Menü

Kezdődjön később a tanítás!

Gyakran elgondolkodunk azon, hogy a gyerekeknek vajon miért kell olyan korán kelniük és iskolába menniük. Vajon egészséges-e ez, milyen hatással van a teljesítményükre a szinte hajnali kelés?

A közelmúltban végeztek egy erre vonatkozó tanulmányt, melyben 30.000 középiskolás diák vett részt. Bebizonyosodott, hogy a tanulók akkor nyújtanak jobb teljesítményt, ha a tanítás reggel 8:30 után kezdődik. A vizsgálatok kezdetekor ahhoz a kutatási eredményhez nyúltak vissza, hogy ha a tinédzserek többet aludhatnak, akkor a pszichológiai, viselkedési és elméleti készségeik javulnak.


Később kezdődő tanítás - kiegyensúlyozottabb diákok

Pamela McKeever, a tanulmány vezetője elmondta, hogy a nem megfelelő mennyiségű alvás nagy hatással van a depresszió kialakulására, az öngyilkossági kísérletekre, a kábítószer fogyasztásra és az autóbalesetekre. Így egyértelművé válik az is, hogy miért vizsgálják a gyerekek alvásmennyiségét az iskolai teljesítmény vonatkozásában.

29 középiskolát bevonva végezték a vizsgálatokat. Két évvel a későbbi kezdés bevezetése után sok-sok százalékkal nőtt a diákok átlagos teljesítménye. Eredetileg például az leérettségizett tanulók aránya 79% volt, ez a szám két évvel később 88%-ra emelkedett. Ennek természetesen az egész társadalomra is hatása van. Ezek a diákok kisebb eséllyel kerülnek börtönbe, kevesebb nehézséggel néznek szembe a középiskola után, és nagyobb valószínűséggel építenek sikeres karriert.

Azok a tanulók, akik kénytelenek tömegközlekedéssel iskolába járni, jobban érintettek ezen a területen. Sokkal korábban kelnek, és ha lekésik a buszt, máris elkésnek az első egy-két óráról, így a tananyaggal is lemaradnak. Sok ember nem látja az összefüggést a korai kelés és az iskolai teljesítménye sikeressége között, ezek alapján pedig egyértelmű a közvetlen kapcsolat.

Ezen kívül természetesen számos faktor befolyásolja még azt a mérőszámot, amellyel az érettségizett diákok arányát kiszámítják, például a tanárok felkészültsége, a közösség, a délutáni elfoglaltságok mennyisége. Ezeket a tényezőket ebben a kutatásban nem vizsgálták. Az biztos, hogy már régóta folyik a vita arról, hogy mikorra kellene tenni az iskolai tanítás kezdetét.

Forrás: www.businessinsider.com

Az elmúlás emlékezete – a múltban és a jelenben

Minden ősz végén, amikor elérkezik november elseje, a temetőkben lassan feltűnnek a gyertyafények. Virágárusok lepik el a sarkokat, a bejáratnál mécsesek sora csillog. A látvány egyszerre meghitt és ismétlődő, valami, amit már megszoktunk. Azonban miben változott ez az időszak az elmúlt évekhez képest?

Téli madáretetés szabályai – így segíthetünk a madaraknak biztonságosan

A tél beköszöntével a természet megváltozik, az élelemforrások pedig egyre szűkösebbé válnak a madarak számára. Ilyenkor sokan szeretnénk segíteni a kertünk, erkélyünk környékén élő kis szárnyasokat, de fontos tudni: a madáretetés felelősséggel jár.

A csend, amely összeköt – Mindenszentek és Halottak napja

Ahogy az ősz lassan átszínezi a tájat, és a hűvös levegőben megjelenik a füst és a gyertyák illata, elérkezik az évnek az az időszaka, amikor megállunk egy pillanatra. November elején nem a rohanásé, nem a zajé a főszerep. A temetők fényei, a mécsesek pislákolása, a virágok halk üzenete mind-mind arról mesél, hogy az emlékezésben ott van az élet legmélyebb szeretete.

Logoterápia – hogy megtaláljuk a boldogságot

Sokféle terápiát ismerünk, amivel könnyebbé vagy jobbá tehetjük az életünket, de van egy igazán különleges ezek között. Ez a logterápia.

Utazás önmagunkhoz - A pszichodrámáról

Nemrég belevágtam egy nagy utazásba önmagamhoz. Ez nem volt más, mint egy másfél éves pszichodráma tanfolyam, ahol remek társasággal igazán mély pillanatokat élhettünk át. Egyértelműen jó téma ez egy interjúra. A pszichodráma alapvetően nem más, mint egy személyiségfejlesztő-, önismereti- (csoport)módszer, mely a cselekvésen, a cselekvés átélésén, a cselekvés közben érzett érzelmek tudatosításán, a belátáson alapul. Az egyik volt segítőmmel, Schneider Zsófiával beszélgettem egy jót erről a kaland lehetőségről.