Menü

Melyik napszakban jobb edzeni?

Egy korábbi cikkemben már írtam arról, hogy újra elkezdtem edzeni. Lelkesedésem szerencsére töretlen, de a napi időbeosztásaim azért megváltoztak. Éppen ezért éreztem egy idő után fontosnak azt, hogy felmérjem, melyik napszakban is menjek el edzeni: reggel vagy este? Már most lelövöm a poént, még nem sikerült választani, napi bioritmusom diktálja. Sajnos olykor azt is, hogy egyáltalán elmegyek-e edzeni. Szerencsére azért utóbbira jóval többször igen a válasz. Visszatérve eredeti kérdésünkhöz, reggel vagy este jobb edzeni, nem véletlenül nem találtam én se egyértelmű választ a kérdésre, mert nincs is. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai egyaránt.

Reggeli edzésnek egyértelmű előnye, hogy fitté tesz minket az előttünk álló napra. Esetleg már munkába érés előtt is azt érezzük, hogy energiadúsak vagyunk. Mondanom sem kell, ez pozitívan hat ki az adott munkanapra is. Sőt, kutatások azt mutatják, hogy nagyobb a munkateljesítménye annak, aki a reggeli órákban edzett. Meglepő talán, de a reggeli edzés pozitív kihatással van az alvásunkra is. Természetesen mert csak a munkából adódóan is, nem mindenki engedheti meg magának azt, hogy a reggeli órákban mozogjon. És lássuk be, vagyunk úgy néhányan vele, hogy reggel inkább lassan ébredünk, esetleg szeretünk kényelmesen kávézni, ilyenkor pedig nem az edzés kerül gondolataink középpontjába. Mindezek mellett ott lehet a család is, akinek reggel gyerekeket kell óvodába, iskolába vinni, maguknak is sietni be a munkahelyre reggel, azoknak sem az edzés lesz az első ebben a napszakban.

Nekik marad az esti edzés. Egy fárasztó munkanap után, akár stressz levezetőként is nagyon jó lehet. Nem kell sietni, kapkodni, beérni a munkahelyre, és nem kell makulátlanul kinéznünk utána. Az is igaz viszont, hogy a konditermekben a csúcsforgalom délután-kora este szokott lenni. Ez nyilvánvalóan nem könnyíti meg a teljeskörű, gondtalan, kikapcsoló edzést. Ráadásul, ha már a reggeli edzéseknél említettük az alvásra gyakorolt pozitív hatást, el kell mondani, hogy az esti edzés felpörgetheti az embert, ezáltal nehezebben aludhat el.

Persze, hogy ki mikor edz, az mondhatni teljes mértékben az egyéni bioritmusátnak a kérdése. Látható, pro és kontra vannak érvek és ellenérvek. De ahogy a hajrá egészség oldalain többször olvashatták, a legfontosabb mégiscsak az, hogy menjünk el mozogni. Szinte mindegy hogy mikor.

Amikor nem akarunk edzőterembe menni

Előfordul olykor, hogy a munkánk miatt pillanatnyilag, esetleg huzamosabb ideig nem tudunk eljutni egy edzőterembe, esetleg csak lustábbak vagyunk kimozdulni otthonról, pláne ilyenkor télen. Erre az eshetőségre érdemes időben felkészülni, és beszerezni olyan, edzéshez használt kellékeket, amik egyrészt hasznosak, másrészt nem foglalnak nagy helyet otthon, legalábbis ha nincs rá nagy hely, és mégis, hatékonyan lehet velük edzeni.

Zene, mint hangulatjavító

Egy új kutatás szerint napi minimum 1 óra zenehallgatás jó hatással van az egészségünkre. A zene központi szerepet tölt be az életünkben, számos dologra gyógyír. Hangulatjavító, stresszcsökkentő

Van-e olyan, hogy túl sokat sportol a gyerek?

Előző írásainkban beszéltünk arról, hogy miket érdemes a gyermeknek sportolni, az egyéni vagy éppen a csapatsportok előnyösebbek-e számukra. De vajon létezik-e olyan, hogy egy gyerek túl sokat sportol? Mire kell a szülőknek odafigyelni?

Miért ne halogass vizsgákat?

Ha te is hajlamos vagy arra, hogy a teendőidet halogasd, és ennek a szokásnak a vizsgáid is ki vannak téve, akkor van számodra egy rossz hírem: jobb lenne leszoknod erről. Ki is derül, hogy miért.

Mire figyeljünk oda, ha télen úszunk?

A tél beálltával, hajlamos az ember elfeledkezni számos olyan mozgási tevékenységéről, amelyet melegebb időszakokban szívesen végez. Korábbi írásaimban már foglalkoztunk azzal, mire érdemes odafigyelni akkor, ha pl. futni megyünk a hideg őszi vagy pedig téli időben. Most röviden ejtsünk szót az úszásról.