Menü

Motivációs tippek téli futáshoz

Mint sok minden másnak az életben, a futásnak is egyik legfőbb alapját képezi a motiváció. Sport nélkül nehezen létezik kiegyensúlyozott étrend is, mivel ez a kettő kéz a kézben jár. Télen még nehezebb elindulni, mert hideg van és sötét, ráadásul esik a hó. Hogyan lépjünk mégis ki az ajtón?

Röviden szeretném megosztani veletek, milyen tippeket olvastam egy angol nyelvű cikkben, ami egy olimpiai bajnok futó virtuális tollából született.

Elsőként említi, hogy melegítsünk be, és nyújtsunk egy keveset, mielőtt futni indulunk. Ez nagyon fontos, hogy elkerüljük a különböző izomsérüléseket, illetve ezek az otthon végzett gyakorlatok fognak minket télen akár kora reggel is felmelegíteni, és általuk kerülünk „futóhangulatba”.

Készítsünk tervet. Nem kötelező télen minden nap a hóban futni. Betervezhetünk napokat, amikor otthon erősítünk, nyújtunk, intervallum edzést csinálunk a futópadon, így pár nap múlva talán már kívánni is fogjuk a hideg levegő simogatását.

Csatlakozzunk egy futócsoporthoz. Sokan nem szeretnek egyedül futni, ezért biztos, hogy a környezetünkben is találhatunk olyan helyeket, ahol az emberek együtt járnak edzeni. Ha mégsem, fogjunk össze a barátainkkal, és alakítsunk magunk egyet.

Fontos, hogy legyen célunk, amiért futunk – ez különösen télen kiemelendő pont. Ha beiratkozunk egy tavaszi futóversenyre, még a halogató típusú emberek sem fogják a felkészülést az utolsó hétre hagyni. A cél a legjobb motiváció.

Legyünk rugalmasak. Lefekvés előtt mindig nézzük meg, milyen időt ígérnek másnapra, nehogy a legnagyobb hóátfúvásban induljunk útnak.

Sose felejtsük el, hogy nem bűn szabadnapot kivenni. Még a legjobbak is megteszik. Veszélyes időjárási viszonyok között maradjunk otthon. A testnek egyébként is szüksége van pihenésre is a regenerálódáshoz.

Látásjavító zöldség, gyümölcs és hal

A szem egészségének megőrzéséért sokat tehetünk szemtornával, szemcseppekkel, de helyes táplálkozással is. Rengeteg olyan vitamin, ásványi anyag és más összetevő létezik, melyek megfelelő bevitele a szem karbantartásában is segíthet!

Miért szednek sótablettát a futók?

Sokan esküsznek rá, mások pedig egyáltalán nem használják. De most akkor kell vagy sem? Mire jó a sótabletta?

SMR henger. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz?

Az SMR, vagyis self-myofascial release roller, egy henger, melynek lényege, hogy tulajdonképpen egy kötőszöveti önmasszázst végezhetünk vele, a letapadt izmok fellazítására szolgál. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz? Hogyan kell használni és mik azok a trigger pontok?

Miért hiszünk előbb a csodaszerekben, mint egy életmódváltásban?

Mindig a könnyebb út a csábítóbb. A kényelmesebb megoldás a szimpatikusabb. A csodalevesporok nem fogják megoldani a súlyproblémát, mégis sokan azonnal elhiszik, elég egy jó marketing, egy jól csomagolt zacskós por, egy dizájnos tasak, egy jól hangzó név. Miért hiszünk előbb a csodaszerekben, mint egy életmódváltásban?

Vegán street food receptek

A gyorsételekről nem mindig az egészséges életmód jut elsőre eszünkbe. A gyorséttermek kínálata valóban nem tesz jót a szervezetnek, azonban ezek az ételek egészséges, vegán verzióban is elkészíthetők!