bizalomérzetet a fogadó félben. Minél erőteljesebb a mosolyunk – természetesen egészséges körülmények között -, annál többen fognak bízni bennünk. Ez a technika elengedhetetlenül szükséges az üzleti és egyéni sikerhez.

- Segítség a szívnek: A mosoly nemcsak a testnek ad nyugalmat, de segít a pulzus, a vérnyomás és a szívinfarktus kialakulási kockázatának csökkentésében is.

- Váljunk népszerűvé! A legtöbb ember nehezen közeledik egy olyan személy felé, aki folyamatosan a szemöldökét ráncolja, de természetesen vonzódik azokhoz, akiknek a mosoly az életük része. Mind meg akarjuk őket ismerni, megtudni az okát, hogy miért sugároznak boldogságot.

- Az optimizmus növelése: Akik gyakran mosolyognak, sokkal többször viselkednek pozitívan, és sokkal elégedettebbek az életükkel.

- A produktivitás növelése: A mosolygás segít a negatív gondolatok számának csökkentésében, ezzel növelve a termelőképességet. Kutatások során azt is igazolták, hogy néhány percnyi mosolygás és nevetés az embereket arra motiválja, hogy keményebben dolgozzanak, és a kreativitásukat is növeli.

- Legyünk fiatalabbak! A mosolygós emberek sokkal fiatalabbnak tűnnek. Ilyenkor sokkal vonzóbbak vagyunk mások szemében.

- Legyünk sikeresebbek! Mosolygás közben magabiztosságot sugárzunk. Az ilyen irányban végzett kutatások eredményei kimutatták, hogy azok, akik gyakran mosolyognak, több borravalót kapnak, többször kapnak fizetésemelést, hamarabb jutnak fel a ranglétrán összehasonlítva őket szemöldökráncoló, mogorva társaikkal.

- Legyünk a legjobb vezetők! A mosoly az egyik leghatékonyabb vezetői eszköz. Az alkalmazottak sokkal befogadóbbak azokkal a vezetőkkel szemben, akik mosolyognak – egy kérést mindig egy mosollyal kezdjünk és fejezzünk be!

- Stresszcsökkentés és hangulatjavítás: Az életben felhalmozódott túl sok stressz számtalan problémát okozhat – elhízást, asztmát, fejfájást, még korai halált is. A mosolygás csökkenti a stresszt, és minden betegség kialakulási kockázatát is, mely a stresszel összefüggésbe hozható. A mosoly javítja a hangulatunkat, így egyben a környezetünkét is, akik tanúi a mosolyáradatunknak.

- Immunrendszer-erősítő: Mosolyogjunk többet, hogy elriasszuk a megfázást, és egészségesek maradjunk!

- Fájdalomcsökkentő: A mosolyon keresztül felszabaduló ingerületátvivő anyagok felszabadítása egyfajta természetes fájdalomcsillapítóként működik.

- Éljünk hosszú életet! Vizsgálatokkal bebizonyított tény, hogy a gyakran mosolygó emberek 7 évvel tudják meghosszabbítani az életüket.

- Legyünk a boldogság aktivistái! Bármilyen helyzetben is találjuk magunkat, a mosolyunk javítja a hangulatunkat, és mindenki másét is, aki nyugtázza ezt a baráti gesztust. Hozzunk több örömet a világba, és köszöntsünk mindenkit egy mosollyal!

Mentális Egészség Hónap

A mentális egészség hónap egy jó alkalom arra, hogy felhívjuk a figyelmet a mentális egészség fontosságára. Szeretném bemutatni az önsegítés és az „én idő” jelentőségét, illetve azt, hogy oda kell figyelni a minket körülvevő embertársaink mentális jóllétére is.

Az OCD negatív hatásai a magánéletre

Egyszerű meghatározása szerint a kényszerbeteg kénytelen olyasmire gondolni, amire nem akar gondolni, a feszültség oldására kénytelen olyat cselekedni, amit nem akar megtenni. A skizofréniával ellentétben a beteg tökéletesen tisztában van cselekedetei belső eredetével és abszurditásával, nem veszíti el a kapcsolatot a való világgal.

Szuperérzékenység, te mit tudsz róla?

Volt már olyan, hogy zavart egy bizonyos ruhadarab anyaga és nem tudtad elviselni magadon? Vagy esetleg egy film annyira felzaklatott, hogy elsírtad magad? Gondoltál már arra, hogy szuperérzékenység állhat a háttérben?

Az idősödés megélése

Minden életszakasz egy krízis, amely az arra a korra jellemző változási pontok pozitív megélésével magában hordozza az új életszakaszba lépés lehetőségét. A szakirodalom
orvosi értelemben 60-65 éves korra teszi az időskor kezdetét.

Az érzelemszabàlyozás módszerei

Például hosszú kihagyás után (és ennek most sokak életében lehet aktualitása) újra emberek közé, társaságba kell mennünk. Akkor is, ha ez sosem ment könnyen, ha mindig is némi szorongás társult hozzá és győzködni kellett magadat például egy szombat esti összejövetel kapcsán, hogy ’érdemes elmenni, jól fogom magam érezni…’.