Menü

A tavaszi fáradtság okai és megelőzése

A fáradtságérzetet elsősorban a hormonháztartásunkban kell keresni. Ebben az időszakban a kevés vitamin miatt a melatonin “alvási hormon” hiánya megnő. Ez azzal magyarázható, hogy télen a rövidebb nappalok és a hosszabb éjszakák miatt, az emberi szervezetben több melatonin képződik, viszont a tavasz közeledtével ez megszűnik és emiatt átmeneti zavarok alakulnak ki. Ennek az egyik leggyakoribb oka, hogy nehezen tudunk elaludni, és mikor reggel felébredünk akkor sem igazán vagyunk kipihentek.

Emellett ebben az időszakban a hosszú éjszakák és a tél szürkesége, sok emberben depressziót, örömtelenséget okoz, amely csak fokozatosan tűnik el a tavasz beköszöntével.

Sokszor ez a folyamat csak 1-2 nap erejéig tart, és észre sem vesszük, de olyan is van, hogy elhúzódik és néhány ember hetekig érzi ennek az állapotnak a hatását.

Télen az emberek sokszor felszednek néhány kilót, emellett több zsírt és kalóriát visznek be a szervezetükbe. Ezen felül a nyárhoz képest, kevesebb gyümölcsöt és zöldséget fogyasztunk, és így előbb-utóbb vitamin és különböző ásvány sók hiánya alakul a szervezetünkben.

Tavasszal mikor már jobb idő van, a szabadban való mozgás az egyik legjobb kikapcsolódási forma, ilyenkor érdemes elkezdeni kocogni, kerékpározni, de akár a sétálás is felfrissítő lehet. A testmozgás nem csupán izmainkat, csontjainkat, immunrendszerünket erősíti, hanem a stressz levezetésében is segít és sokszor az edzés jobb közérzetet biztosít, valamint a levertség megelőzésében is segít.

A reggeli zuhany felfrissít, ilyenkor a kádban fürdés helyett érdemesebb zuhanyozni, eleinte jobb langyos vízzel kezdeni, majd egyre hidegebb vízzel zuhanyozni. Ha reggel letusolunk, könnyedén lehet, hogy egész napra felfrissülünk tőle, emellett a szervezetünknek is jót tesz valamint felkeltheti az életkedvünket is.

Mindezeken felül erre az időszakra is igaz az, ami az életben mindig, hogy próbáljunk meg pozitívan gondolkodni, legyen bennünk erős a hit és az elszántság az új dolgok iránt.

Legyünk együtt többet családtagjainkkal, barátainkkal, valamint szánjunk időt a hobbijainkra is, emellett próbáljunk meg természetes vitaminokat tartalmazó zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztani.

Végső soron pedig ne feledjük, hogy az ember is a természet része, nemsokára tavaszodik, sőt sokszor már érezhető a tavaszi időjárás, és próbáljunk meg mi is minél hamarabb átállni a tavaszi időszámításra, újuljunk meg testileg-lelkileg, és ébredjünk együtt a tavasszal.

Szabó Máté

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.

A transzgenerációs hatások nyomában

A transzgenerációs hatások, vagyis azok a szemléletek, viselkedésminták, gondolkodási formák, melyeket felmenőink hagytak ránk örökül, a pszichológiai kutatások fontos részterülete.

Tippek a frontot okozó tünetek ellen

Az időjárás, a frontok alakulása sokunk életét befolyásolja napi szinten, akár tudunk róla, akár nem. Vannak ugyanis, akik nem is hozzák összefüggésbe az időnkénti elviselhetetlen fejfájásukat, ízületi fájdalmaikat, rossz közérzetüket, például egy közelgő melegfront érkezésével.

Szabadtéri sportok a lezárások idejére

Igaz, még mindig érvényben vannak a korlátozások, azonban a tavasz is megállíthatatlanul közeleg. Egyre jobb idő van, nekünk pedig szükségünk van a friss levegőre és a testmozgásra. Egyrészt mentálisan, másrészt pedig az immunrendszerünk szempontjából sem árt, ha rendszeresen sportolunk.