Menü

Az egészséges életmód 10 pontja. És nem több.

Mondhatnám, hogy akkor elő a tollat, papírt és nézzük mi az, ami „pipa” és mi az, ami még visszavan, mint életmódváltoztató tényező, de mindenkinek magának kell éreznie, hogy mitől lett jobb minőségű az élete, egészsége, formája, közérzete. Az alábbi lépések azonban segítenek felmérni, nagyjából hol is tartunk az életmódváltáshoz vezető úton.

Egészséges életmód, életmódváltás, szénhidrátbevitel, cukormentes, diétás…satöbbi, bizonyára a leguncsibb és legelcsépeltebb szavak listáján szerepel, mert ma már a csapból is az folyik, mit és hogyan és mikor kéne tennünk magunkért. Sokszor idő sincs végigolvasni a tanácsokat, most azonban egy rápillantás elég erre a cikkre és a néhány javaslatra.

Tíz pontot ígértem, nem többet, nos nézzük végig, gyors leszek.

Változatosság. Több íz, több szín, több alapanyag, több tápanyag.
Zsírbevitel csökkentése. Kevesebbet, mást, extra szűz olívaolajat, kókuszzsírt, sütőben sütött dolgokat. Gőzölést, párolást. Ezt jelenti.
Kevesebb só! Megköti a vizet, egészségtelen, függőség alakulhat ki. A kevesebb több.
Édességet keveset és ne befejező fogásként, hanem különálló étkezésként, például reggelire, uzsonnára és mértékkel.
Gyümölcsöt mértékkel, zöldségből sokat.
A teljes kiőrlésű gabonák egészséges szénhidrátok, vigyük be naponta az étrendbe. Bizonyos diéták nagyon alacsony szénhidrátbevitelt írnak elő, nem egészséges hosszútávon! Vállalom a véleményem és kitartok mellette, jöhet akármilyen ketogén és paleo irányelv. Szénhidrátra az agynak (is) szüksége van.
Napi 4-5 étkezés! A böjtölős étrenden lévők most ezzel nem értenek egyet, de én azt mondom, az életmódváltás nem a szélsőségekről és a drasztikus étrendekről szól. A betartható, életszerű, napiszinten folytatható, hosszútávú megoldásokban kell gondolkodni.

Víz, víz, víz. Nem üdítő, nem zéró kóla, nem mentes üdítő, nem alkohol, nem gyümölcslé, nem kávé és pláne nem energiaital. Víz.
Nincs tilos étel. Csak mérték van.
Maradt még egy. A végére hagytam a kedvencem. Semmi nem működik és semmi nem hoz eredményt a rendszeres mozgás nélkül. Újabb elcsépelt szó az unalmas kifejezések listáján, de amíg átlapozzuk, elnapoljuk, elhalasztjuk a sportot, nem fog az a szintű eredményt bekövetkezni, megvalósulni, amit szeretnénk, amire vágyunk. Az első 9 pont nem ér semmit mozgás nélkül.

Valószínű az életmódváltásnál a döntés meghozatala a legnehezebb lépés és ezen kell átlendülni, a többi már egyszerűbb. Számtalan segítség, recept, tanács megtalálható, de az akarat és a döntés az mindig saját magunkon múlik, az az egy, amit nem pótol semmi, nem lehet megvenni akciósan, nem kérhetjük meg rá a szomszédot, nem következik be magától. A döntés mindig a miénk. Akár ma is meg lehet hozni.

Martinka Dia

Miért ébredünk fel éjszaka közepén?

A gyakori éjszakai felébredés rendkívül kellemetlen dolog. Nem tudjuk magunkat kipihenni, gyengül az immunrendszerünk, az anyagcserénk, a koncentrációs képességünk. Az állandó kimerültség miatt csökkenhet a munkahelyi teljesítményünk, illetve védtelenebbé válunk a bakteriális vagy vírusos fertőzések ellen. Extrém példa, de a súlyos alvásmegvonás halállal is járhat.

Alkohol és sport: rontja a teljesítményt?

Vajon tényleg visszaveti a sport teljesítményünket, ha olykor megiszunk egy kis bort, vagy röviditalt, vagy alkalmanként ennyi belefér és ne fogja negatívan befolyásolni a sportteljesítményt?

A rossz főnök jellemzői

Jó vezetőnek lenni kemény munka, rossz vezetőnek lenni viszont igazán könnyű. Ám semmi sem fekete vagy fehér: senki sem állhat a spektrum két végpontján, vagyis nincs teljesen tökéletes vezető, ahogy ördögtől való, rossz főnök sem. Ha a vezetők odafigyelnek arra, hogy ne kövessék el ezeket a hibákat, számos buktatót elkerülhetnek.

Miért zsibbad éjjel a lábam?

A kéz-, lábzsibbadás lehetséges okait kutatjuk, mely sajnos egyre gyakoribb panasz, s általában éjszakánként jelentkezik.

Mèhviasz jótékony hatásai

Már az ókori Egyiptomiak is használták rendszeresen eme csodaszert, a méhviaszt. Nem kell mondanom, hogy a fáraók mumifikálásához ez volt az egyik alappillér, hiszen a bevont testeket ezzel lehetett akár több 1000 évig úgy tartósítani, hogy az ne bomoljon le 100%-ban. Használták még továbbá a koporsók légmentes lezárásához is, hiszen, amit egyszer bekentek vele azon a több 1000 év nem igazán fogott.