Menü

Vírusok mindenhol

Amerre járunk, mindenfelé találkozhatunk kórokozókkal. Fel tudjuk venni a harcot velük szemben, de csak akkor, ha tudjuk, hogyan tegyük. Érdemes feltérképezni, hogy milyen helyeken, milyen szituációkban a legvalószínűbb elkapni valamilyen betegséget.

Meglehet, hogy az csak egy városi legenda, hogy nem szabad kimelegedni, aztán alulöltözötten kimenni a hideg levegőre, mert ez a gyors hőmérsékletváltozás megfázáshoz vezethet. Viszont mindenképpen van benne igazság. A hőmérsékletváltozás, ami a testünket éri, rengeteg energiát vesz igénybe, és előbb-utóbb kimerít. Emiatt kevésbé leszünk ellenállóak a vírusokkal, bacillusokkal szemben. De nem ez a legnagyobb probléma, és nem is a leggyakoribb módja a megfertőződésnek.

A legnagyobb kockázattal a sok ember által látogatott, nyilvános helyek látogatása jár. Sok mindennel érintkezünk, amihez mások is hozzáérnek, és ezáltal sokkal könnyebb célpontjai és szállítói leszünk a kórokozóknak. Ezért az őszi-téli időszakban kiemelten is fontos a rendszetes, alapos és többszöri kézmosás. Érdemes kézfertőtlenítőt tartani magunknál, ami pillanatnyi segítséget jelent, ha egy kilincshez érünk, vagy tömegközlekedési eszközön utazunk. De nem pótolja a szappanos, bő vízzel történő kézmosást.

Azért kiemelten fontos ebben az időszakban a higiéniára való fokozott ügyelés, mert szervezetünk ilyenkor kevésbé ellenálló. Az immunrendszer kevesebb utánpótláshoz jut, mivel kevesebb vitamint és ásványi anyagot juttatunk be a szervezetünkbe. De ezen is segíthetünk. Habár télen kevesebb friss gyümölcshöz és zöldséghez tudunk hozzájutni, mégsem lehetetlen, hogy vitaminokban gazdagabb étrendet állítsunk össze magunknak. Ráadásul különböző étrendkiegészítő multivitaminok közül válogathatunk, amelyek szintén hozzájárulhatnak az egészségünk fenntartásához.

A sport és a szabad levegőn történő mozgás edzi a szervezetünket, segít az ellenállóképességünk megtartásában, és sokkal kevésbé fáradttá tesz minket. Leveszi rólunk a mindennapok monotonsága által okozott nyomást, testi és lelki egészségünkhöz pedig nagymértékben hozzájárul. Ezért érdemes naponta egy órát sétálni vagy futni a szabadban, és emellett valami, számunkra felüdülést jelentő mozgásformára is időt szakítani, mert ezzel nemcsak sportosabbá, de ellenállóbbá is tesszük a testünket.

Az enyhe ősz végi időszak sem kell, hogy ledöntsön a lábunkról. Nem feltétlenül ér el minket az influenza, vagy bármely vírusos megbetegedés, de az biztos, hogy az egészségünkért ilyenkor fokozottan is tennünk kell.

Miért fontos a fényvédő?

Bőrgyógyászok és kozmetikusok egyaránt nem győzik kiemelni, hogy mennyire fontos a fényvédő gyakori kenése az arcra. Nemcsak nyáron, de télen is szükség lenne rá, azonban erről sokan megfeledkeznek.

A legjobb természetes vérhígítók

A vérhígítókat számos betegség kezelésére használják, mivel megakadályozzák a vérrögök képződését, amelyek szívrohamot vagy stroke-ot is okozhatnak. Vannak természetes anyagok, amelyek szintén ilyen tulajdonsággal rendelkeznek.

Egyél epret!

Tudtad? Az ókori rómaiak szerint az eper gyógyhatású, ezért orvosságként használták a depressziótól az ájulásig, a lázig, a vesekőig, a rossz leheletig és a torokfájásig.

Nyári arcpakolások

Ki gondolná, hogy bizonyos gyümölcsöknek nemcsak belsőleg, hanem külsőleg is jó hatása van a szervezetünkre? Készítsünk gyümölcsös, nyári arcpakolásokat!

A lecsökkent fizikai aktivitás és a táplálkozás kapcsolata

Sajnos napjainkban a gyermekeinknek kevesebb lehetősége van a mozgásra, sportolásra az iskolán kívül, mint korábban. Sok esetben nem nincs meg a lehetőség kerékpárral iskolába járni, az iskolatáskát gyalogszerrel húzni, vonni, cipelni.