Menü

Ez történik a testeddel, ha abbahagyod a fehér kenyér fogyasztását

A napi szénhidrátbevitel legfontosabb forrását a különböző gabonafélék jelentik, a fehér kenyér elhagyásával viszont látványos változásokat érhetsz el akár már pár hét alatt. Érdemes ezzel párhuzamosan a köreteket is egészséges, diétás, magas rosttartalmú szénhidrátforrásokra cserélni, míg a finomított fehér cukrot és a hozzáadott cukrokat nélkülözni.

A felesleges víz kiürül

A szénhidrátbeviteled azonnal csökken, ha elhagyod a kenyeret, ami a szervezetedben raktározott felesleges víz gyors kiürüléséhez vezet. Azt azonban fontos tudni, hogy ez nem azonos a zsírégetésből származó fogyással. A szénhidrátok ugyanis a szervezetedben glikogén formájában raktározódnak, melyben minden gramm szénhidrát mellé három-négyszer olyan mennyiségű víz is lerakódik. A szénhidrátok bevitelének csökkentésével a glikogénraktárak kiürülnek, így ezzel vizet vesztesz, ám ha visszatérsz a korábbi életmódodhoz, a tartalékok gyorsan újra létrejönnek.

Csökken az étvágy

A fehér liszt és a belőle készült kenyér elhagyása nagyon jelentős hatással lesz az étvágyadra. A benne található finomított szénhidrátok ugyanis gyorsan felszívódnak, így hirtelen, nagymértékben megdobják a vércukorszintet, ám az gyorsan visszaesik és hamarabb megéhezel.

Az étrendünk rostszegényebb lesz

Ha teljes őrlésű kenyeret fogyasztunk, rostbevitelünk több, mint 40%-át biztosíthatjuk ezzel naponta. Egy átlagos 1500 kcal tartalmú energiaszegény étrendre lefordítva mindez reggelire két vékony szelet (összesen 60 g) teljes őrlésű kenyeret vagy más teljes őrlésű pékárut (például Graham zsemlét, korpás kiflit) jelent, hideg vacsorákhoz 90-100 g-ot. Amennyiben zöldségekkel szeretnénk pótolni a kieső rostmennyiséget, másfél fej jégsalátát vagy 1 kg 80 dkg paradicsomot kellene elfogyasztanunk az amúgy is ajánlott (főétkezésekhez féltányérnyi) zöldségmennyiségen felül.

Gyors fogyás

Az első, amit észreveszel, hogy a kevesebb szénhidrátnak hála csökkenni kezd a súlyod. De ez még nem zsír, mindössze víz. Ennek az oka az, hogy a szénhidrát rengeteg vizet köt meg.

Csökken egyes betegségek kockázata

Szakértők bizonyították, hogy a finomított szénhidrátok növelik a szívbetegség és a 2. típusú cukorbetegség kockázatát. Mielőbb hagyd el a cukrot és a fehérlisztet! Ezzel szemben a teljes kiőrlésű gabona némileg csökkenti az elhízás esélyét és a stroke valószínűségét.

Hangulatingadozásaid lehetnek

Hangulatod szeszélyessé válhat, sőt, kezdetben feszült is lehetsz, amikor kiiktatod étrendedből a kenyeret. Ez azért van, mert a szénhidrát növeli az agyban a jó hangulatért felelős hormon állapotát. A szénhidrát-csökkentett lisztből készült pékáru viszont segít egyensúlyban tartani, a mozgás révén pedig endorfin is termelődik! Iktass be legalább heti 3 óra mozgást és kiegyensúlyozott maradsz.

Egyes allergiás tünetek teljesen eltűnnek

Nem kell gluténérzékenynek lenni ahhoz, hogy különféle allergiás reakciókat a gluténfogyasztás felerősítsen. Ha elhagyod a kenyeret, meglepődsz, hogy különböző tüneteknek nyoma vész.

Az előbbiekből láthatjuk tehát, hogy érdemes kerülnünk a fehér kenyeret és nemet mondanunk a kísértésnek! Próbáljunk törekedni a testi- lelki harmóniánk megőrzésére, amihez elengedhetetlen a tudatos táplálkozás.

Szerző: Udvari Fanni

5 egészséges snack rohanós hétköznapokra

A rohanó hétköznapokban nehéz betartani a diétákat és egészségesen táplálkozni. Pedig van egyszerű és pénztárcabarát megoldása is annak, hogyan és mit egyél egészségesen napközben.

Mik az egyéni sportok előnyei?

Egy korábbi írásban már körbejártuk, hogy miért tesz jót egy gyermeknek, ha csapatban sportol. Ott ígéretet tettünk arra, nem hagyjuk magára az egyéni sportolókat, sportokat sem, hiszen semmivel sem rosszabb sportok azok

Májbetegség tünetei

A máj az emberi szervezet legnagyobb mirigye, mely többek között a méregtelenítésért felelős. Szerepe nélkülözhetetlen az anyagcsere folyamatok normális működéséhez.

Érdekességek a cékláról

A cékla az egyik legegészségesebb zöldség. Tele van antioxidánsokkal, ásványi anyagokkal, sok vasat, kalciumot, magnéziumot tartalmaz, bővelkedik vitaminokban. Sokan csak savanyúság formájában fogyasztják, de kiváló grillezve húsok mellé köretnek, vagy salátába nyersen lereszelve, a frissen facsart céklalé pedig egyenesen kincset ér.

Ha nem kelnék korábban…

Az emberek többsége nem szereti a hétköznap reggeleket. Az okok nyilván világosak, természetesen érthető, miért nem kedvelt napszak például egy hétfő reggel, pedig a reggelek egészen különlegesek…