Menü

Ötletek téli depresszió ellen

Szürke januári üresség, ködös reggelek. Hideg. Az ünnepek elmúlta. Mókuskerék. Fogadalmak, fogyókúrák, iskola-óvoda, dolgos hétköznapok, rohanás. Ismerős?

Januárban nem nehéz depresszióssá válni. A napok rövidek és sötétek, alig süt a nap, az ünnepek elmúltak, a karácsonyfát lebontottuk, a szilveszteri buli véget ért. Az év végi stressz és a fényhiány okozhat levertséget, rossz hangulatot, depressziót. Télen lemerül a szervezet energiaszintje, jellemző a fáradékonyság, a nyomott hangulat, a kedvetlenség. Azonban nem kell feltétlenül ebben a melankóliában elkezdeni a 2018-as esztendőt, az új évet, a januárt, a téli hétfőket. Lássunk néhány ötletet, amivel fel tudjuk dobni téli hétköznapjainkat!

Legyen könnyebb visszatérni a munkánkhoz! Kezdjük rendrakással, takarítással a munkát, takarítsuk ki az ünnepek felhalmozódott e-maileket, reklámleveleket, majd írjunk egy listát, az elvégezendő dolgainkról, s osszuk be az időnket. Jó érzés látni a kipipált feladatokat a teendők listáján, s kevésbé érezzük azt, hogy összecsapnak a hullámok a fejünk felett.

Gondoljunk a következő vakációra, szünetre, szabadságra! Nézzünk szálláshelyeket, programokat a neten a tavaszra, foglaljunk le nyaralást, tervezzünk és élvezzük, hogy válogathatunk a lehetőségek között.

Szánjunk magunkra időt! Telefon, közösségi oldalak kizárva, legyünk lusták, olvassunk órákon át, hagyjuk a takarítást, tegyünk fel egy arcpakolást, nézzünk egy jó filmet, igyuk a kedvenc teánkat, vásároljunk valamit, amire vágyunk, legyünk kicsit önzőek, s foglalkozzunk csak magunkkal.

Gondoljuk végig az újévi fogadalmainkat, s tegyünk érte! Tervezzük meg a diétát, írjunk célokat, keressünk a neten edzéstervet, fogjunk bele az áhított vállalkozásba, írjunk könyvet, gyakorlatilag bármiről is álmodunk, a megvalósulás első lépését senki nem teheti meg helyettünk. Itt az idő! Szenteljünk időt a terveinknek!

Elő a boldogsághormonokkal! A fizikai tevékenység kiváló módja annak, hogy boldogabbak legyünk, kezdjünk hát sportolni! Lehet könnyű mozgás, kellemes esti séta, vagy reggeli kocogás, vezessük le a stresszt és hagyjuk, hogy boldogsághormonok által jobban érezzük magunkat!

Szedjünk vitaminokat! A nagy dózisú D-vitamin bevitele a téli depresszió tüneteit is csillapítja, fogyasszunk több omega 3-at, együnk sok halat, zöldséget, kevés gyümölcsöt. Keressünk fel a lakóhelyünkhöz legközelebbi fürdőt, töltsünk el egy kis időt a szaunában, alkalmazzuk a fényterápiát, próbáljuk ki a gőzfürdőt, mértékkel használva nyugodtan vegyük igénybe a szoláriumot, otthon párologtassunk illóolajat, használjunk fürdősókat, gyújtsunk mellé illatos teamécsest.

Reggelizzünk! Kezdhettem volna ezzel is a cikket, annyira fontos! Egy vitamin- és tápanyag dús reggeli rengeteget segíthet az immunrendszerünk szinten tartásában, illetve a kedvünk javításában, emellett a megfelelően összeállított tápláló és egészséges reggeli egész napra rendben tartja a vércukorszintünket.

Szeretek korábban kelni, s ezért is merem javasolni, hogy ha legalább fél órával előbb felkelünk, sokkal nyugodtabb a reggeli készülődés, elkerülhetjük a kapkodást, s akár egy kis könnyű edzés is belefér az időnkbe.

Törekedjünk arra, hogy értékeljük az élet apró örömeit: érdemes minden este végiggondolni, hogy aznap milyen jó dolgok történtek velünk. Ha a fent említett tippek nem segítenek, s nem javul a helyzet, a probléma súlyosbodik, ne szégyelljünk szakembertől segítséget kérni.

A válások 11 leggyakoribb oka

Amikor a várva várt és oly sokáig tervezett nagy napon kimondjuk a boldogító igent, még valóban komolyan gondoljuk a „holtomiglan-holtodiglan”-t és az „egészségben-betegségben”-t. De mi történik ezután? Miért felejtjük el mire vállalkoztunk?

Mit jelent a hipomániás epizód?

Pár napostól akár hónapokig tartó állapot, melynek során a beteg igen beszédes, feldobott vagy éppen ingerlékeny, s amely jól elválik normális, nem depressziós állapotától.

Praktikák halogatás ellen

Az egyetemi időszak izgalmas próbatételt jelent a saját időgazdálkodásunk szempontjából, mivel az életünk ez alatt a pár év alatt a legkevésbé strukturált: az óráink egy részéről eldönthetjük, hogy látogatjuk-e őket vagy sem, a feladataink elvégzését szabadon osztjuk be, a maradék időt pedig az általunk választott egyéb programok töltik ki.

Az internetfüggőség tünetei és következményei

Az internetfüggők rosszabbul szerepeltek több magatartás-értékelésnél: az addikció mértékében, az érzelmi viselkedésben, a társas kapcsolatokban, a szorongással összefüggő érzelmi problémákban, és a rosszabb pontszámokat összekapcsolták két specifikus agyterület fehérállományának alacsonyabb sűrűségével.

A leghatásosabb gyógymódok szorongás ellen

A félelem rendkívül kellemetlen érzés, mely egy adott problémával vagy nehéz szituációval függ össze. Ha a helyzet megoldódik, a félelem elmúlik.