Menü

Ajándékvásárlás: többet szívvel, mint pénzzel!

Nem kell teljesen kivonódni az ünnepeket megelőző ajándék vásárlási lázból, de némi józan megfontolással, sokat tehetünk környezetünkért ebben az időszakban is.

Tényleg egyszerű dolgokról van szó. A lényeg, hogy legalább kicsit mérsékeljük az ebben az időszakban igen csak elszabaduló pénzköltésünket, vagyis vásároljunk kevesebbet, mint amit egyébként megtehetnénk. Ha például meg szoktuk határozni, hogy családtagjainknak milyen értékben veszünk ajándékot, akkor ezt az értéket mondjuk felezzük meg. Rossz tanácsadó a „kire mennyi pénzt szánunk” elv, ebből származik a legtöbb felesleges ajándék. Mert nem a másik fél lebeg a szemünk előtt, hanem a keretösszeg.

Ezért bár közhelyesnek hangozhat, de az ötletes, személyre szóló ajándékok nemcsak nagyobb örömet tudnak általában okozni, de mivel nem haszontalan, felesleges tárgyak, ezért kevesebb terhet rónak környezetünkre is. A legjobb, ha nem (csak) tárgyi ajándékokban gondolkozunk, hanem élményekben.

Például családon belül is érdemes lehet alkalmazni a közösségekben szokás, „húzós” ajándékozás gyakorlatát. Vagyis, hogy mindenki csak egy személynek vesz ajándékot, annak, akit előzetesen kihúzott. Ebben az esetben csak egy-egy személyre kell koncentrálnunk, így könnyebb ötletesnek és eredetinek lenni az ajándékvásárlásban, ráadásul így csökkenthető a felesleg (felesleges, haszontalan, nem személyre szabott ajándék).

Élményre pedig jó példa lehet, ha családon belül úgy döntenek, hogy ajándék helyett elutaznak valahova, vagy részt vesznek közösen valamilyen programon. Nem muszáj persze pont karácsony napjára időzíteni ezt a közös családi programot. A lényeg, hogy azt az összeget, amit az ajándékokra szánnánk, inkább élményre, családi együttlétre költjük.

Mielőtt minket is magával rántana az ünnepi köntösbe öltöztetett fogyasztási, vásárlási láz, érdemes lassítani, és kívülről ránézni erre az „őrületre”. Legyünk tudatosabbak, és vásároljunk idén, legalább eggyel kevesebb felesleges ajándéktárgyat, mint tavaly!

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Léteznek-e őszi könyvek?

Az őszi hónapok különösen alkalmasak arra, hogy kényelmesen elhelyezkedjünk egy meleg takaróval és belemerüljünk egy jó történetbe. Ez az évszak az elcsendesedés, az elmélkedés és a befelé fordulás időszaka – mindez tökéletesen illik a könyvek világához –. Ha még nem találtad meg a tökéletes olvasmányt a következő hónapokra, akkor olvass tovább, mivel a cikkben pár igazán fordulatos vagy éppen érdekfeszítő regényt ismerhetünk meg.