Menü

A siker kulcsa a következetesség!

Számos oka lehet annak, hogy nem érzed magad motiváltnak. Ennek egyik oka lehet, hogy az elménk a jelenlegi szokásaink alapján próbál vezérelni minket. Mi az a trend, amit te is követni akarsz? Ha nagy lelkesedéssel kezdesz bele az új szokások kialakításába, de aztán később alábbhagy ez a lelkesedés, akkor az agyad automatikusan válaszol.

Íme pár olyan módszer, amely segítségedre lehet, hogy megszüntesd azokat a blokkokat, amelyek akadályoznak téged a sikereid megvalósításában. A félelmeink elég ijesztőek és meggyőzőek lehetnek. Ezért meg kell tennünk mindent annak érdekében, hogy legyőzzük ezeket a félelmeket. Dönthetsz úgy, hogy minden módszert kipróbálsz, de azt javaslom, hogy elsőként válasz ki egyet, és ha az megvan, akkor jöhet a következő.

1. Automatizálás

Mi történik akkor, ha eljön az idő, de mégsem csinálod meg, amit terveztél? Az egyik legnehezebb és egyben leggyakrabban előforduló téma, amelyet az ügyfelek emlegetnek, főleg ha marketingről van szó. Ha például a közösségi médiáról van szó, akkor egyszerűen tudsz automatizálni minden bejegyzést.

Csak ülj le néhány órára és akár egy teljes heti vagy havi marketing anyagot megtervezhetsz és automatizálhatsz. Persze mindent nem lehet automatizálni az életben, de van jó pár dolog, amit meg tudsz tenni.

2. Ütemezés

Az új szokás kialakítását bizony be kell tervezned. Ütemezd be úgy a naptáradba, mintha egy fontos találkozóról lenne szó. Elsősorban azért, mert tényleg olyan, mintha megállapodást kötnél. Valószínűleg valami olyasmi szokás lesz ez, amely személyiségedben és a professzionalitás terén is segítségedre lesz. Ezért fog működni. A munka, amellyel önmagadat fejleszted, biztosan megtérül. Saját magad fejlesztése elég fontos ahhoz, hogy beütemezd a naptáradba, emlékeztetőkkel együtt.

Alapjáraton sokszor használjuk a naptárunkat, hogy találkozókat szervezzünk a barátainkkal, munkahelyi megbeszéléseket bonyolítsuk le stb. Ugyanígy kell megcsinálnod mindezt méghozzá önmagadért. Válassz saját magad számára egy projektet, amit a saját örömödre csinálsz. Legyél a saját magad főnöke és csináld meg, amit elvársz magadtól.

3. Elszámoltathatóság

Nem fogsz időt szánni a terveid végrehajtására? Mi lenne, ha lenne valaki, akinek kötelező vagy beszámolni a haladásról? Hasznos, ha van egy partnered. Egyeztess vele, hogy hetente vagy havonta találkoztok és személyesen megbeszélitek, hogyan haladsz a megvalósítással.

Győződj meg róla, hogy valaki olyat választottál, aki elkötelezett és készen áll arra, hogy számon kérjen téged. Ehhez akár jómagam is segítséget nyújtok, ha egy coaching ülés után tisztáztuk, hogy mit is szeretnél elérni és megvalósítani.

4. Elkészített motivációs jegyzetek

Ahogy az elején már említettem, amikor elkezdesz egy új szokást kialakítani az elméd nem tudja eldönteni, hogy ez egy jó vagy éppen rossz szokás. Csak azt tudja, hogy nem úgy csinálod a dolgokat, ahogy eddig és megpróbál lebeszélni arról, hogy változtass.

Ezekre az időszakokra fontos, hogy előre készülj fel olyan jegyzetekkel és motivációval, amelyek visszaterelnek téged a helyes útra. Ez lehet motivációs idézet, lehet egy hálanapló, amelyben felírod és folyamatosan összegyűjtöd azokat a dolgokat, amelyekért már most hálás vagy. Ezek mind segíthetnek téged a motiváció fenntartásában.

