Menü

Mit egyen az, akinek nullás a vércsoportja?

Azt, hogy melyik vércsoporthoz tartozunk, a hétköznapi életben nem igazán érezzük fontosnak, kivéve ha vérátömlesztésre van szükségünk. Újabban van egy másik érv, mely szerint nem árt, ha tisztában vagyunk azzal, melyik vércsoporthoz (A, AB, B, 0) tartozunk. Ez pedig a vércsoport szerinti étrend. A vércsoporton alapuló étrend arra törekszik, hogy jó egészségi állapotot érjen el, és csökkenti bizonyos betegségek kialakulásának kockázatát

Gyors tények az 0 pozitív és 0 negatív vértípushoz:

A kutatások kimutatták, hogy bizonyos vércsoportok bizonyos betegségek vagy állapotok kialakulásának kockázatát jelentik. Az 0 típusú vérrel rendelkezőknél magasabb a gyomorsavszint, mint más vértípusokénál, amelyek megkönnyítik a fehérjék és zsírok emésztését. A húsok és az állati eredetű ételek, mint például a halak és a baromfi, a 0 típusú vércsoportok listáján szerepelnek, számukra könnyebben emészthetőek.

Mi az 0 vércsoport?

- Vértípusú 0 RH pozitív.
- Vér 0 lehet pozitív (0 +) vagy negatív (0-).
- A vér számos fontos összetevőből áll, beleértve a plazmát, vörös és fehérvérsejteket és a vérlemezkéket.

Ezen kívül a vér antigéneket tartalmaz. Ezek az anyagok felkészítik a szervezet immunrendszert a betolakodók, például a baktériumok támadására. Az antigének ugyancsak támadhatnak olyan "idegen" vértípusokkal szemben, amelyek különböző antigénekkel rendelkeznek. A vértípusokat A, B, AB és 0 osztályba soroltuk, és a Rh faktor antigén jelenlétével vagy hiányával csoportosítjuk őket, Rh pozitív vagy Rh negatívként.

Például a 0+ vér nem rendelkezik A vagy B antitestekkel a sejtek felületén, de pozitív az Rh faktor jelenlétére. Ezzel szemben az 0- vér nem rendelkezik A vagy B antitestekkel vagy Rh faktorral. Emiatt az 0-vér típus egyetemes vörösvértest-donor típusúnak tekinthető.

Mi a lényege az eltérő étrendnek?

Különböző vércsoportok teszik az embereket többé-kevésbé hajlamosak bizonyos körülményekre. E tekintetben egyes vércsoportokat a hasnyálmirigyrák, a vérrögképződés és a szívroham gyakoribb incidenciájához kapcsoltak. Ennek egyik példájaként egyes kutatások azt mutatták, hogy az 0 típusú vérrel rendelkezők alacsonyabb kockázatot jelentenek a szívkoszorúér betegségeinek kialakulásában, de nagyobb a peptikus fekélyek kockázata.

Dr. D'Adamo szerint, amikor a vér bizonyos élelmiszerekkel érintkezik, kémiai reakció következik be, különösen egy lektin nevű fehérjével. Az élelmiszerekben található lektinek közvetlenül hatnak a vérre és az emésztőrendszerre. A fehérje a szervezetben lévő sejtekhez kötődik, ami együttes összeolvadáshoz és potenciálisan hormonális zavarokhoz vezet. Ez hatással van a testre, hasonló az idegen anyag jelenlétéhez.

Milyen ételeket kell fogyasztania az 0-vérű embereknek?

Állati fehérjék:

  • marhahús
  • bárány
  • ürühús
  • borjúhús
  • vadhús
  • tőkehal
  • hering
  • makréla

Gabonafélék:

  • hajdina
  • árpa
  • rizs
  • köles

Zöldségek:

  • paradicsom
  • articsóka
  • cikória
  • pitypang
  • fokhagyma
  • torma
  • kelkáposzta
  • hagyma
  • petrezselyem
  • paszternák
  • piros paprikák
  • édesburgonya
  • tök

Gyümölcsök:

  • szilva
  • aszalt szilva
  • füge
  • grapefruit
  • a legtöbb bogyós gyümölcs

Még mindig nem áll rendelkezésre minden kétséget kizáró tudományos eredmény a vércsoport-étrenddel kapcsolatban. Természetesen minden speciális diéta és étrendmódosítás során érdemes felkeresni orvosunkat, dietetikusunkat és kikérni a véleményüket. Fontos kiemelni, hogy a táplálkozás és a kialakuló betegségek között a legtöbb esetben nem tudunk közvetlenül ok-okozati összefüggést megállapítani, hiszen ez egy nagyon bonyolult rendszer.

Forrás: medicalnewstoday.com

A túlzott rostfogyasztás jelei

Biztosan tisztában vagy vele, a rostos ételek fogyasztása nagyon egészséges. Jótékony hatású a szív- és érrendszerre, a megfelelő anyagcsere működésre, a gyomor egészségére és a vér glükóz szintjének stabilizálására. Bár általában nem fogyasztunk eleget, ennek ellenkezője is megtörténhet, amikor is túl sokat fogyasztunk egyszerre, ráadásul rövid idő leforgása alatt, ami szintén problémákat okozhat.

Egészséges túrós desszertek nyomában

A túró rengeteg kalciumot és foszfort tartalmaz, ezért a gyerekeknek, serdülőknek és csontritkulásban szenvedő betegeknek érdemes minél többet enniük belőle. Nem kell aggódnod a túró kalóriatartalma miatt sem, hiszen 100 gramm túróban csupán 110 kcal van. Ezt a könnyen emészthető, laktató tejterméket tehát akár egy diétás étrendbe is beillesztheted!

Hatékony tippek nyelvtanuláshoz

Sokan úgy gondolják, ha folyékonyan szeretnél beszélni egy nyelvet, akkor ki kell költöznöd az adott országba. Ne érts félre, ha másik országban élsz, az biztosan nagyban hozzájárul a nyelvtanuláshoz, de nagyon sok embernek nem adatik meg ez a lehetőség, vagy legalábbis egyelőre nem.

Varázsitalnak számít a maté tea

A yerba maté egy Dél-Amerika szubtrópusi területéről származó növény, amelyet a helyi indán törzsek már akkor fogyasztottak, amikor az európai felfedezők rátaláltak a földrészre. Egy italban tartalmazza a kávé erősségét, a teák egészségre gyakorolt jótékony hatásait és a csokoládé nyújtotta eufória érzését.

Spiritualitás és józan ész kettőssége

Szerintem már mindenki feltette magának a kérdést, hogy létezik-e Isten? Meg van-e írva előre a sorsunk? Mi van a halál után, félünk-e ettől, vagy esetleg a haldoklás fájdalmától félünk? Egyáltalán hogyan állunk ezekhez a témákhoz, mereven elutasítjuk az efféle transzcendens gondolatokat, vagy esetleg hiszünk benne. Bárhogy is legyen, a spiritualitás témája szerintem senkit sem hagy hidegen. Ebben az írásban arra próbálom meg keresni a választ, hogy mi is a spiritualitás, valóban jó hatással lehet-e a testi egészségünkre és, hogy milyen szerepe lehet ennek az életünkben.