Menü

Mi az a TÉNÉ étrend?

Annyiféle fajtájú, típusú, „tutirabevált”, divatos, ősrégi, ketogén, paleo, szénhidrát, fehérje, szín, vércsoport, koplalós, zabálós, zsíros, zsírszegény, böjtölős, shakes-turmixos, vega, meg vegán, meg a jó ég tudja hányféle fogyókúra-diéta forog már a köztudatban, az ember hol ebbe kap bele, hol abba, aztán megjelenik egy újabb és egy újabb és a végén teljes a káosz a fejünkben. Most a TÉNÉ étrend. Hátazmegmilyen?

Az kérem szépen (idézem) teljes értékű növényi étrend. Azaz TÉNÉ.

Sokan biztosan találkoztak már a teljes értékű növényi étrend kifejezéssel. De mit is takar ez pontosan?

A teljes értékű növényi étrendnek valójában nincs pontos definíciója és nem is olyan szigorú, mint a vegán étrend, de a követők szerint ez is egy egészségtudatos életmód.

A TÉNÉ szabályai elsősorban ahogy a neve is jelzi: a teljes értékű ételek fogyasztása.

Nem tolerálja a feldolgozott élelmiszereket, tehát az ételeket a lehető legtermészetesebb formájában kell elfogyasztani. A finomított élelmiszerek, - a legtöbb magára valamit adó diétában-, itt is kerülendők.

Az étrendben kizárólag növényi alapú ételek szerepelnek, így a hús, tojás, tejtermék, hal, zselatin, méz és egyéb, állati eredetű alapanyagok használata kizárt.

A növényi étrend követői esküsznek arra, hogy ez a fajta életmód a legjobb a szívnek és számos más egészségre gyakorolt pozitív hatása van.

A finomított szénhidrátok és olajos ételek rendkívül kalóriadúsak, így az ezeket az ételeket előtérbe helyező étrendek mindig hízással járnak, míg a zöldség és a gyümölcsfogyasztást preferáló diéták segítik a fogyást. A TÉNÉ egyik alapja pedig a rengeteg friss gyümölcs és zöldség, így ez a fajta táplálkozás segíti a súlyvesztést.

Egy tanulmány szerint az alacsony zsírtartalmú növényi étrend csökkenti a reumás ízületi gyulladástól szenvedők panaszait, illetve számtalan egészségügyi előnyén kívül a bolygónak és az állatoknak is kedvezünk ezzel az életmóddal.

Ha most azonnal megtetszett ez a fajta diéta, akkor máris vásárolhatsz zöldségeket, gyakorlatilag bármilyet, gyümölcsöket, hüvelyeseket, teljes kiőrlésű gabonát, olajos magvakat, és az ebből készült vajakat, növényi tejeket. Ezentúl ne fogyassz zsíros ételeket, félkész, vagy cukros ételeket, feldolgozott, finomított ételeket.

A vegán étrend és a növényi étrend mellett voksolók azonban figyeljenek arra, hogy nehogy tápanyaghiányuk alakuljon ki, ehhez pedig az élelmiszerek pontos ismerete és az étrend megtervezése szükséges.

Martinka Dia

Milyen a bőrtípusom?

Ismerjük azt a népszerű mondást, hogy a szépség belülről fakad. Ám ha jó az ön-és emberismeretünk, azt is tudjuk, hogy az első benyomás mennyire fontos. Ilyenkor pedig nagyon fontos, hogy arcunk -amit az emberek először néznek – mennyire ápolt.

A mellkasi fájdalom okai, kezelése

A mellkasi fájdalom több formában is jelentkezhet, az éles szúró fájdalomtól a tompa fájásig.

Ínycsiklandozó avokádós receptek

Az avokádó telítetlen zsírsavakban gazdag, A-, B-, C- és E-vitamint is tartalmaz, valamint a gyümölcsben kálium, foszfor, vas, nátrium, illetve kalcium és magnézium is megtalálható.

A pizzáról

A pizza sok ember kedvenc étele. Röviden, ha le akarjuk írni akkor úgy lehetne meghatározni, hogy kelt tésztából készült, korong alakú lapra helyezett tészta, melyet vagy paradicsomos vagy tejfölös szósszal kennek meg majd erre különféle feltétek kerülnek, és legtöbbször sajtot reszelnek rá. Majd kemencében megsütik.

Menstruáció környezettudatosan

Menstruációs termékek, amik nemcsak kényelmesek, de a környezetünknek sem jelentenek terhet.