5. Kitartás

Az élet a választások és következmények gyűjteménye. Jó vagy rossz, pozitív vagy negatív címkéket rendelünk hozzájuk. Mivel felnőttek vagyunk, képesnek kell lennünk úgy választani, hogy aktívak legyünk az új szokások kialakításakor. A legjobb, ha egyszerre csak egy szokást hozol létre az életedben, de azt végig csinálod. Lehet, hogy nem haladsz olyan hatalmas ütemben, de akkor is fejlődsz.

Olyan helyre akarunk eljutni, ahol őszinték lehetünk saját magunkkal. Vannak pillanatok, amikor abszolút semmi kedvünk semmihez, csak magunkkal kell törődnünk. Vannak időszakok, amikor pedig emlékeztetnünk kell magunkat arra, hogy következetesen kell haladnunk. Lehet, hogy kudarcokkal szembesülünk, de ez normális. Ami fontos, hogy ezeket ne végleges állapotnak tekintsük. Egyszerűen lehetőségként kezeljük őket, hogy valami újat tanulhatunk.

A következetesség arról szól, hogy a dolgok lehetnek nehezek vagy könnyűek. A következetesség során felismerjük, hogy igenis eltarthat egy ideig, amíg új szokásokat hozunk létre az életünkben. Kötelezd el magad annyira a munka mellett, hogy már ne munkának fogd fel. Kötelezd el magad, hogy mindenképpen eléred a célod és meglátod, így is lesz.

Hogyan küzdjük le a vizsgadrukkot?

Mindenki átélte már, senkinek sem ismeretlen a vizsgadrukk érzése: az izgalom, a gombóc a torokban, a gyomorpanasz, az izzadó tenyér, a remegés, az izgulás. Ezzel az állapottal előbb-utóbb mindenki találkozik az élete során, a vizsgadrukk azonban leküzdhető.

Hogyan győzhető le a vizsgadrukk?

Nemrég volt az érettségi, most következik az egyetemi vizsgaidőszak: kemény időszak a diákoknak, bármivel is küzdjenek jelenleg. Adódik a kérdés, hogy milyen tüneteket okozhat a szorongás, az izgalom, és mit tehetünk ellene? A vizsgadrukk voltaképpen nem más, mint szervezetünk stresszreakciója, amely azonban leküzdhető. Megszüntetni nem lehet, de csökkenteni igen.

A soványság internetes kultusza

Az utóbbi időben szerintem mindenki megfigyelte, hogy tombol a diétaláz a különböző közösségi média platformokon, és nem is csak a hírességek miatt. Ki ne ismerné a folyamatos “előtte-utána” fotókat, vagy a “transformation” videókat. Az úgynevezett body positivity kampány a mai közösségi médiában átcsap egy folyamatos fogyás kampányba, és a soványság kultusza alakul ki az emberek körében.

Az első benyomás pszichológiája

Az első benyomás a társunkkal való első találkozás során, a róla kialakult tudásunkat jelenti, amelyet a fizikai megjelenése, non-verbális, és verbális jelzései határoznak meg. A kognitív reprezentáció, azaz az elmében létrejövő mentális kép egyik formája a másokról alkotott tudás. Az első benyomás a társunkkal való első találkozás során, a róla kialakult tudásunkat jelenti. Külső, látható fizikai és viselkedési jegyeiből gyakran téves következtetéseket vonunk le a személyiségére vonatkozóan. Ezek a jegyek ugyanis általában az adott szituációról, és nem a személyiségről beszélnek.

Mentális Egészség Hónap

A mentális egészség hónap egy jó alkalom arra, hogy felhívjuk a figyelmet a mentális egészség fontosságára. Szeretném bemutatni az önsegítés és az „én idő” jelentőségét, illetve azt, hogy oda kell figyelni a minket körülvevő embertársaink mentális jóllétére is.