Menü

Hogyan segíthetünk a magányunkon a karantén alatt?

Családos embereknek, már amennyiben munkájukat egyébként nem vesztették el, és nincs beteg a családjukban, talán kicsit még pozitívan is megélhetik a karantén időszakát. De mi a helyzet azokkal, akik magányosan kénytelenek eltölteni ezt az időszakot? Mi segíthet nekik a lelki értelemben vett túlélésben? Szakértő pszichológusok és pszichiáterek véleményét vetettük össze.

Mindenképpen fontos az állandó napi rutin kialakítása. Ugyanúgy mintha munkában lenne az ember, vagy amennyiben például nyugdíjas, akkor ugyanúgy, mintha a karanténon kívüli napi rutinját élné. Ez a napi rutin természetesen jelenti mind a munkát, mind a sportot. Sőt, ezen felül még fontos, hogy minél több kreatív cselekvést is vigyünk a hétköznapjainkba.

Az olvasás ezúttal nem pusztán a kulturális tevékenységek miatt fontos. Szakértők egybehangzó állítása szerint (és bevallom, ezt már jómagam is éreztem), a (fiktív) történetek, hősök kellően elvonják az ember figyelmét a magányról. Beleélni magunkat az ő történetükbe segít abban, hogy jobban elteljen az idő. Pont ezen okból, bár tévézést vagy netezést direktbe nem szoktunk ajánlani, de a filmek vagy a sorozatok most mégis ugyanolyan hasznosak lehetnek. Most van időnk és módunk mindkettőt bőségesen nézni.

Szintén javasolják, hogy nézzünk körül, és segítsünk másokon, amennyiben ez lehetséges. A leginkább segítségre most az idősebb korosztály szorul. Nekik tudunk akár bevásárolni, de segítséget jelent az is, hogyha akár az online rendelésben, ügyintézésben a segítségükre vagyunk.

Több helyütt leírták már: szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez a járvány most, és nem 20-30-40 évvel ezelőtt ütötte fel a fejét. Pusztán egyetlen okból szerencse, mégpedig a kapcsolattartástág lehetősége miatt. Ugyanis most már lehetséges a telefonos, de sok esetben az online kapcsolattartás is. Fontos, hogy minden nap legalább egy valakivel beszélgessünk ezekben az időkben. Még ha nem is mély témákról, de beszélgetni. A karantrén alatt megnőtt a videochatelések, videóhívások száma. Örülhetünk, hogy legalább rendelkezésre áll ez a technológia.

Persze nem boldogít az a tény, hogy mindenkinek nehéz, de ezt a pszichénkkel is érdemes észben tartanunk. Erőt adhat az a közhely, hogy most mindenkinek rossz, de minden nappal közelebb kerülünk ennek az állapotnak a végéhez.

B.T.

Mi történik, ha éhezünk?

Mi történik, ha éhezünk? Mit jelent a mennyiségi és mit a minőségi éhezés? Mi a megoldás?

Ha babát szeretnél…

Amikor eldöntjük, hogy babát szeretnénk, a legfőbb félelmünk, hogy soká várat magára a pozitív terhességi teszt. Nyilván a természet a főnök ő teszi a dolgát, azonban néhány trükkel mi is növelhetjük a teherbeesés esélyét.

Falászavar – mi az oka?

A falászavarnak nevezett kontrollálatlan falásrohamok 2013-ben jelentek meg önálló kórképként a mentális betegségek rendszerében. Falászavar esetén hirtelen és egyszerre jóval több ételt és ezáltal több kalóriát fogyaszt az illető.

Zenét hallgatok a munkahelyemen. Vajon jól teszem?

Bizonyos előnyei vannak, de ugyanúgy megtaláljuk a hátrányait is. Nem mindegy, milyen az a zene, milyen hangerővel szól, és egyáltalán, kikkel vagyunk egy irodában. Íme egy kis elemzés, objektív és szubjektív szemüvegen keresztül egyaránt.

Arctalan zaklatók

A cyberbullying, vagyis internetes zaklatás, már hosszú évek óta égető probléma, amely megoldása vagy törvényi szabályozása még mindig nincs teljesen tisztázva.