Menü

Téli leárazások vagy átverés?

„Menjünk innen, mielőtt még veszek valamit drágán, amiről azt hiszem, hogy akciós!”-mondta Niki barátnőm a minap, egy hatalmas árzuhanást és téli készletkisöprést, 70%-os óriási kiárusítást messziről hirdető boltban. Beindult a nagy téli leárazási szezon.

Az őszi végkiárusítás és a nagy nyárvégi leárazások után már meg sem lepődöm, mikor olyan feliratokba ütközöm, amelyek harsányan hirdetik: itt bizony 20, 30 és 50 vagy akár még 70 százalékos téli árkedvezménnyel is vásárolhatok! Naná, hogy bevágódom az üzletbe, remélvén, hogy jó áron néhány új holmira tehetek szert, de csalódom. Nem látom, hol az akció?

Akadnak már olyan boltok is, amelyek a karácsonyt megelőző időszakban is árengedményeket adnak, mintha meg akarnának szabadulni bizonyos szezonális termékektől. Nyilván a január és a február elég gyenge hónap a kereskedelem szempontjából, s a kedvezmények, leárazások kiváló vásárló-csalogatók, de biztosan annyira leakciózzák az árakat, ahogy hirdetik?

Anyukám mondása sokszor eszembe jut, mikor méregdrága – pedig leértékelt – árut lát a kirakatokban. Ilyenkor közli: „Ezek a leárazások úgy történnek, hogy mögé írnak egy nullát, aztán áthúzzák!”. Ez talán túlzás, de voltam olyan 70%-os árengedményt messziről hirdető üzletben, ahol nem találtam pénztárcámnak való leértékelt árat, mert szinte olyan magas volt, mint máshol az eredeti.

A rengeteg reklám gyakran csalódássá válik. A beharangozott óriási kedvezmények helyett sok helyen csak 10-20 százalékos kedvezményt ígérnek, ennyit pedig az év többi napjaiban is látni. Sokszor azt gyanítom, hogy az áruházak tipikus trükkje, 50-70%-os akcióval reklámozni termékeket, miközben csak 20-30%-kal árazzák le őket, valószínűleg megtévesztve ezzel a vásárlókat.

Nem azt mondom, hogy nem jön jól néhány karácsonyi utáni leárazás, egy-két kozmetikai szett vagy parfüm fél áron. Azt hiszem érdemes figyelni és kihasználni a valódi januári akciókat, de azért nem árt tájékozódni előtte, pontosan mi mennyibe kerül. Ne hagyjuk megtéveszteni magunkat jól hangzó, csábító feliratokkal és csalogató, ám nem teljesen korrekt reklámokkal, vagy marketingfogásokkal.

A Montessori alapelvek

Maria Montessori, olasz orvosnő és pedagógus, a róla elnevezett pedagógiai-pszichológiai nevelési módszerek kidolgozója, mely teljesen forradalmasította a XX. századi gyereknevelést.

Mi az a kapszula ruhatár?

A „kapszula ruhatár” (angolul: capsule wardrobe) egy olyan ruhatár, amely tudatosan válogatott, kevés, de jól kombinálható alapdarabokból áll. A célja az, hogy kevesebb, de jobb minőségű ruhánk legyen, amelyeket hosszabb ideig tudunk hordani.

Soha nem látott magasságokban a virtuális valóság

A virtuális valóság (VR), mint szórakoztatási forma alig pár éves múltra tekint vissza, mégis rengeteget fejlődött. A fejlesztések jelenleg a harmadik generációnál tartanak, amely már képes az emberi test szinte minden mozgását egy közös térben érzékelni. Írásomat többek között az inspirálta, hogy nemrégiben lehetőségem volt kipróbálni a VR technológiát és több játékkal is játszhattam. Az alábbi cikkben egyfajta áttekintést kaphatunk arról, hogy jelenleg hol tart az említett „tudomány” és hogyan jutott idáig.

Mindenkinek kell egy hobbi, ami önbizalmat ad

A magabiztosság nem velünk született adottság, sokkal inkább egy olyan készség, amelyet az élet során fejleszthetünk. Egy meglepően hatékony és gyakran alábecsült módszer erre a rendszeres hobbi gyakorlása. Legyen szó festésről, futásról, túrázásról vagy kertészkedésről, a szenvedéllyel űzött szabadidős tevékenységek nemcsak örömet nyújtanak, hanem hosszú távon hozzájárulnak önmagunk jobb megismeréséhez és önértékelésünk növeléséhez is.

Miért félünk a pletykáktól? – A digitális szóbeszéd árnyéka

A különböző híresztelések mindig is részei voltak az emberi társadalomnak. Már az ősidőkben is suttogtak egymás fülébe történeteket az emberek, hogy kibeszéljék, megítéljék vagy épp figyelmeztessék egymást. Ám míg korábban a pletyka személyes, szűk körben terjedt, ma már pillanatok alatt elérheti az egész világot. Az online térben új arcot öltött: azonnalivá, nyilvánossá és gyakran kontrollálhatatlanná vált. Éppen ezért félünk tőle jobban, mint valaha.