Menü

Te is elúszol az idővel?

Ki az, akinek minden nap elegendő a 24 óra? Jut idő munkára, háztartásra, gyermekekre, kikapcsolódásra, sportolásra, önmagunkra... s még sorolhatnánk? Melyikünk nem szenvedett soha időhiányban? Ha te is nehezen tartod kézben az időbeosztásodat, és úgy érzed, sosem jutsz a dolgaid végére, akkor böngészd át hasznos tippjeinket, ötleteinket!

Teljesen természetes jelenség, főleg a nyugati társadalom emberei között, hogy folytonosan rohannak, de sosem érnek a dolgaik végére. Általában tudjuk mi jól, hogy mikre kellene még időt fordítanunk, de egyszerűen nem fér bele... Ez már önmagában igen nagy stresszfaktor lehet, ami tovább rontja a helyzetet. Íme néhány praktika, ami viszont segíthet!

Az ideiális időbeosztás

Sok ember amiatt nem tudja jól beosztani az idejét, mert egyáltalán nem tudja, hogy mi lenne számára az ideális időbeosztás. Márpedig amiről nincs KÉPünk, arra KÉPtelenek vagyunk... Elsődleges tehát, hogy üljünk le, és írjuk le, milyen lenne egy ideális hétköznap és hétvége! Természetesen ne többel, csak a 24 órával számoljunk. Ez segít felállítani a prioritásokat is.

Napi tervező

Gyakori, hogy annyi mindenre szeretnénk időt szakítani egy nap, hogy végül pont azért nem valósul meg a töredéke sem, mert leblokkol minket a fejünkben cikázó sok feladat és terv. Így érdemes nap elején, vagy az előző este összeírni a másnapi tervezett teendőket, és ezt a kis listát jól látható helyen tartani napközben. Isteni érzés róla sorjában lehúzni a tételeket!

Fontos a rugalmasság

Engedjük el a maximalizmusunkat! Sokakat éppen az tart gúzsba kötve, hogy mindent szeretnének egyszerre. Igyekezzünk rugalmasak lenni, és nem aggodalmaskodni olyan dolgokon, amire nincs ráhatásunk. Igenis előfordul, hogy közbejön egy váratlan esemény, vagy hogy nem fér bele a napba az, amit elterveztünk. Nem dől össze ilyenkor a világ, hiszen hosszú még az élet :)

Többféle lista

Sokféle tevékenységlistát is összeállíthatunk: lehet egy általános napi teendős, egy ügyintézős, egy alkalmi feladatos listánk is, és ebből tallózhatunk, ollózhatunk a napok tervezésekor. Ha ide mindent feljegyzünk, akkor nem marad el semmi, és ha véletlenül időnk szabadul fel valami miatt, például elmarad egy program, akkor hasznosan tudjuk eltölteni a plusz időtartamot. Sőt már önmagában is megnyugtató lehet, ha valahová feljegyeztük azt, amit szeretnénk megvalósítani.

A Google Naptár segít

Vannak olyan teendők, amikre fontos odafigyelni, de távoli időpontban vannak, például két év múlva lejár az útlevél. Ezt bejegyezhetjük idejében a Google naptárba, így nem a határőr, hanem az alkalmazás figyelmeztet minket. Előnye még, hogy másokkal is megoszthatjuk a naptárbejegyzéseinket, így időt spórolhatunk meg.

Ügyintézős napok

Kinevezhetünk olyan napokat, amiket direkt a régóta halogatott feladatok elintézésére szánunk. Még jobb, ha ezek rendszeresek, és a hónap vagy a hét meghatározott napjain vannak. Ez segíthet a felhalmozódott ügyek felszámolásában.

A hozzáállásunk megváltoztatása

Amíg azt mondogatjuk magunknak, hogy "nincs időnk semmire", meg hogy "lehetetlen minden feladatot időben elvégezni", addig olyan dolgokat mantrázunk magunknak, amik hátráltatnak bennünket a célunk elérésében. Régóta ismeri a pszichológia a pozitív gondolatok erejét - de ez az időkezelésre is igaz. Kezdjünk el kellemes és pozitív állításokra cserélni a régi, negatív hiedelmeinket! Ha pesszimista gondolatok jutnak eszünkbe az időbeosztásunkat tekintve, akkor mondogassunk helyette ilyesmit:
- Mindenre van időm.
- Elegendő idő áll rendelkezésemre.
- Egyre több és több időm van.
- Egyre több dolgot vagyok képes elintézni.
- Gyors és hatékony vagyok.
- Ügyes időbeosztás jellemez.
Ugye, hogy kellemesebben hangzik...?

Van olyan, hogy rákellenes étrend?

Vajon létezik rákellenes étrend? A választ nem ismert sajnos, s talán olyan étrendről, ami a rákot gyógyítaná, nem tudni, de a megelőzésben fontos szerep jut a táplálkozásnak.

Futók kedvenc ételei

Az egyes futóversenyek előtti tésztapartik is mutatják, bizony a futók egyik kedvelt étele a tészta, melyhez előszeretettel nyúlunk mi futók, ha szénhidrátfeltöltés a cél. A tésztavacsorát reggelente nagyon gyakran egy zabkása követi, mely tápláló és rengeteg energiát ad, a versenyek előtt és a frissítőpontokon pedig gyakori, hogy banánt majszolunk. Miért kedveltek ezek az ételek a futók körében?

Játszótéri etikett. Felnőtteknek.

A játszótér azért jó, mert ide mindannyian ugyanazért jövünk, egy közösségi élményért, ahol a gyerek is jól érzi magát és anyuka is beszélgethet. Bizonyos írott és íratlan szabályok betartása mellett.

Tippek honvágy leküzdéséhez

Az otthonról való elköltözés mindig nagy változás az életben, és ha gyötör a honvágy, akkor jusson eszedbe, hogy biztosan nem te vagy az egyetlen. A honvágy egy olyan érzés, amit sokan jobban szeretünk magunkban tartani, szóval lehetséges, hogy körülötted sokan éreznek így, de nem szívesen beszélnek róla.

Tippek költözés előtt állóknak

Általánosságban kijelenthetjük, hogy a költözés örömteli időszaka az életünknek. Az új lakhely gondolata felvillanyozza az embert, aztán jön a szomorú felismerés: a költözés elképesztő rumlival jár együtt!