Menü

Kezelések előtt vagy mellett - Mit tehetünk a pollenszezon kellős közepén?

A pollenallergiásoknak rosszak az előrejelzések a következő napokra-hetekre az Országos Meteorológiai Szolgálattól. Azt írják, a parlagfű pollenkoncentrációja északon, északnyugaton jellemzően a magas, az ország többi részén a nagyon magas tartományban alakul. Mindezek mellett az Országos Tisztifőorvos saját facebook oldalán is jelzi, hogy a következő napokban emelkedni fog a parlagfű pollenkoncentrációja. Ő is kiemeli a különösen „szennyezett” területeket, mint az Alföld, a főváros térsége, valamint a Dunántúl keleti területei. Ezeken a helyeken is egyre többfelé lehet számítani magas parlagfű pollenkoncentrációra. Ez I. fokú riasztást jelent.

Később pedig, elsősorban az Alföld keleti területein, nagyon magas koncentrációban lehet a parlagfű pollenje, ami II. fokú riasztást jelent.

A leggyakoribb tanácsok, amiket szakértőktől kaphatunk, már a létező allergiás tünetek enyhítésére szólnak, mint az orrspray, a bőrre kenhető kenőcs, az immunterápia. Fontos, sőt elsődleges ezzel, mint mindennel kapcsolatban megjegyezni, hogy bármiféle tünettel szakemberhez kell fordulnunk. Ráadásul egyre több idős ember is allergiás lesz, olyanok is, akikre ez eddig nem volt jellemző, tehát eddigi életükben nem is volt jellemző, hogy allergiás reakciókkal orvoshoz fordultak volna. Tehát nem pusztán veleszületett tulajdonság az allergiára való hajlam.

De a kezeléseken túl máshogy s tehetünk az allergia ellen. Hajnali órákban javasolt a szellőztetés, de aki allergiás, az pollenszezonban ne a levegőn szárítsa a ruháit, mert akkor könnyen rátapadnak a pollenek. Sőt, mivel jellemzően ez nem mosáshoz kötött, ezért napközben is ránk tapadhat, így amikor hazaértünk, rögtön érdemes átöltözni. Meglepő vagy sem, de mindemellett a gyakori hajmosás is jó, sőt alkalmazandó megoldás a szakemberek szerint, ugyanis hajunkról az ágyneműbe is kerülhetnek a pollenek, ezért fokozódhatnak éjszaka a tünetek.

Ezen tünetek enyhítésében fontos a pollennaptár is. Mindig figyeljük az előrejelzést és a naptárat is! A pollenek még ősszel is velünk lesznek.

Tudnivalók a mediterrán étrendről

A mediterrán diéta a hagyományos, egészséges, görög és olasz ételekre alapoz, melyeknek köszönhetően csökkenti a testsúlyt, sőt, a 2-es típusú diabétesz, egyes szívbetegségek és az agyvérzés kialakulásának kockázatát is.

Egészséges, energiát adó magvak

Az avokádóhoz hasonlóan a magok is tele vannak szívbarát zsírokkal, ettől még azonban kontroll nélküli majszolásuk rövid úton tönkreteszi a diétánkat. Tanúsítsunk egy kis önmérsékletet, és élvezzük szervezetünkre gyakorolt pozitív hatásukat

Természetes hallásjavító praktikák

A kezeletlen fülbajok később sokkal nagyobb problémát okozhatnak, akár halláskárosodás is lehet a vége.

Mit mivel?

Életmódváltás. Szitokszó. Az alapokat már mindenki ismeri, hallotta - de konkrétan az érdekli a többséget, hogy pontosan mit mivel helyettesíthet főzéskor, hogy annak élvezeti értéke, íze ugyanolyan finom legyen, a sütésnél pedig könnyű legyen vele dolgozni, habarásnál is boldoguljunk vele, de a piskótatekercs is szépen sikerüljön. Egészséges alternatívák

Egyszerű házi arcpakolások

A pihenés, feltöltődés, szellemi és fizikai értelemben az életünk része. A bőrünknek is hatalmas szüksége van a pihenésre, és ehhez a legnagyobb segítséget az arcpakolások adhatják. Sokan azonban szkeptikusak, sőt egyenesen ellenzik a drogériákban kapható pakolások használatát. Természetes alapanyagokból készített házipakolásokkal sokkal jobb hatás érhető el, valamint a hozzávalók miatt a pénztárcát sem terhelik meg annyira.