Menü

Ülőmunka közben sport?

Ha nekem kellene napi 8 órát ülnöm, biztos büntetésnek fognám fel, azonban a testünk sajnos ehhez a fajta „terheléshez” is gyorsan alkalmazkodik. Görnyed a hát, görbül a gerinc, lemerevednek az izmok, elzsibbadnak a lábak, és még sorolhatnám, de ehelyett inkább nézzünk valami mozgás után, ha már kénytelenek vagyunk ülőmunkát végezni.

Merthogy tornázni fogunk az íróasztal mögött! Megpróbálom érthetően leírni, amit most csinálok. Egyenes gerinccel - hátrébb húzódva a laptoptól, hogy le ne verjem – összekulcsolt kezeimet kinyújtom előre, pár másodpercig kitartom, majd hátam mögött összekulcsolva is nyújtok egyet. Ha picit felállunk, végezhetünk néhány karkörzést is, jó lenne ezt is megtenni párszor úgy, hogy ne verjük le a vázát.

Ezután szorítsuk össze a farizmainkat, pár másodpercig, tartsuk erősen összepréselve, majd engedjük ki. Ezt ismételjük meg néhányszor.

Álljunk fel terpeszbe, egyenes háttal és kinyújtott lábbal hajoljunk előre, ameddig csak tudunk, s tartsuk ki a testhelyzetet.

Fejünkkel végezzünk körzést, jobb és bal oldali irányba is, lassan, nem sietve, ezután kapaszkodjunk meg a székünk karfájába, és próbáljuk megtartani kezünkkel magunkat pár másodpercig. Ennek haladó változata, mikor otthon végzek tricepsz gyakorlatsort és háttal a dohányzóasztalnak támaszkodva, végig nyújtott lábbal, hajlítom be és nyújtom ki a tricepszem, a saját súlyommal megspékelve.

Széken ülve kiváló gyakorlat hátra fordulni először jobbra, majd balra és 10 másodpercig kitartani a „kifordított” gerincet.

Klasszikus terpeszállás következik, törzsfordítással, jobbra és balra, az egyenletes légzésre a gyakorlatok alatt végig figyelünk.

Még mindig terpeszállás, azonban jobbra és balra hajlítjuk a törzset.

Kedvencem, a vádli átmozgatása! Álljunk fel a szék háttámlája mögé kb. egy lépés távolságra. Tegyük a két kezünket a szék háttámlájára és emelkedjünk fel a sarkunkról, álljunk lábujjhegyre, majd ereszkedjünk vissza, s ezt ismételjük meg amennyiszer csak tudjuk. 50-60 ilyen „rugó” után lesz okunk sóhajtozni, s még izomlázunk is másnapra.

Aki irodában dolgozik, figyeljen oda a tornán kívül arra is, hogy igyon elegendő vizet, időnként állva telefonáljon, lift helyett pedig lépcsőzzön. A 8-10 órás ülést célszerű legalább egyszer-kétszer megszakítani egy átmozgató torna erejéig, amihez nincs szüksége semmilyen kellékre, eszközre.

Ezektől a gyakorlatoktól fel lehet frissülni, át lehet mozgatni az elgémberedett tagjainkat, elzsibbadt lábainkat, kezeinket, ha időnként megszakítjuk az egy helyben ülést. Mindössze pár perc az egész. Érdemes naponta többször is elvégezni, majd munka után GYALOG szépen hazasétálni, s már nem is volt mozgásszegény a napunk.

Mozgás lefekvés előtt – pro és kontra

Nagyon megosztó téma, hiszen gyakori tanácsként azt halljuk, hogy jobb, ha nem edzünk lefekvés előtt, mert megzavarhatja az alvásukat, másfelől viszont azt mondják, hogy az esti edzések ugyanolyan egészségesek és hatékonyak, mint a reggeliek és nincs semmi baj az elalvás előtti sporttal. Most akkor, hogy is van ez?

Miért tegyünk nyelvvizsgát?

Nyilván a legtöbben azért mennek el nyelvvizsgázni, mert kötelező, kell ugyanis a diplomához. A covid időszak alatt nagyon sokan átvehették diplomájukat nyelvvizsga nélkül is, azonban ettől függetlenül érdemes körül járni a témát, hogy mi mindenre jó még egy nyelvvizsga.

Ezért egyél meg egy kanál szódabikarbónát

Régen csak a szódabikarbóna segített, ha súrolni, szagtalanítani vagy szépíteni kellett valamit. Manapság már tisztítószerek és kencék garmadájából választhatunk, ennek ellenére is érdemes újra felfedeznünk háztartásunk és pipereasztalunk jolly jokerét. A szódabikarbóna mértékletes, alkalmankénti használata például jót tehet az emésztésnek, nem ez az egyetlen azonban, amelyből egy kanálnyi mennyiség is sokat segíthet.

Mit jelent a hipomániás epizód?

Pár napostól akár hónapokig tartó állapot, melynek során a beteg igen beszédes, feldobott vagy éppen ingerlékeny, s amely jól elválik normális, nem depressziós állapotától.

Negatív dolgok az otthonunkban – a feng shui szerint

Nagyon sok olyan tárgy van az otthonunkban, ami nem felel meg a feng shui elvárásainak. A térrendezés művészete sok mindenre kiterjed: színekre, mintákra, anyagokra, tárgyakra és a lakás alaprajzára is. Bizonyos dolgok negatív energiával bírnak, melyek kerülendők. Ezekről lesz szó a továbbiakban, érdemes tovább olvasni.