Menü

Az első benyomás fontossága

Ez az a soha vissza nem térő lehetőség, amikor már első pillantásra leveheted a lábáról az ügyfeled, de akár el is riaszthatod magadtól. Ne feledd: még egyszer nem tehetsz rá első benyomást!

A meggyőzéspszichológia célja, hogy segítsen a hétköznapi életben való hatékonyabb eligazodásban. A meggyőzés pszichológiájának alaposabb tanulmányozása során kicsit másképp nézünk a körülöttünk levő társas világra. Nyitottabbá, elnézőbbé, türelmesebbé válhatunk környezetünkkel szemben. Ha jobban megfigyeljük embertársaink viselkedését, ha figyelmesebben koncentrálunk mondandójukra, érzékenyebbé válhatunk arra, hogy kritikusabban szemléljük és felismerjük a bennünket befolyásoló tengernyi üzenetet.

Legyél te a nyugalom élő szobra!

Annál is inkább, mert gyakorlatilag az összes ügyfeled azért fordul hozzád, hogy segíts nekik megoldani valamilyen problémájukat. Mert elégedetlenek az életük valamely szegmensével: a családi és/vagy magánéletükkel, a karrierjükkel, esetleg a munka-magánélet egyensúllyal.

nem lehetsz:

láthatóan ideges,

pontatlan,

szétszórt,

figyelmetlen,

türelmetlen,

lekezelő,

és nem utolsósorban: szakmaiatlan.

Ellenben az ajánlott viselkedési tulajdonságok közé tartozik:

a pontosság,

a határozottság,

a kellő empátia,

a felkészültség,

a türelem,

a jó időben bevetett humor,

és természetesen a professzionalizmus.

Azért a külcsínről se feledkezzünk meg

Bármilyen zaklatott lelkiállapotban is vagy, bármennyire izgulsz egy új találkozás előtt, a külsődnek ezen ne legyen nyoma! Azt nem mondhatjuk meg, hogy milyen öltözéket ölts magadra, hiszen mindenki másban érzi jól magát. Ráadásul az ügyfeleidtől függően két első találkozás is teljesen más jellegű ruházatot igényelhet például egy lazább stílusú vállalkozó és egy multi vezetője esetében.

Amit azért mégiscsak elmondanánk ezzel kapcsolatban az az, hogy semmiképpen ne vegyél fel olyan ruhát, amiben nem vagy önazonos. Neked sem tesz jót, ha feszengsz és nem érzed jól magad az öltözékedben, mert ez a munkádra is kihat. Elvonja a figyelmet a beszélgetésről, a partner feltérképezéséről és meggyőzéséről. Olyan ruhát válassz, ami egyszerre illik az alkalomhoz, jól érzed magad benne és a színek is kellőképpen passzolnak hozzád. Amiben elég felszabadultan viselkedhetsz ahhoz, hogy a szakmai mondandódat még így is professzionális keretek között adhasd át.

Építsd be az onboardingot a kelléktáradba!
Ha lefixáltátok az időpontot – vagy akár még előtte – küldj el nekik egy olyan, szakszerűen összeállított kérdéssort, amiből már előzetesen megismerheted egy kicsit őket. Amiből megtudhatod, hogy miben várnak tőled segítséget, milyen érvekkel lehet hatni rájuk, és ezeket később, az első személyes találkozás folyamán is bevetheted..

Ezt követően erre alapozhatod az ügyfél-életutat, afféle coach-onboardingként: ez az a folyamat, amikor lépésről lépésre eltervezed, hogy az egyszeri érdeklődőkből hogyan, milyen lépésekkel varázsolhatsz hosszabb távon is téged választó ügyfeleket.

Szerző: Udvari Fanni

Kire hallgatunk döntéshelyzetben?

Döntéshelyzetben többféle személyre vagy tényezőre is hallgathatunk, attól függően, hogy milyen típusú döntésről van szó, milyen a személyiségünk, és milyen környezetben vagyunk. Vajon kire vagy mire szoktunk hallgatni döntéshelyzetben?

Soha nem látott magasságokban a virtuális valóság

A virtuális valóság (VR), mint szórakoztatási forma alig pár éves múltra tekint vissza, mégis rengeteget fejlődött. A fejlesztések jelenleg a harmadik generációnál tartanak, amely már képes az emberi test szinte minden mozgását egy közös térben érzékelni. Írásomat többek között az inspirálta, hogy nemrégiben lehetőségem volt kipróbálni a VR technológiát és több játékkal is játszhattam. Az alábbi cikkben egyfajta áttekintést kaphatunk arról, hogy jelenleg hol tart az említett „tudomány” és hogyan jutott idáig.

Miért félünk a pletykáktól? – A digitális szóbeszéd árnyéka

A különböző híresztelések mindig is részei voltak az emberi társadalomnak. Már az ősidőkben is suttogtak egymás fülébe történeteket az emberek, hogy kibeszéljék, megítéljék vagy épp figyelmeztessék egymást. Ám míg korábban a pletyka személyes, szűk körben terjedt, ma már pillanatok alatt elérheti az egész világot. Az online térben új arcot öltött: azonnalivá, nyilvánossá és gyakran kontrollálhatatlanná vált. Éppen ezért félünk tőle jobban, mint valaha.

Az intimitás új világa. Mi van akkor, ha valaki csak online kötődik?

A társadalom folyamatos változásával együtt a párkapcsolatok, a szexualitás és az intimitás formái is átalakulnak. Az utóbbi években egy új, eddig alig megnevezett jelenség kezdett kirajzolódni: azon emberek csoportja, akik bár heteroszexuális vonzalmat éreznek, nem vágynak személyes, fizikai találkozásra. Kapcsolataikat túlnyomó többségben az online térben keresik és ápolják.

Tudnivalók az önbeteljesítő jóslatról

Önbeteljesítő jóslat az az előrejelzés, vagy hiedelem, amely akkor is valóra válik, ha eredetileg nem volt alapja vagy indoka, mert az, hogy valaki hisz benne vagy cselekszik ennek megfelelően, hozzájárul ahhoz, hogy a jóslat valósággá váljon. Gyakran előfordul például a pénzügyi vagy társadalmi helyzetekben, ahol a várakozások befolyásolják a viselkedést, és ezáltal alakítják a tényleges eredményt.