Menü

Immunerősítő tippek a járvány idejére

Az immunrendszer szervezetünk védekező mechanizmusa, vagyis az egészségünkre fenyegetést jelentő idegen anyagokkal szembeni ellenállóképesség forrása. Ide tartozhatnak szervek, szövetek, de akár sejtek is. Elég csak a fehérvérsejtjeinkre gondolni, amik olyan védekező reakciókat indítanak el bizonyos esetekben, amik velünk születtek. De ilyen veleszületett védettséget biztosít a gyomornedvünk sósavtartalma is, ami a szájon át bekerült baktériumok ellen véd. Ezeket nevezzük veleszületett immunitásnak.

Ezen kívül beszélhetünk szerzett immunitásról is, ami akkor alakul ki, ha találkozunk egy adott baktériummal vagy vírussal, ami után a szervezetünk megtanulja kezelni azt. Ez lehet természetes, vagyis amikor átesünk például a bárányhimlőn, vagy lehet mesterséges, amikor oltást kapunk. Ilyen a kanyaró, torokgyík és egyéb olyan betegségek, amiken ma már nem kell átesnünk ahhoz, hogy védettek legyünk ellene. Ezt az orvostudománynak és a védőoltásoknak köszönhetjük és nagyban hozzájárul az átlagéletkor emelkedéséhez, mivel némelyik ilyen betegség akár halálos kimenetelű is lehet.

Az immunrendszer bár egy nagyon jól működő védőgát, fokozott kitettség esetén nem árt, ha mi is erősítjük és segítjük a működését. Ilyen módszerek a következők:

vitaminok szedése
ásványi anyagok, nyomelemek szedése
sok zöldség és gyümölcs fogyasztása
forró tea mézzel, gyömbérrel és citromlével
gyógyteák
forró fürdő
teafaolaj és fahéj keveréke párologtatóba
rendszeres kézfertőtlenítés
alapvető higiénia
káros szokások mellőzése

A fenti felsorolásban említettük a párologtató használatát. Most, hogy szinte mindent fertőtlenítünk, nem árt, ha a lakásunkban a levegőre is odafigyelünk. A teafaolaj és a fahéj baktérium és vírusölő tulajdonsága miatt, ha párologtatóba csepegtetjük, a levegőt is tisztítja amellett, hogy kellemes illatot áraszt. De ilyen hatást érhetünk el citromfű, eukaliptusz vagy szegfűszeg illóolaj használatával is.

Egy másik házi praktika a különböző gyógyteák használata. Ezeket egyszerű drogériákban és gyógyszertárakban is megtaláljuk. Hasznos lehet kiegészíteni a hatásukat méz, gyömbér és citrom hozzáadásával. A gyömbér egyfajta természetes antibiotikum, a citrom, mint tudjuk, jó C-vitamin forrás, a méz pedig nyugtatja a torkot, valamint szintén antibakteriális hatással bír.

Ezeket a módszereket alkalmazva és elegendő pihenéssel biztosak lehetünk, hogy az immunrendszerünk elég támogatást kap a jelenlegi fokozott igénybevételhez. Fontos, hogy rendszeresen alkalmazzuk ezeket a módszereket, mert így érhetjük el a tartós hatást. Vigyázzunk magunkra és egymásra.

Balogh Emese

A rossz főnök jellemzői

Jó vezetőnek lenni kemény munka, rossz vezetőnek lenni viszont igazán könnyű. Ám semmi sem fekete vagy fehér: senki sem állhat a spektrum két végpontján, vagyis nincs teljesen tökéletes vezető, ahogy ördögtől való, rossz főnök sem. Ha a vezetők odafigyelnek arra, hogy ne kövessék el ezeket a hibákat, számos buktatót elkerülhetnek.

Mi okozza a tavaszi fáradtságot és mit tehetünk ellene?

A tavaszi fáradtság nem betegség, sokkal inkább egy fizikai és pszichés tünetekkel járó, ideiglenes állapot, jellemző rá a kimerültség, a letragikus hangulat, olykor a fejfájás, migrén vagy alvási nehézségek.

Tízmilliószoros napok 2024-ben! Melyek ezek és mit jelentenek?

Aki hisz és követi az asztrológiát, annak érdekes lehet a következő információ, vagy talán már fejből tudja is azokat a dátumokat, amelyeket tízmilliószoros napoknak nevezünk, vajon melyek ezek a dátumok 2024-ben?

Ments meg három életet!

„Adj vért és ments meg három életet!” – ismerjük a mondást, de vajon voltunk – már vért adni, rendszeres véradókká váltunk-e, tudjuk, hogy miért fontos a véradás?

Futás biztonságosan!

Régóta gondolkozom azon, hogy mennyire biztonságos sport a futás a szabadban, erdőben, terepen – egyedül. Hogyan tehetjük biztonságosabbá a szabadtéri edzéseinket? Ezzel foglalkozunk ma.