Menü

Alkoholról való leszokás módszerei

A terápia hatásának kulcsa a beteg együttműködése. Megfelelő motiváció hiányában a visszaesés valószínűségének esélye igen nagy. Az alkoholbeteg segítségre szorul, ez pedig nehezen képzelhető el a potenciális segítők előítéleteinek félre tétele nélkül.

Sajnos nemzetközi adatok szerint sem haladja meg az alkoholfüggőségből kigyógyult személyek tartós önmegtartóztatása a 10-20 százalékot. Ahol pedig függőség van, ott a szer abbahagyása után elvonási tünetek is felbukkannak. Különböző anyagok elhagyása más és más elvonási tünetekkel jár, és eltérő ideig is tartanak, attól függően, miképpen hatottak a szervezetünkre, mennyi ideig voltunk függők, hogyan használtuk a szert, milyen a családi történetünk, a személyiségünk, van-e bármilyen betegségünk. Nem elég az akaraterő, az egész életvitelünkön érdemes változtatni, ha nem akarunk visszaesni. Miután sikerült elhagyni a függőséget okozó szert, mindenképp érdemes odafigyelni, hogy az addikció után maradt űrt jól tudjuk betölteni.

A felsorolt ételek hatását világszerte vizsgálták. Mind olyan idegrendszert védő és májméregtelenítő tulajdonsággal rendelkeznek, melyek tisztítanak, megerősítenek. Könnyebben leszel képes csökkenteni az alkoholos italok fogyasztásának gyakoriságát és mennyiségét.

Alma

Az egyik legrégebben ismert alkoholizmus elleni kúra alapanyaga. Nemcsak eltávolítja a betegség következtében felhalmozódott nagy mennyiségű mérget, hanem a sóvárgást is mérsékeli.

Zeller

A zellerből készített zöldséglé napi rendszerességgel történő fogyasztásával már egy hónap alatt csökkentheted az elfogyasztott alkohol mennyiségét.

Máriatövis

Ez a gyógynövény kiváló házi szer az alkoholizmus okozta májbetegségek orvoslására. Serkenti a máj működését, miközben gyógyítja épp ezt a fő méregtelenítő szervet. Magjának szilimarin tartalma bizonyítottan májvédő hatású. Hepatitisben szenvedőknek, drogfüggőknek is ajánlatos a fogyasztása.

Pitypang

Megfiatalítja a máj szöveteket, így csökkentve az alkoholfogyasztás káros hatását. Lehetővé teszi az epe normál termelését, és serkenti az epefolyadék áramlását. Szórj minden nap friss pitypangot a salátádra.

Tartsuk magunkat távol azoktól a boltoktól és szolgáltatói egységektől, ahol könnyedén hozzájuthatunk a szeszes italokhoz. Az első időszakban elég egy teli üveg látványa ahhoz, hogy meginogjunk elhatározásunkban, és a leszokás az alkoholról sikertelen legyen. Keressük fel a leszokással foglalkozó internetes fórumokat, közösségeket, használjuk fel mások tapasztalatait.

Találjunk magunknak valamilyen hobbyt (legyen az barkácsolás, festés, olvasás, kertészkedés, főzés, torna stb.), hogy elvonjuk a figyelmünket a káros szenvedélyről. És az időnk is gyorsabban repül!

Szakorvos segítségével derítsük ki, milyen mentális probléma áll az alkoholfogyasztás hátterében. Egy jó diagnózis már fél siker.

Ne szégyelljünk segítséget kérni rokonoktól, barátoktól. A leszokás az alkoholról nem egyszerű, szükségünk van szeretteink támogatására, anélkül hogy bűnösnek éreztetnének minket, hiszen az alkoholizmus krónikus betegség. Az alkoholról nem lehet egyik napról a másikra leszokni, kicsit olyan, mint egy fogyókúra: iktassunk be alkoholmentes napokat, majd hetente fokozatosan növeljük a számukat.

Díjazzuk magunkat! Az alkoholra szánt pénzt tegyük félre: rá fogunk jönni, hogy az absztinens életmód pénztálcánknak is jót tesz. A spórolt pénzt költsük valami olyanra, amire régen vágyunk: ez endorfint szabadít fel agyunkban, és kevésbé érezzük az alkohol hiányát.

Szerző :Udvari Fanni

Szépüljünk belülről!

Talán kevésbé hirdetett vagy ritkábban emlegetett dolog, hogy belülről legalább annyit tehetünk a bőrünk épségért és szépségéért, mint külsőleg, a drága kozmetikumokkal. A márkás holmik mit sem érnek, a belső támogatás nélkül. Mégis mit értünk azon, hogy szépüljünk belülről?

Baj ha túl sok fehérjét fogyasztunk?

Tény, hogy a magas fehérjetartalmú étrendek mostanában nagyon divatosak, különösen a fogyni vágyók és a sportolók körében népszerűek, azonban arról is beszélni kell, hogy a túlzásba vitt fehérjefogyasztás egyáltalán nem jó és nem egészséges hosszútávon.

Mit jelent a túlfogyasztás és mit tehetünk ellene?

„Az emberek jelenlegi fogyasztásukat tekintve úgy élnek, mintha 1,7 Föld állna rendelkezésünkre, pedig csak ez az egy bolygónk van” – idézem Antal Alexát, a WWF Magyarország kommunikációs vezetőjét. A túlfogyasztás korunk egyik legnagyobb problémája, melynek száma országonként más és más.

A Pomodoro technika – tanulj többet, ugyanannyi idő alatt!

A megfelelő minőségű alvás nagyon fontos a hatékony tanulás szempontjából, mindössze arról van szó, hogy egy kicsit szervezni kell. Ennek pedig az egyik kulcsa a Pomodoro módszer. A következőkben tehát arról lesz szó, hogy hogyan használd ki jobban a tanulásra szánt időt.

Mozgás lefekvés előtt – pro és kontra

Nagyon megosztó téma, hiszen gyakori tanácsként azt halljuk, hogy jobb, ha nem edzünk lefekvés előtt, mert megzavarhatja az alvásukat, másfelől viszont azt mondják, hogy az esti edzések ugyanolyan egészségesek és hatékonyak, mint a reggeliek és nincs semmi baj az elalvás előtti sporttal. Most akkor, hogy is van ez?