Menü

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk. Azonban ekkor sem szabad kétségbe esni, mert egy kis odafigyeléssel, önkontrollal és tudatossággal megszabadulhatunk a plusz kilóktól.

A fokozatosság elve

Amikor gyorsan akarunk néhány kilót ledobni akkor sem szabad szigorú koplalásba kezdeni, mert az nem vezet hosszú távú eredményre. A legfontosabb a fokozatosság elve és, hogy miután elfogytak a decemberi csokoládé tartalékok, tényleg kevesebbet nassoljunk, különösen most, hogy a legtöbb ember még több időt tölt otthon. Ez pedig ebben az esetben, még több kisértés, hogy megnézzük 1-2 óránként, hogy nem-e esetleg került valami új “finomság” a kamrába vagy a hűtőbe.

Megfelelő testmozgás

A megfelelő testmozgás most még problémásabb, mint általánosságban. Azonban, egy kis kardio edzést könnyedén el lehet végezni otthon is vagy ha egy kicsivel jobb idő van, akkor az egyik legjobb kalóriaégető a kocogás és a kerékpározás.

Ma már rengeteg alkalmazás, netes tipp van, hogy hogyan fogyjunk nagyon gyorsan a megfelelő edzésekkel, az, hogy ezekben ki mennyire hisz azt mindenki maga dönti el. Azonban érdemes megemlíteni, hogy ha télen is aktívan végzünk szabadtéri mozgást, akkor érdemes szedni C-vitamint vagy valamilyen Multivitamint, mert a hidegben sokkal könnyebben meg lehet fázni és nem szerencsés állandóan megfázással bajlódni a téli időszakban sem.

Tudatos étkezés

Az ünnepek után fontos odafigyelni, hogy jóval kevesebb édességet fogyasszunk. Valamint ilyenkor érdemesebb egy kicsit változtatni az ételeken és a mennyiségben is, így mondjuk érdemesebb több zsírszegény ételt fogyasztani valamint reggelire sem kolbászt vagy sonkát enni, hanem valamilyen tejterméket vagy joghurtot.

Próbáljunk meg napi ötször étkezni, ez sokszor ha valaki dolgozik, vagy egyszerűen nem bír erre igazán odafigyelni a napi rutinja mellett, az sem probléma, de fontos, hogy egyszerre akkor se együnk sokat, hanem próbáljunk többször kisebb adagokat enni.

Nem feltétlenül a kalória vagy az ételek milyensége a legfontosabb ha az “ünnepi plusszokról van szó” hanem a mennyiség. Ha betartod a szabályokat és odafigyelsz az étkezésre, valamint beiktatsz egy kis testmozgást is, akkor az elkövetkezendő néhány hétben az ünnepi felesleg szépen lemegy és nem is fog visszajönni. A testmozgás terén az a jó ha legalább heti háromszor tudsz legalább egy fél órát edzeni, és ezek között legyen olyan is amelyik legfőképp zsírt éget valamint olyan is, amelyik elsősorban izmot fejleszt. Ha az edzést valaki továbbviszi az elkövetkezendő hetekben és hónapokban is, akkor mire véget ér a karantén és feloldják a korlátozásokat - remélhetőleg - addigra már nemhogy csak az ünnepi pluszt adta le, hanem már izmot és erőnlétet is fejlesztett.

Szabó Máté

Hogyan győzhetjük le az őszi fáradtságot?

A tavaszhoz hasonlóan ősszel is sokakon úrrá lesz a tartós fáradtság, és az állandó levertség. Hosszabb távon pedig a depresszió. Ez ráadásul párosul a hűvös és borongós őszi időjárással. Mit tehetünk ellene?

Baj ha túl sok fehérjét fogyasztunk?

Tény, hogy a magas fehérjetartalmú étrendek mostanában nagyon divatosak, különösen a fogyni vágyók és a sportolók körében népszerűek, azonban arról is beszélni kell, hogy a túlzásba vitt fehérjefogyasztás egyáltalán nem jó és nem egészséges hosszútávon.

Mit jelent a túlfogyasztás és mit tehetünk ellene?

„Az emberek jelenlegi fogyasztásukat tekintve úgy élnek, mintha 1,7 Föld állna rendelkezésünkre, pedig csak ez az egy bolygónk van” – idézem Antal Alexát, a WWF Magyarország kommunikációs vezetőjét. A túlfogyasztás korunk egyik legnagyobb problémája, melynek száma országonként más és más.

A Pomodoro technika – tanulj többet, ugyanannyi idő alatt!

A megfelelő minőségű alvás nagyon fontos a hatékony tanulás szempontjából, mindössze arról van szó, hogy egy kicsit szervezni kell. Ennek pedig az egyik kulcsa a Pomodoro módszer. A következőkben tehát arról lesz szó, hogy hogyan használd ki jobban a tanulásra szánt időt.

Mozgás lefekvés előtt – pro és kontra

Nagyon megosztó téma, hiszen gyakori tanácsként azt halljuk, hogy jobb, ha nem edzünk lefekvés előtt, mert megzavarhatja az alvásukat, másfelől viszont azt mondják, hogy az esti edzések ugyanolyan egészségesek és hatékonyak, mint a reggeliek és nincs semmi baj az elalvás előtti sporttal. Most akkor, hogy is van ez?