Menü

Semmi időm a mozgásra – többé nem kifogás

A sport az életünk része, néha szándékosan, néha úgy, hogy nem is vesszük észre. De amikor a legelfoglaltabbak vagyunk, akkor akaratunkon kívül is el tudjuk hanyagolni. Kényelmessé válunk, kíméljük testünket a fáradtságtól, pedig a mozgásban elfáradni jól eső érzés, amely után a pihenés is sokkal jobban esik.

Ha nem akarjuk testünket elhanyagolni, muszáj valahogyan időt szakítani a karbantartására. De ha emiatt a pihenéstől vesszük el az időt, azzal a testünknek nem teszünk jót. Ezért a legjobb, ha a mindennapjaink részévé tesszük az aktív mozgást, és inkább többször kevesebb időt szánunk rá, mint ritkán több időt. Ezzel a kimerüléstől is megkíméljük magunkat.

Nyilván mindenki jár bevásárolni, dolgozni vagy iskolába, ami önmagában is helyváltoztatásra késztet minket. Már ezekbe a tevékenységekbe is bevonhatjuk a sportot. Busszal jársz? Indulj egy távolabbi megállóból, a megállóig pedig menj futva! Ősszel és tavasszal garantáltan jól fog esni ez a kis plusz megmozdulás, nyáron pedig segít megőrizni szíved egészségét. A legjobb, ha ilyenkor sportruházatban, rendesen aláöltözve indulsz el, és a munkahelyeden kerítesz 3-4 percet arra, hogy átöltözz és rendbe tedd a hajad. A szervezeted meg fogja köszönni ezt a kis ráfordítást, ami nem igényel rengeteg szabadidőt.

Ha nem busszal jársz, akkor akár a munkahelyedig biciklizhetsz. Tervezz meg egy útvonalat, ami valamivel hosszabb, néha változtass rajta, hogy ne legyen unalmas, indulj időben és garantáltan jobban fogod élvezni, mint a monoton gyaloglást vagy a buszozást. Ráadásul ez a napi negyed óra mentálisan is karban tart, segít elmélyíteni a gondolataidat és előre tervezni. Ezt a kis időt tehát töltsd hasznosan, és ha már úgyis muszáj minden nap munkába vagy iskolába menni, akkor tedd ezt az utat hasznossá és izgalmassá!

Ha pedig valami miatt otthon vagy, esetleg otthon dolgozol, akkor építs fel egy szabályrendszert, ami szerint időnként egy-két percet mozgással töltesz. Például minden kávéfőzés közben csinálj meg 30 guggolást, minden befejezett oldal után csinálj 10 felülést, vagy valahányszor lankadni kezd a figyelmed, mozgasd meg a törzsedet és a végtagjaidat. Ez felélénkít, energiával lát el munka közben, fenntartja a figyelmedet, és ha ezt minden nap megcsinálod, idővel a kondid is javulni kezd.

Ezek az ötletek jó kiindulópontok, ha szeretnél a zsúfolt napodba egy kis változatosságot, és nem szeretnéd a testedet elhanyagolni. Ha pedig egyszer elkezded, újabb és újabb lehetőségeket fogsz találni a mozgásra úgy, hogy az beépüljön a mindennapjaidba, és kevés idő ráfordításával is jó eredményt érj el.

Varga Ágnes Kata

Munkahelyi zaklatás

Tabutémaként kezeljük, pedig el sem hinnénk, mennyi embert érint. Mindenképpen érdemes beszélni róla, hiszen mi is sokféleképpen kerülhetünk kínos és szerencsétlen helyzetekbe a munkánk kapcsán. Ezeket pedig olykor egyszerű megoldani, máskor pedig nincs más lehetőségünk, mint kilépni abból a környezetből.

Az alkohol edzésre gyakorolt hatásai

Kissé szomjas és éhes is vagy…Miért is ne ihatnál? Tudnod kell azonban, hogy milyen hatással van az alkoholfogyasztás a testedre,regenerációdra és a teljesítményedre

Önsegítő pszichológiai trükkök

Szinte minden nap egy érzelmi hullámvasúton utazunk, a negatív állapotokba ragadva pedig értékes perceket, órákat vesztegethetünk el az időnkből. Pedig az érzéseinket már pusztán azzal is tudjuk kontrollálni, ha alaposan megfigyeljük őket.

A mérték az érték

A mérték az érték. Sajnos könnyen áteshetünk a ló másik oldalára, a túlzások és a mértéktelenség, függőségek és szenvedélybetegségek oldalára. Amíg nem tudunk mértéket tartani, egészségesen sem tudunk élni.

Az online sportfogadásokról

Lent az utcán, lent a téren. A sarkon és azon túl hódít az online szerencsejáték. A sportfogadás ennek egy speciális területe kicsit utánajártam. Az előzményekről, a következményekről és a lehetséges abbahagyásról lesz szó. A meglátásaim alapja a segítő szándék, minden tanács az érett felnőtt helyzetkezelést segíti elő.