Menü

Fenntartható divat

A divat egyike a leginkább környezetszennyező iparágaknak, ami ellen az elmúlt években már számos kezdeményezés indult. Sokan a vásárlói oldalról bojkottálják a ’fast fashion’ márkák ruháit, a környezettudatosságon túl etikai okok miatt is, mivel jellemzően nagyon kevés fizetésért készítik őket, fejlődő országokban.

Mit tehet az, aki a divat terén is környezetbarát akar lenni? Turkál! A turkálás a ruhavadászat „ősi módszere”, szinte már életstílusként is felfogható. Nincs is annál jobb érzés, amikor véletlenül a kezünkbe akad egy hibátlan állapotba lévő kiskabát és a turkáló éppen ’minden 200 Forint’ – napot tart.

A turkálók világa sokkal több, mint használt ruhák vásárlása. A fenntarthatóság mellett különleges stílust is kölcsönöznek a ruhák, a tizen- és huszonéves generáció számára a second hand darabok valóságos kincseket érnek. Vannak erre „szakosodott” butikok is, ahol egy kicsit drágább, de még különösebb ruhák találhatnak gazdára. Például egy vörös színű reggeli köntös, hátán egy hímzett tigrissel vagy egy régi szőrme kabát, amely története akár évtizedekre nyúlik vissza.

A mohó életstílus egyik alapvető jellemzője a turkálás, ami igazán profi szinten is űzhető.

A fenntarthatóság már több vezető fast fashion márka szívügye lett, így ha például régi ruhákat a kidobás helyett az üzletbe viszünk, kedvezményekkel és kuponokkal lehetünk gazdagabbak. Több márka már egész kollekciókat készített újrahasznosított anyagból készülő ruhákkal. Ezen törekvések mögött tényleg jó és fontos ügyek állnak, azonban a fast fashion és az egész fogyasztói társadalmat jellemző szemléletmódot így sem lehet levetkőzni.

A koronavírus miatt a ruhavásárlási szokásaink is átalakulóban vannak. Sokkal többen rendelnek online, ahol több műanyagot vagy lassan lebomló csomagolást használnak. Igaz, hogy a vírus szempontjából biztonságosabb így vásárolni, a környezetkárosító hatásokról azonban nem szabad elfeledkezni.

Az újabb szigorítások értelmében az „offline” vásárlásnak egy időre búcsút kell mondanunk, hiszen a következő 2 hétben nem lehetnek nyitva ezek az üzletek és a használt ruhaboltoknak is zárva kell tartaniuk.

Nehéz és kihívásokkal teli időket élünk és talán most nincs lehetőség a turkálásra, ne feledkezzünk meg a lehetőségről, hiszen egy kis szerencsével tényleg alig használt darabokat is találhatunk, mindezzel pedig a pénztárcánkon túl a környezetnek is kedvezünk!

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Méregtelenítés. Valóban szükséges?

Nagy divat a méregtelenítés, a lúgosítás, a tisztítókúrák virágkorát éljük, de vajon tényleg szükséges méregteleníteni a szervezetünket? Valóban ilyen módon kell megszabadulnunk a felhalmozódott salakanyagoktól?

Amit jó, ha tudsz a fényvédelemről

Mindenki szereti a napfényt, csupa pozitívumot ad, jó kedvre derít, D vitamin nyerünk belőle, jobb lesz a hangulatunk, szebb a bőrünk, kellemesebb a közérzetünk. A napfény jó tulajdonságait nem is kell bemutatni, azonban a napozásnak vannak veszélyei is.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.

A transzgenerációs hatások nyomában

A transzgenerációs hatások, vagyis azok a szemléletek, viselkedésminták, gondolkodási formák, melyeket felmenőink hagytak ránk örökül, a pszichológiai kutatások fontos részterülete.