Menü

Hagyd magad aludni!

Létezik egy hormonunk, melyet melatoninnak hívnak, ez az alvási ciklust irányító hormon. A melatonint a hosszú élet titkának is nevezik, ugyanis az egyik legfontosabb hormon: ha kevesebb termelődik belőle, akkor romlik az immunrendszer, borul az alvásciklus, könnyebben elhízunk. Abban a rohanó világban pedig, amiben élünk, abszolút nem az alvás szerepel az első helyen a fontossági sorrendben. Pedig alapvető dolog, létszükséglet, az egészséges életünk alapja.

A jó minőségű és megfelelő mennyiségű alvás ugyanolyan fontos az egészséghez, mint a rendszeres mozgás és az egészséges táplálkozás. A melatonin az erős immunrendszer és a hosszú élet hormonja. Éjszaka, sötétben, alvás közben keletkezik, ezért a „sötétség hormonjá”-nak is nevezik, így, ha keveset alszunk, éjjel sokáig fent vagyunk, nem pihenünk eleget (pláne a fiatalok, akiknek sok alvásra van szükségük, igényük), akkor kevesebb hormon választódik ki a szervezetünkben, ez pedig kihat az immunrendszerünkre, az idegrendszerünkre, hízni kezdünk, de más egyéb egészségügyi következményekkel is számolhatunk. Sajnos termelődése szervezetünkben már a serdülőkor tájékán csökkenni kezd, míg azután az életkor előrehaladtával csökkenni kezd, majd szinte teljesen megszűnik.

Néhány étellel azonban segíthetünk az elalvási szokásainkon, néhány élelmiszer befolyásolhatja a pihenésünket és ezáltal a melantonin termelődését. Lássuk!

Egyél banánt! Ha rendszeresen fogyasztod, fokozhatod a szervezetedben a melatonin termelődését. Plusz egy szavazat a részemről erre az édes gyümölcsre, hiszen sok más jótékony hatása mellett most már akkor ezt is tudom róla.

Keverd a zabkásádhoz, vagy készíts turmixot!

Céklalé! A cékla nemcsak a szervezet folsav- és vasszintjét növeli meg, hanem a melatonin termelődését is fokozza. Igyál céklalevet, vagy egyél céklát, a vizeleted színétől pedig ne ijedj meg. (tapasztalat)

A zabról ódákat szoktam zengeni. Régóta tudom, hogy az egyik legszuperebb élelmiszer. Most már arra is fény derült, hogy a melantonin szempontjából is érdemes fogyasztani belőle, például reggelre egy zabkását.

A nyers paradicsomra is hasonlót olvastam, segíti az éjszakai pihenést, csak úgy, mint a gyömbér, mely az immunrendszert erősíti, illetve a trópusi gyümölcsök áldásos hatását is megemlíthetjük, természetesen nem cukrozott ananászkonzerv formájában.

Összefoglalva tehát a melantonin hormon termelődését segíthetjük mostantól a fent említett ételekkel, szabadban, különösen nappali fényben, napfényben történő tartózkodással, mozgással, több sporttal, kevesebb alkohol-, és koffeinfogyasztással, s a sötétedés ciklusához alkalmazkodva, kicsit korábbi lefekvéssel, ezáltal több pihenéssel. Arról nem is beszélve, hogy aki éjjel jól alszik, az másnap is jobban érzi magát!

Módszerek a memória megőrzésére

A memóriazavart egykor az idősek betegségének hívták, a legújabb vizsgálatok azonban azt mutatják, hogy egyre több fiatal küzd hasonló problémákkal

5 saját testsúlyos gyakorlat, ami gyönyörű alakot farag

A saját testsúlyos gyakorlatok előnye, hogy nem igényelnek eszközt, ez az eszköz már adott - a saját test súlyát használják az erősítéshez. Az alábbi gyakorlatok ráadásul egyszerre több nagyobb izomcsoportot is megmozgatnak, ezzel maximalizálva a hatékonyságot.

Legjobb bőrfeszesítők a konyhából

A bőr megereszkedésének és a mélyedések kialakulásának több oka lehet, ezek közül valamelyik teljesen természetes és megváltoztathatatlan, azonban egyes folyamatok késleltethetőek az életmódbeli, illetve a bőrápolási szokások módosításával.

A hajnövesztés titkai

Sok nő és hölgy küzd azzal, hogy lassan nő a haja, közben ráadásul egészségtelen és töredezett. Vagy fodrász után sokan nincsenek megelégedve az eredménnyel, ezért minél inkább visszaakarják kapni régi frizurájukat. Az alábbiakban tippeket olvashattok, hogy az átlagnál gyorsabban nőjön a hajatok.

Mindent, amit tudni lehet a tripofóbiáról

Valószínűleg az életben minden embernek van legalább egy, bár jelentéktelen, de félelme. Ha némelyikük elég érthetőnek tűnik, például a magasságtól való félelem, akkor vannak olyanok, amelyeken a legtöbb ember meglepődik.