Menü

Mosolyogjunk többet, hogy megnyerőbbek legyünk!

Nagyon kevés erőfeszítéssel is lehetünk sokkal megnyerőbb beszélők. A titok csak annyi, hogy mosolyogjunk többet! Egy nagyon rövid ideig tartó mosolygós időszak is befolyásolhatja az emberek döntéseit.

Francesca Gino nemrégiben megjelent könyvében többek között egy olyan projektet is részletez, amiben főiskolai hallgatóknak mutattak egy nagy adag fotót, amin az emberek arcára kiül valamilyen érzelem. A fotókat 16 ezredmásodpercig látták a résztvevők. Ez a 16 másodperc éppen a tudatküszöb alatt van, tehát ilyenkor a hallgatók még nem voltak képesek a fotók és az azokon szereplő tudatos felismerésére. A fotók „nézegetése” előtt a hallgatók egy jegyzetet kaptak feltételezhetően egy másik hallgatótól, amelyen valamilyen ösztönző jegyzet szerepelt arra vonatkozóan, hogy később vegyenek részt egy másik, nem fizetett, italkóstoló tanulmányban.

Azok közül, akik mérges arcot láttak a fotókon (tudat alatt), 24%-uk döntött úgy, hogy a későbbi, italkóstoló tanulmányban részt vesz. A semleges arcot „látók” közül 41% hozta azt a döntést, hogy bevállalja a részvételt, a boldog arcot vizualizálók közül pedig 62% hozott pozitív döntést.

Mosolygó arcot látni megnöveli a meggyőzés erejét. Mosollyal úgynevezett – furán hangzik, de – érzelmi fertőzést hozhatunk létre, ami szintén megemeli a megnyerő képességet. Mindannyian észrevettük már, hogy ha egy beszélgetés vagy előadás közben rámosolygunk társainkra, arra ösztönözzük őket, hogy mosolyogjanak vissza? Gyakran ez egy tudat alatti mimika.

Hozzunk létre pozitív, megnyerő környezetet mindössze azzal, hogy többet mosolygunk! A pozitív érzések húznak minket előre, míg a negatívak csak hátrafelé tolnak minket. Kevésbé vagyunk meggyőzőek, ha haragunkat kifejezzük. Lehet, hogy átmeneti elismerést vagy előzékenységet kapunk, de ez mind csak ideiglenes, nem leszünk valóban megnyerőek tőle. Legyünk meggyőzőek egy mosoly segítségével!

Forrás: http://www.virtualspeechcoach.com/2013/05/22/smile-more-to-persuade/

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!