Menü

Ráncok kialakulása és megelőzése

A ráncok kialakulása természetes folyamat, hiszen ahogy telik az idő, bőrünk veszít regenerációs képességéből és így szép lassan, fokozatosan mélyülnek a barázdáink. Eleinte főleg a szem körüli, úgynevezett szarkalábak, a homlokon található barázdák, illetve a száj és orr körüli vonalak, amik nevetés közben látszódnak. Kicsit szakszerűbben megfogalmazva ilyenkor az történik, hogy a bőrünk kevesebb faggyút termek, ezáltal szárazabb, kevésbé rugalmas lesz. Emellett csökken a hyaluronsav és a kollagén termelés, valamint megváltozik a kötőszövet állaga is. Az egyre szárazabb és rugalmatlanabb bőrön így meglátszanak azok a ráncok, amik eddig mindig kisimultak.

Ezt a természetes folyamatot külső, környezeti tényezők is felgyorsíthatják. Ilyenek például a dohányzás, túlzott napozás, szoláriumozás, stressz és a légszennyezés is, nem beszélve a smink rendszeres használatról és annak nem megfelelő eltávolításáról.

A ráncok kialakulásának megelőzése először is a környezeti tényezők szelektálásával kezdődik. Ha kiiktatjuk azokat, amelyet elősegítik a ráncosodást, máris sokat tettünk bőrünk egészségéért. A dohányzás elhagyása, megfelelő naptej használata napozásnál, szolárium kerülése és sok friss levegő rengeteget javít bőrünk állapotán.

Ezeken kívül akad még néhány dolog, amit tehetünk.

hidratálj rendszeresen a bőrödhöz illő arckrémmel
ha sminkelsz, mindig alaposan mosd le estére
kerüld a túlzott alkoholfogyasztást
egészséges étrend: cukrok kerülése
a pihentető, nyugodt alvás is segíthet a ráncok megelőzésében

Ha a természetes módszerek híve vagy, akkor se csüggedj, nem feltétlen van szükség méregdrága ránctalanító és arckrémekre. Íme néhány olyan házi praktika, amiket olcsón és könnyen alkalmazhatsz te is:

olíva-, kókusz- vagy édesmandula-olaj bőrbe masszírozása
aloe vera arcpakolás használata
gyömbér és méz keverékének fogyasztása
sárgarépás mézes arcpakolás
citromlé használata a bőr tisztításáért

Mindezen tippek és trükkök használata, valamint a káros hatások csökkentése mellet akár egy évtizedet is letagadhatunk korunkból. Figyeljünk bőrünk egészségére, hiszen ne felejtsük: ez az elsődleges védelmi vonala szervezetünknek és meghálálja a rendszeres odafigyelést.

Cukor álruhában

A feldolgozott cukrot sokféle álnéven eladják nekünk, sokszor tudtunkon kívül, méghozzá a kristálycukor árának többszöröséért, jól csengő neveken. A hozzáadott cukor általában szacharóz (répacukor, nádcukor), glükóz, vagy fruktóz szokott lenni, melyeket hangzatos neveken említenek a gyártók, de vannak még számtalan más megnevezései is.

Mi az a CBD és miért hasznos számunkra?

Sokaknak már ismerős lehet a CBD, sokszor hallunk ilyen hatóanyagú étrend-kiegészítőkről. Van, aki nyugtató hatása miatt olvasott róla, de akár depresszió kezelésénél is megemlítik. Ugyanez igaz a hírére is. Nagyon megoszlanak a vélemények róla, ezért érdemes tisztázni mi is ez és mire való.

A reflux tünetei és kezelése

A refluxról valószínűleg már mindenki hallott valamilyen formában. Sokszor jön szembe reklámokban, hirdetésekben, gyógyszertárak szórólapjain, de akár az ismerőseink közül is kerülhet ki olyan, aki a reflux tüneteire panaszkodik.

Miért fontos a fogszabályozás?

A fogak esztétikája éppolyan fontos, mint az egészségük. Sőt, az esztétikából következhet az egészséges fogsor. De minden esetben érdemes fogszabályzót használni? Mikor érdemes feltenni a fogszabályzót?

Mondjunk nemet a téli depresszióra!

A téli időszak, a hideg, a sötét - covid járvány nélkül is - hajlamosít a melankóliára, depresszióra. Reggel alig bírunk felkelni, este hamar sötét lesz és hideg, nem tudunk koncentrálni a feladatainkra, letargia lesz rajtunk úrrá. A téli depresszió a leggyakoribb szezonális betegség.