Koránkarácsony
- Dátum: 2017.11.19., 11:27
- Martinka Dia
- advent, ajándékozás, ajándékozni, ajándéktárgy, anyagiak, bejgli, bevásárlás, bevásárlólista, fogyasztói társadalom, karácsonyi ajándék, karácsonyi hangolódás, karácsonyi készülődés, kívánságlista, korai karácsony, mákos bejgli, marketing, szentmise, szeretet, ünnep, várakozás, vásárlás
Koránkarácsony. Új szó. Tulajdonképpen nem is erről akartam írni, hanem a szeretetről, várakozásról, adventi hangulatról, népszokásokról és ilyen kedves témákról, mint a karácsonyi készülődés, adventi naptár készítése és a mákos bejglim receptje.
Csakhogy. Nem tudok elmenni amellett szótlanul, hogy bizonyos üzletekben nem hogy már most, hanem október közepe óta karácsony van. Meg mikulás. Meg advent és lassan szilveszter meg húsvét is egyszerre. Ennyi erővel akár ki is tehetnék egyszerre az összes terméket januárban, aztán majd eldönti a vásárló évközben, hogy melyik hónapban mit vegyen.
Flegma vagyok, tudom. Valamelyik alkalommal csak álltam a csokimikulások előtt és arról beszélgettem egy másik vásárlóval - a gyönyörű, őszi, napsütéses 25 fokban, rövid ujjú felsőben -, hogy vajon milyen hónapot írunk. A döbbenetemben mások is osztoztak. Érthető a marketing és az, hogy karácsonyig minél többet vásároljunk, de hol marad az ünnepre hangolódás, a vágyott hóesés, a decemberi tél hangulata… Egy kicsit várhatnának még az ajándékvásárlás erőltetésével. Az egyik üzletben tegnap a kezembe nyomtak egy csomag csillagszórót, a vásárlás „jutalmául”.
„Most komolyan, kinek van karácsonyi hangulata már ilyenkor?”
„Idegesítő, irritáló, ünneprontó”
„Pár év és egész évben karácsony lesz”
„Miért a baj, ha már most kirakják, legalább nem az utolsó pillanatban veszik meg az emberek”
„Én szoktam korán vásárolni, de ez nem azért van, mert az üzletek kirakják. Régen is korán vettem meg”
- Ilyen és ehhez hasonló hozzászólásokat olvasok erről a neten. Mindenkinek igaza van. Vagy mégse?
Szeretem a karácsonyt. Igazán jó dolog hangolódni, karácsonyi zenék mellett ajándékot csomagolni, vagy a bevásárló listámmal megvenni a diót a bejglihez, kacsát a vacsorához, ünnepkor együtt lenni, közösen szentmisére menni.
Az efféle erőltetett korai marketinggel azonban félő, hogy épp elmúlik, kialszik a várakozás lángja, hiszen már ősszel nekiállunk összevásárolni a szükséges (és sok kevésbé szükséges, de ha már akciós…) termékeket. Pedig decemberben is biztosan lehet kapni majd szaloncukrot és csoki mikulást is. Akkor nem ráér?
Fontos ezt a készülődést akár már októberben elkezdeni, és ha igen, akkor mivel töltjük a hátralévő időt karácsonyig?
A hála fontossága a mindennapokban
A hála egy fontos érzelem, mégis a rohanó világban sokszor nem szakítunk elég időt arra, hogy megbecsüljük a pozitív dolgokat, amik történnek velünk. Pedig, ha néhány egyszerű módszer segítségével beépítjük a hétköznapjainkba, garantáltan jobb lesz az általános hangulatunk!
Távoli munkavégzés: mit jelent és hogyan csináljuk?
Remote, azaz távoli munkavégzés. Nem kifejezetten home office, de nem is távmunka. Munka Amerikában, az Egyesült Királyságban? Miről van szó, hogyan csináljuk jól a gyakorlatban, és milyen háttere van ennek a munkavégzésnek?
Nem vagy szerelmes, ha ezek zavarnak
Vajon honnan tudhatjuk, hogy szerelmesek vagyunk-e, vagy csak összetévesztjük az érzést valami mással? Mondjuk a biztonság, a megszokáshoz való ragaszkodás és a komfort érzésével. És azt, hogy csak egy hullámvölgybe kerültünk, vagy tényleg elmúlt a szerelem? Normális, hogy egy kapcsolatban vannak “fentek és lentek”, de bizonyos árulkodó jelek arra utalhatnak, hogy ez nem csupán egy múló időszak, hanem az érzéseid tényleg elhalványultak.
Zeneszeretők - A zenehallgatás előnyei és miértje
A velünk és bennünk élő zene már az emberiség kezdete óta a mindennapjaink része. Manapság sokan el sem tudják képzelni az életüket dalok nélkül, mindez nemcsak a hangulatunkra hathat pozitívan, hanem a saját és mások érzelmeinek megértésében is segíthet. Emellett pedig rengeteg pozitív emóció is kapcsolódik a zenehallgatáshoz.
Az internetes csalások veszélyei, megelőzése
Az internetes csalások egyre nagyobb kihívást jelentenek napjainkban, különösen a digitalizáció előrehaladtával sok áldozatot szednek az internetes, vagy éppen telefonos megtévesztések. Ennek formája lehet banki átverés, online vásárlásokkal való visszaélés. A probléma pedig összetett, hiszen nehéz megfogni a csalókat, a tényleges sérelem a virtuális térben történik meg, az áldozatok pedig sokszor önhibából esnek áldozatul. Azonban mit lehet tenni, mit tehet az egyén, és mit tesznek a hatóságok?