Menü

A futók piszkos kis titkai

Aki régóta és rendszeresen fut, az nem lepődik meg ezen a cikken. Aki nem járt még ilyen cipőben, ő valószínűleg „fujjogással” konstatálja azt, ami amúgy egy futónak egyébként természetes. Ha valaki erre a sportra adja a fejét (meg a lábát) az nyugodtan számolhat a következő helyzetekkel, mert természetes és normális.

A hosszú edzések, terepfutások, félmaratonok, maratonok, de akár egy tíz kilométeres kocogás alatt gyakorlatilag „bármi” megtörténhet. (és meg is történik. Murphy.) Sokan talán furcsának találhatják az itt összegyűjtött “piszkos kis titkokat”, de ezen semmi szégyellnivaló nincs. Tényleg!

Nem mondok újat azzal senkinek, hogy a futás igencsak felpörgeti az anyagcserét. A férjem sosem tudta megérteni, hogy nekem miért kell egy félmaratoni futóverseny alatt egyszer tuti megállnom egy mobilvécénél a frissítőponton, vagy miért kell közös futásainkkor eltűnnöm pár percre egy-egy bokros területen. Ez egészen addig nem, amíg Tihanyban el nem indult az esti vacsi után nem sokkal egy „laza” tíz kilométeres kocogásra, amikor szerintem rekordidő alatt ért haza és rohant a mellékhelyiségbe. (nem szép öröm a káröröm)

Edzés utáni evészet. Ez a másik érdekesség. Amikor egy hosszabb futás alatt eléhezik az ember, sokszor a nyújtás közben már eszik, de legalábbis utána beront a konyhába és már tolja is a banánt, csokit, müzliszeletet, issza a shaket, folyadékot, miközben még le sem zuhanyzott, maximum az izzadtságban fürdik. Számunkra ez is érthető.

A szép lábujjak idejét éljük nyáron, amikor mindenki a frissen pedikűrözött lábával villant gyönyörű papucsokban és szandálokban, nos akkor én tudom, hogy én a bekékült lábujjamat próbálom ezzel leplezni és örülhetek, hogy még van mit kilakkozni, mert az sem ritka, ha egy-egy körmünk lepottyan a hosszabb futások, versenyek alkalmával. A hólyagok, horzsolások és kidörzsölődések látványáról nem is beszélve.

Ha már az anyagcserét, lábujjakat kiveséztük, jöhet az egyéb kellemetlen velejárója a hosszú futásoknak, versenyeknek: hányinger, hányás.

Volt már olyan félmaratonom, ahol csak azért imádkoztam, hogy ne így essek be a célba, vagy ne ilyen befutókép készüljön rólam. Nem sokon múlt.

Azt is szeretem, mikor a „szóban futók” szelfis futósképeket osztanak meg a közösségi oldalon, melyeken persze makulátlan a sminkjük és a kifogástalan a hajuk, nem úgy, mint én, aki ha inkább le sem veszi az átázott baseball sapkát és a napszemüveget, mert ápol és eltakar.

A szagok. Az izzadtságszag még hagyján, az a futócipőhöz képest könnyű illatpermet. Hiába a szellőztetés, a nem véletlenül a garázsba száműzött futócipős dobozok tetejét csak erős idegzetűek nyissák fel.

A nyál. Igen, a nyál az besűrűsödik. Így aztán néha köpni kell. Nem túl csajos dolog, én mondjuk ezt abszolút nem szoktam, de sokan igen. Mondjuk az előbbiek tekintetében az a kis köpés már igazán nem oszt, nem szoroz.

A mellbimbó. Ez rendszerint a férfiak problémája. A vazelin és a ragtapasz a barátjuk. Ennyi.

Remélem senki kedvét nem vettem el a futástól, mely minden negatív velejárója ellenére is hatalmas pluszt jelent, feltölt, energizál, kikapcsol, új barátokat ad és nem utolsó sorban az egészségünkre, formánkra, fittségünkre, immunrendszerünkre is nagyon jó hatással van.

Milyen sportot válasszak gyermekemnek?

Részben már érintettük ezt a témakört: Milyen sportot is válasszunk gyermekünknek? A kérdés különösen aktuális azokban a Nagy Sportágválasztó árnyékában. Mit sportoljon a gyermek? Mik azok a fő szempontok, amiket elsősorban neki, de másodsorban a szülőknek, figyelembe kell, vagy legalábbis ildomos venni?

Sportoljon az a gyerek!

Tanulási eredmények javulása, új barátok szerzése, csapatmunkára való képesség, alkalmazkodás, egészséges életmódra nevelés, túlsúly megakadályozása. Csak néhány az indokok közül. Sportoljon az a gyerek!

Diákmunka iskolaidőben

Nyáron egyre több fiatal vállal munkát, hogy egy nyaralásra, fesztiválra gyűjteni tudjon. De egyre többeknek egészen más célokra kell ez a pénz: a kollégium, albérlet, és úgy összességében az életük fenntartásához. De mik a lehetőségek, és van-e határ, amelyen túlhaladva ez már nem egészséges?

Miért jók gyermekeinknek a csapatsportok?

A szülő, akinek fontos, hogy a gyermeke sportoljon, társaságban, közösségben legyen, örök dilemma előtt áll: Milyen sportra írassa be csemetéjét? A csapatsportoknak számos előnye van a gyermek személyiségfejlődését illetően. Nézzünk meg egy párat

Gyümölcsök, amelyek segítenek a zsírvesztésben

Szerencsére nemcsak olyan ételek vannak, amelyek hizlalnak, hanem akadnak olyanok is, amelyek épp az ellenkező hatást váltják ki: segítenek eltüntetni a felesleges kilókat. Lássuk a leghatékonyabb zsírégető gyümölcsöket!