Menü

Hideg-betegség: van összefüggés?

Hányszor hallani: „öltözz fel, megfázol!”- s mondom én magam is sokszor gyerekeimnek, diákjaimnak, mikor „egy szál semmiben” szaladgálnak a téli hidegben, azonban vajon, tényleg hogyan függ össze a hideg idő és a betegség? Tényleg a hidegben leszünk náthásak?

Összefügg persze, hiszen télen vagyunk a leginkább és leggyakrabban betegek, de vajon a hidegre fordult télies időjárás miatt, vagy más az ok?

Bizony nem a tél hidegsége a bűnös. Nem közvetlenül a hideg miatt vagyunk náthásak, influenzásak, hiszen a kórokozóknak a meleg idő kedvez, a hideg pedig gyulladáscsökkentő hatással bír a szervezetre, akkor mégis miért télen gyengélkedünk többet?

Az igazság az, hogy a fagyos, téli időjárástól még nem lehet megfázni, ettől még nem lennénk náthásak, sőt a hideg levegő edzi is az immunrendszert. A baktériumok meleg időben támadnak a mínuszokban tehát esélytelenek. Ezektől függetlenül mégis sokan leszünk náthásak, influenzásak télen. Vajon miért?

Egyik ok a vitaminhiány.

A téli megfázásoknak és az influenzának a szakemberek szerint a fő okai az alacsony D3-vitamin szint, a fény hiánya, és a sok zárt térben töltött idő. Nyilván kevesebb idényzöldség és gyümölcs áll rendelkezésünkre, így a táplálkozás sem olyan változatos, mint például tavasszal, vagy nyáron. A D3-vitamin az immunrendszerünk megfelelő működéséért felel, természetes, hogy nyáron elég sokat kap belőle a szervezet, míg télen nem, így az immunrendszer is gyengébb emiatt a téli hónapokban.

A fényből is több jut a nyári hónapokban, mint a téli korán sötétedő délutánokon, s későn világosodó reggeleken, emiatt lehet megmagyarázni, télen miért romlik az alvásminőségünk.

A zárt légtér pedig szintén egy oka a téli betegségeknek: rettenet módon kedvez a kórokozóknak, ami eleve egy rosszabb immunrendszerrel párosítva máris betegséget eredményez, s mi gyakrabban tartózkodunk egy közösségben a betegekkel.

Az egyik megoldás a pótlandó D vitamin, illetve C-vitamin, szedjük télen rendszeresen, megtámogatva ezzel szervezetünk immunrendszerét, védekező képességét!

Mint említettem, télen zárt térben több időt töltünk, fontos, hogy fokozottan ügyeljünk a rendszeres és gyakori kézmosásra és zsebkendőhasználatra, tüsszögésre, köhögésre, hiszen ezzel terjednek leggyorsabban a kórokozók, hozzátéve, hogy fűtési időszakban kiszáradhat a nyálkahártya, ami megint csak a vírusoknak kedvez.

Megoldás lehet a sport is. Megfelelő ruházatban a szabadtéri kocogás is ajánlott, erősíti az immunrendszert.

Összefoglalva tehát egy kis vitaminutánpótlás, megfelelő higiénia, csipet sport és mellé elegendő folyadékfogyasztás, s máris ellenállunk a téli betegségeknek!

Egészséges, tápláló lisztek

Egészséges, tápláló lisztek. A friss, illatozó fehér lisztből készült péksüteményekről nagyon nehéz lemondani, még annak ellenére is, hogy tudjuk nagy mennyiségben sokat árthatnak.

Zöld tea fogyasztás hatásai

Kutatások igazolják, hogy akik rendszeresen fogyasztanak zöld teát, nem csak egészségesebbek, de gyorsabb az anyagcseréjük, és sportolás közben is több kalóriát égetnek el.

Alap dolgok a szépségünkért

Sokszor a legalapvetőbb dolgok elmulasztásával ártunk a legtöbbet szépségünknek. Bőrünk, hajunk, körmünk, arcunk szépségéhez, egészségéhez elég betartani néhány egyszerű aranyszabályt.

Tippek a karcsú derék eléréséhez

A darázsderék és a lapos has minden nő legnagyobb álma, de a jó hír az, hogy kitartó edzéssel nem lehetetlen elérni. Különösen a téli időszakban érdemes erre odafigyelni, hogy ne közvetlenül a bikiniszezon előtt kapkodjon az ember az alakformálással.

Bűntudat nélkül este 6 után is

Van, hogy csak este 8 körül (és mellesleg farkaséhesen) érek haza. Ilyenkor eddig mindig nagy gondot okozott, hogy mivel csillapítsam az éhségemet, ha a szervezetemet nem akarom megterhelni, és hízni se nagyon szeretnék