Menü

Hogyan kezdjünk neki a futásnak?

A kezdő futó az ember, és maradjunk ennél a tematikában el, akkor elsősorban azt kell megnézni, mekkora a súlya, mekkora terhelésnek lehet őt kitenni. Nagyon sokan ugyanis testsúlyuk csökkentése miatt választják ezt a kiváló sportolási formát. Semmilyen esetben nem ajánlott, de ebben az esetben egyértelműen nem, egyből futással kezdeni. Kezdeni. Az egyre intenzívebb gyaloglás, mint legelső mozgási forma az ajánlott. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, ha a mértékletességet nem vesszük figyelembe, könnyen sokkal rosszabb állapotba kerülhetünk, mint előtte voltunk, és nagyon hamar jelentős ortopédiai problémáink is lehetnek.

Szakemberek szerint a gyalogló mozgást viszonylag hamar felválthatja a gyaloglás és a futás kombinációja, természetesen idővel egyre több futással. Sokan javasolják azt is, hogy pláne ha kezdők vagyunk, akkor először semmiképpen se egyedül vágjunk neki az edzésnek, legyen mellettünk tapasztaltabb ember, aki akár, mint hozzáértő, akár laikus értő, tud nekünk segíteni, és esetzleg időben tud figyelmeztetni, ha valami nem stimmel.

Egyes szakértők fél, mások szerint inkább 40-45 perc az az időkeret, amit ha elérünk, mint alap. Ez még persze nem maratoni szint, de azt hiszem, amikor elkezdünk mozogni, nem is ez a cél. Esetleg csak később.

Minden mozgás a bemelegítéssel kezdődik, ebben pláne kérjük ki mások tanácsát, mert a futás rengeteg izmost mozgat meg, így mindenre, de tényleg mindenre oda kell figyelni. Át kell mozgatni a nyakat, a vállat, a karizmokat, a derekat, a hátat, a csípőt, a combokat. A bemelegítés végén végezzünk bokakörzéseket, valamint a vádlit, illetve a combot is megnyújtani. Ugyanígy fontos és hangsúlyos futás végén a nyújtás is. Erre is fontos időt szánnunk.

Több fontos dolog van, amire figyelnünk kell. Egyik előző cikkünkben számbavettük az ősz szépségeit, de az a veszélye is fennáll, hogy az időjárás gyorsan változhat. A megfelelő öltözködés elengedhetetlen, és ha már ősz van, inkább a réteges, vastagabb ruházatot részesítsük előnyben. Leizzadni még mindig jobb, mint megfázni.

Figyeljünk oda a megfelelő légzésre, ne váljon kapkodóvá, ütem nélkülivé légzésünk a futás közben, és ne ijedjünk meg az erősebb légzéstől, lihegéstől.

Válasszunk megfelelő környezetet. Szakértők egyöntetűen azt mondják, a beton nagyon rossz az izületeknek, kezdő futóként pedig szép lehet az erdő, rét, de ott mindig oda kell figyelnünk a lábunk elé, mert tapasztalatlanok vagyunk még.

A nehézségek azonban senkit se térítsenek el a kitűzött céltól. Ez csak néhány előzetesen fontos és szükséges lépés ahhoz, hogy át tudjuk magunkat adni a futásnak. Akár kellemes kikapcsolódásként, akár pedig kőkemény és iszonyatosan nehéz edzésként fogjuk fel. Mert az igaz, hogy jót tesz a szervezetünknek, és kiváló súlycsökkentő.

Ezer színű Margit-sziget

Itt a jó idő, ideje kimozdulni a természetbe! Kiváló és könnyen megközelíthető kiránduló célpont a Margit-sziget, ami rengeteg látnivalóval és programmal várja az odalátogatókat. Itt biztosan mindenki talál magának olyan elfoglaltságot, amit szívesen csinál egy napos délután!

Masszázsra indulsz? – így készülj rá

A masszázs egy testet és lelket melengető, pihentető vagy épp frissítő terápia, amire érdemes kicsit felkészültebben érkezni.

A Tour de Hongrie nyomában…

A 45. Tour de Hongrie magyar kerékpárverseny nemzetközi mezőnye 2024. május 8-12. között öt nap alatt 854 kilométert tesz meg a pécsi Bárány utcai befutóig. Olyan világsztárok indulnak, mint Peter Sagan vagy a Tour de France rekordra hajtó Mark Cavendish.

Kertfrissítés nyárra

A nyár ideális időszak a kerti tevékenységekhez és a szabadtéri élményekhez. Egy jól díszített udvar nemcsak esztétikailag vonzó, hanem kényelmes és meghitt légkört is teremt, amelyben élvezhetjük az időt a családdal, és a barátokkal. Az alábbi cikkben megtudhatunk néhány inspiráló ötletet arra, hogy hogyan frissíthetjük fel a kertet a nyári hónapokra.

Ultrabalaton negyedszer, avagy mi fán terem a csapatszellem!

A Tolna Vármegyében immáron öt éve aktívan működő FuTamási futócsoportunkból idén is nekivágott 10 fő, hogy körbefussa a Balatont, Magyarország egyik legnépszerűbb futóversenyén, a 18. alkalommal megrendezett NN Ultrabalatonon!