Menü

Tényleg kevesebb fűszert kellene használnunk?

Gyakran halljuk, hogy árt az egészségünknek, ha túlságosan fűszeresen étkezünk. Nos - ez egy kicsit pontatlan információ, tisztázzuk, hogy mi a valóság!

Érdemes megnézni azon kultúrák embereit, ahol a fűszeres étkezés elterjedt, például az indiai vagy mexikói népeket. Nem úgy tűnik, hogy ártalmas az egészségükre az étkezési módjuk. Gyakran érvelnek azzal, hogy az ő szervezetük máshoz szokott hozzá - ami igaz is, hiszen rengeteg olyan csípős ételt esznek, amit az átlagos magyar emberek nem fogyasztanának el örömmel. No de a magyarok sem arról híresek, hogy ízmentes gasztronómiai szokásokkal bírnának!

Szögezzük le már a legelején: a legtöbb esetben nem a fűszerekkel van baj. Hanem azokkal az ételekkel, amikhez használjuk őket, és a kettő együttes kombinációja okoz problémákat. Természetesen vannak olyan betegségek, amelyek esetén a szervezet nehezen tolerálja az erősen fűszeres ételeket. Azonban ha nem ilyen speciális problémával küzdünk, akkor a fűszerekkel alapvetően semmi gond nincsen. Hiszen mik is a fűszerek...? Szárított növények.

Problémát szokott jelenteni, hogy minden fűszert egybe mosnak - pedig például a sót, valamint a csípős paprikát külön kellene választanunk a többitől. Figyeljük meg a szervezetünket, hogy mire hogyan reagál! Aki érzékenynek hiszi magát a fűszerezésre, annak lehet, hogy csak kevesebb sót vagy csípőset kell ennie. Vagy arra az ételre reagál nehezen, amit fűszerezett.

A magyar étkezési szokások bökkenője, hogy zsíros, nehéz ételeket fogyasztunk, tele kalóriával, szénhidráttal és zsírral. Pedig ha könnyebb, de rostosabb ételek mellett tennénk le a voksunkat, akkor akár nyugodtan fűszerezhetnénk... A diéták, fogyókúrák is sokak számára itt akadnak el: azt hiszik, hogy azzal egyetemben az ízekről is le kell mondaniuk.

Fontosabb, hogy kevésbé hízlaló, kevésbé vércukorszint-emelő ennivalót tegyünk a tányérunkra, mint az, hogy a fűszereket és ezzel együtt az ízeket megvonjuk magunktól! Noha az is ismeretes, hogy a kevesebbet sózó, fűszerező emberek álltják: jobban érzik az alapanyagok valódi ízeit. Ezt végülis bárki meg tudja erősíteni, aki kevesebb sót és cukrot használ. A lényeg, hogy érezzük jól magunkat étkezés közben, s találjunk egészséges egyensúlyt. Nem aszkétának kell lennünk, csak tudatosnak...

Természetes gyomornyugtatók

Sokszor hangsúlyozzuk a természetes gyógymódok előnyeit, de van néhány kifejezetten egyszerű és elérhető alternatíva is, egészen pontosan a kertünkben.

Az eper jótékony hatásai

Az eper korábban csak a gazdagok kiváltsága volt, azonban manapság már bárhol kapható és talán a legnépszerűbb bogyós gyümölcsök egyike. Felhasználási körét tekintve egy elég sokrétű gyümölcsről beszélünk, mivel fogyaszthatod magába nassolni valóként, frissítőnyári saláta részeként vagy akár a reggeli müzli mellé is.

Mi az a citromkúra és miért egyre népszerűbb?

A citromkúra egyre népszerűbb a diétázók körében, ami nem meglepő, hiszen rendkívül hatékony. Azonban mindennek van egy árnyoldala is.

Rossznak vélt ételek fogyasztása fogyókúra alatt

Talán meglepő lehet, de akad néhány rossznak titulált étel, amelyek fogyasztása fogyókúra alatt sem az ördögtől való. Vessünk néhányra egy pillantást!

Kalóriaszegény ételek a sikeres diétához

Itt a tavasz és szeretnénk újra formába lendülni. Sokan csak az edzést vagy a táplálkozás megreformálását választják eszköznek, de mindkettő fontos.