Menü

Ülőmunka közben sport?

Ha nekem kellene napi 8 órát ülnöm, biztos büntetésnek fognám fel, azonban a testünk sajnos ehhez a fajta „terheléshez” is gyorsan alkalmazkodik. Görnyed a hát, görbül a gerinc, lemerevednek az izmok, elzsibbadnak a lábak, és még sorolhatnám, de ehelyett inkább nézzünk valami mozgás után, ha már kénytelenek vagyunk ülőmunkát végezni.

Merthogy tornázni fogunk az íróasztal mögött! Megpróbálom érthetően leírni, amit most csinálok. Egyenes gerinccel - hátrébb húzódva a laptoptól, hogy le ne verjem – összekulcsolt kezeimet kinyújtom előre, pár másodpercig kitartom, majd hátam mögött összekulcsolva is nyújtok egyet. Ha picit felállunk, végezhetünk néhány karkörzést is, jó lenne ezt is megtenni párszor úgy, hogy ne verjük le a vázát.

Ezután szorítsuk össze a farizmainkat, pár másodpercig, tartsuk erősen összepréselve, majd engedjük ki. Ezt ismételjük meg néhányszor.

Álljunk fel terpeszbe, egyenes háttal és kinyújtott lábbal hajoljunk előre, ameddig csak tudunk, s tartsuk ki a testhelyzetet.

Fejünkkel végezzünk körzést, jobb és bal oldali irányba is, lassan, nem sietve, ezután kapaszkodjunk meg a székünk karfájába, és próbáljuk megtartani kezünkkel magunkat pár másodpercig. Ennek haladó változata, mikor otthon végzek tricepsz gyakorlatsort és háttal a dohányzóasztalnak támaszkodva, végig nyújtott lábbal, hajlítom be és nyújtom ki a tricepszem, a saját súlyommal megspékelve.

Széken ülve kiváló gyakorlat hátra fordulni először jobbra, majd balra és 10 másodpercig kitartani a „kifordított” gerincet.

Klasszikus terpeszállás következik, törzsfordítással, jobbra és balra, az egyenletes légzésre a gyakorlatok alatt végig figyelünk.

Még mindig terpeszállás, azonban jobbra és balra hajlítjuk a törzset.

Kedvencem, a vádli átmozgatása! Álljunk fel a szék háttámlája mögé kb. egy lépés távolságra. Tegyük a két kezünket a szék háttámlájára és emelkedjünk fel a sarkunkról, álljunk lábujjhegyre, majd ereszkedjünk vissza, s ezt ismételjük meg amennyiszer csak tudjuk. 50-60 ilyen „rugó” után lesz okunk sóhajtozni, s még izomlázunk is másnapra.

Aki irodában dolgozik, figyeljen oda a tornán kívül arra is, hogy igyon elegendő vizet, időnként állva telefonáljon, lift helyett pedig lépcsőzzön. A 8-10 órás ülést célszerű legalább egyszer-kétszer megszakítani egy átmozgató torna erejéig, amihez nincs szüksége semmilyen kellékre, eszközre.

Ezektől a gyakorlatoktól fel lehet frissülni, át lehet mozgatni az elgémberedett tagjainkat, elzsibbadt lábainkat, kezeinket, ha időnként megszakítjuk az egy helyben ülést. Mindössze pár perc az egész. Érdemes naponta többször is elvégezni, majd munka után GYALOG szépen hazasétálni, s már nem is volt mozgásszegény a napunk.

Elhíznak a gyerekek az online világban?

Az otthoni tanulás, home office, online lét bizony kedvez a túlsúly megjelenésének. Kevesebbet mozgunk mi is és a gyerekek is, a testnevelés órák hiányoznak, gép előtt ülünk, a kamaszok nagy többsége egész nap a szobájában kuksol. Valóban sokat híznak a járvány idején a gyerekek?

Az alacsony vérnyomás hatásai

Az alacsony vérnyomás a génekbe van bekódolva. S ha nem okoz nagy gondot, az alacsony vérnyomásra, csak a vérnyomás mérésénél jönnek rá.

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.

Tippek a frontot okozó tünetek ellen

Az időjárás, a frontok alakulása sokunk életét befolyásolja napi szinten, akár tudunk róla, akár nem. Vannak ugyanis, akik nem is hozzák összefüggésbe az időnkénti elviselhetetlen fejfájásukat, ízületi fájdalmaikat, rossz közérzetüket, például egy közelgő melegfront érkezésével.