Menü

Az első benyomás fontossága

Ez az a soha vissza nem térő lehetőség, amikor már első pillantásra leveheted a lábáról az ügyfeled, de akár el is riaszthatod magadtól. Ne feledd: még egyszer nem tehetsz rá első benyomást!

A meggyőzéspszichológia célja, hogy segítsen a hétköznapi életben való hatékonyabb eligazodásban. A meggyőzés pszichológiájának alaposabb tanulmányozása során kicsit másképp nézünk a körülöttünk levő társas világra. Nyitottabbá, elnézőbbé, türelmesebbé válhatunk környezetünkkel szemben. Ha jobban megfigyeljük embertársaink viselkedését, ha figyelmesebben koncentrálunk mondandójukra, érzékenyebbé válhatunk arra, hogy kritikusabban szemléljük és felismerjük a bennünket befolyásoló tengernyi üzenetet.

Legyél te a nyugalom élő szobra!

Annál is inkább, mert gyakorlatilag az összes ügyfeled azért fordul hozzád, hogy segíts nekik megoldani valamilyen problémájukat. Mert elégedetlenek az életük valamely szegmensével: a családi és/vagy magánéletükkel, a karrierjükkel, esetleg a munka-magánélet egyensúllyal.

nem lehetsz:

láthatóan ideges,

pontatlan,

szétszórt,

figyelmetlen,

türelmetlen,

lekezelő,

és nem utolsósorban: szakmaiatlan.

Ellenben az ajánlott viselkedési tulajdonságok közé tartozik:

a pontosság,

a határozottság,

a kellő empátia,

a felkészültség,

a türelem,

a jó időben bevetett humor,

és természetesen a professzionalizmus.

Azért a külcsínről se feledkezzünk meg

Bármilyen zaklatott lelkiállapotban is vagy, bármennyire izgulsz egy új találkozás előtt, a külsődnek ezen ne legyen nyoma! Azt nem mondhatjuk meg, hogy milyen öltözéket ölts magadra, hiszen mindenki másban érzi jól magát. Ráadásul az ügyfeleidtől függően két első találkozás is teljesen más jellegű ruházatot igényelhet például egy lazább stílusú vállalkozó és egy multi vezetője esetében.

Amit azért mégiscsak elmondanánk ezzel kapcsolatban az az, hogy semmiképpen ne vegyél fel olyan ruhát, amiben nem vagy önazonos. Neked sem tesz jót, ha feszengsz és nem érzed jól magad az öltözékedben, mert ez a munkádra is kihat. Elvonja a figyelmet a beszélgetésről, a partner feltérképezéséről és meggyőzéséről. Olyan ruhát válassz, ami egyszerre illik az alkalomhoz, jól érzed magad benne és a színek is kellőképpen passzolnak hozzád. Amiben elég felszabadultan viselkedhetsz ahhoz, hogy a szakmai mondandódat még így is professzionális keretek között adhasd át.

Építsd be az onboardingot a kelléktáradba!
Ha lefixáltátok az időpontot – vagy akár még előtte – küldj el nekik egy olyan, szakszerűen összeállított kérdéssort, amiből már előzetesen megismerheted egy kicsit őket. Amiből megtudhatod, hogy miben várnak tőled segítséget, milyen érvekkel lehet hatni rájuk, és ezeket később, az első személyes találkozás folyamán is bevetheted..

Ezt követően erre alapozhatod az ügyfél-életutat, afféle coach-onboardingként: ez az a folyamat, amikor lépésről lépésre eltervezed, hogy az egyszeri érdeklődőkből hogyan, milyen lépésekkel varázsolhatsz hosszabb távon is téged választó ügyfeleket.

Szerző: Udvari Fanni

A transzgenerációs hatások nyomában

A transzgenerációs hatások, vagyis azok a szemléletek, viselkedésminták, gondolkodási formák, melyeket felmenőink hagytak ránk örökül, a pszichológiai kutatások fontos részterülete.

A férfiak érzelmi kifejezőeszközei

Nem szívesen beszélnek róla, nem ismerik be, de a felmérések azt igazolják, hogy a férfiak több mint egyharmada időről időre magányosnak érzi magát. Többségük elvált, özvegy, agglegény vagy egyszerűen az elköteleződéstől tartó férfi, aki nehezen nyit a párkapcsolat vagy új barátok felé, ha régen él magányos farkasként.

Dolgok, amiket nehezen vallanak be a férfiak

Számtalan közhellyel tömik a kisfiúk fejét a felnőttek (a fiúk nem sírnak, nem lehetnek gyengék, mindig bátornak kell lenni, ne mutassák ki érzéseiket stb.) Nem csoda hát, ha az erősebb nem képviselői felnőttként sem mindig merik/tudják kimutatni érzéseiket és kimondani azt, amit valójában gondolnak.

A szeretethiány következményei

A gyerekkorban szerzett szeretethiánnyal mindannyian mást kezdünk. Van, aki folyamatosan tovább keresi, és addig meg nem áll, míg meg nem találja.

A párkapcsolat típusai

Mindenki tudja: a férfi és a nő különböznek egymástól. A férfi mindent meg akar ismerni, az egészre koncentrál, hódításra, birtoklásra vágyik. A nő az, aki apró részletekből összerakja az egészet, aki összetartja vagy helyreállítja a család egységét, óvja azt, amit közösen létrehoztak.