Menü

Hogyan fejleszt a Lego?

A dán eredetű Lego az egyik legismertebb fejlesztő játék világszerte. Nemcsak a gyerekek, de a felnőttek is imádják, hiszen összeköti a családot. Ez egy multifunkcionális játék, mert össze lehet szerelni az adott építményt a használati utasítás alapján, vagy akár ki is lehet találni új tárgyakat. Lehet velük játszani, lehet modelleket építeni, vagy csak gyűjteni őket.

Az összeépítésnél segíti a megértést és az együttműködést. Segíti azt, hogy a gyerekek, hogyan fejezzék ki magukat, melyik elemet, hova kell helyezni. Ha nincs egyetértés, akkor segíthet abban, hogy a gyerekek egymás között hogyan vitassák meg, hogy azt a bizonyos elemet hova kell illeszteni.

Természetesen fejleszti a türelmet és a kitartást. Némelyik Lego összeépítése több órás feladat, de a végeredmény elérése sokszor motiválja az építőket. Segít bennük kialakítani, hogy milyen értékkel is bír egy ilyen összeépíttet eszköz, például egy űrhajó. Mivel több óráig építették, ezért tudják, hogy ha valaki összerombolja, az milyen fájó pont nekik. Ezért jobban megbecsülik a játékaikat.

A Lego több évtizedes tapasztalata rámutatott arra, hogy a Lego a tanításban is nagy segítség lehet, ezért létrehozták a Lego Education termékcsaládot, amit Magyarországon egyedülálló módon több intézményben is alkalmaznak. A gyerekek a Lego figurák által több játékot is játszhatnak: például barkóbát vagy memóriát. A nagyobbaknak a Lego pedig előállt a programozható Legoval. Ha erre programot írnak, akkor annak megfelelően tud majd mozogni, feladatokat elvégezni, ezzel fejlesztve a gyerekek IT készségeit. Ezek a készségek a XXI. században nagyon fontosak, mert mire ők felnőtté vállnak, az IT még nagyobb részt fog kitenni az életükben, mint jelenleg. A Lego tehát megtalálta a játszva tanulás módszerét, amellyel több gyereknek is segíteni tudnak a tanulás világában.

A játszva tanulás hasznosságát már sokan kiemelték. Ezzel a módszerrel azokat a gyerekeket is könnyebben fel lehet zárkóztatni, akik kicsit le vannak maradva a többiektől. Sőt gyerekkorban a játék nagyon fontos, hiszen játék közben tanulnak meg olyan dolgokat, amiket az iskolapadban nem feltétlenül tudnak elsajátítani. Játék közben önmaguk lehetnek, megtanulják helyesen kifejezni önmagukat és lehetőségük van arra is, hogy önmagukat jobban megismerjék, aminek a jelentőségét majd csak a későbbiekben fogják látni.

Nagypál Anna

Használt ruhát venni menő!

Sokan szeretik a használt ruha piacot, hiszen fantasztikus és egyedi darabok bújnak meg olykor-olykor a túrkálókban, ami manapság már egyáltalán nem kínos dolog.

Mi okozza az utazás utáni depressziót?

Tapasztalták már, hogy nyaralásból hazatérve szomorú hangulatuk lett? Ez az úgynevezett nyaralás utáni depresszió, amely egyáltalán nem ritka jelenség. Szerencsére az ilyenkor fellépő rosszkedv különböző módszerekkel enyhíthető.

Óvjuk okoseszközeinket, gyógyszereinket a melegtől!

Nem csak az emberek viselik nehezen a kánikulát, hanem a technológiai eszközök is megsínylik a szélsőséges időjárást. Az extrém időjárás nem csak az emberek életét nehezíti meg, de használati tárgyainkban is kárt tehet.

Nevelési módszerek, amelyek nem tesznek jót a gyermeknek

Minden szülő a legjobbat szeretné gyermekének. Nem mindig tudatosítjuk azonban, hogy nem jó mindenáron a „legjobb“ szülőnek lenni, olyannak, aki gyermekének mindent megvásárol, amit az akar, vagy megoldja helyette a problémáit és akárhányszor leesik, mindig felveszi. Az ilyen módszerrel számos fontos leckétől fosztjuk meg gyermekünket, mellyel még gyerekkorában kellene megbirkóznia, amikor a következmények még nem fájnak annyira, mint felnőttkorban.

A túlzott engedékenység nem tesz jót

Mennyi engedékenység fér össze a gyerekneveléssel? A humánus nevelésnek része a „megengedés”, tehát az a szülői magatartás, hogy nem teljes mértékben kontroll nélkül, de viszonylagos rugalmassággal engedjük érvényre jutni a gyerek akaratát. Az engedékenység nem egyenlő a megengedéssel. A „megengedés” önmagában még nem valami nagylelkű dolog, hanem elvárható valakitől, aki nem kívánja rabságban tartani a másikat.