Menü

Karácsony: marketingfogás vagy szeretetteljes ünnep?

Abban mindenki egyetért, hogy a karácsony egy szeretetteljes, meghitt ünnep, amit a családunk körében töltünk el békésen, hangulatos vacsora asztalnál. Vagy legalábbis ezt válaszoljuk illendően, de ezt is gondoljuk valójában?

Vagy azt gondoljuk ez nem más, mint egy marketingeszközzé vált felhajtás, amelynek célja a minél nagyobb mértékű fogyasztás, pénzköltés, vásárlás. Nem az ünnep tehet róla, nem a karácsony változott át, hanem mi változtunk, a világ alakult át. másként ünneplünk, másként készülődünk, másként várakozunk.

Marketing oldalról megközelítve a szakértők azt vallják, hogy a fogyasztási igényekkel párhuzamosan azok kielégítése is nő, ez pedig stresszessé teszi az ünnepvárást. A legtöbb ember ilyenkor költ egész évben a legtöbbet.

Sokan előre készülnek nemcsak magára az ünnepre, de az ünnepi költségek előteremtésére is, ekkor nyúlnak a tartalékokhoz, vesznek fel hiteleket, gyorskölcsönt, személyi kölcsönt és töltik meg a plázákat, adósságba verve magukat.

Hogy milyenné tesszük a készülődést és az ünnepvárást, mennyit költünk el, az a mi döntésünk. Mi döntünk arról, hogy állunk hozzá, mekkora nyomást engedünk magunkra venni, mennyire hagyjuk magunkat a reklámokból befolyásolni.

Létezik arany középút és a gyerekeink, családtagjaink sem arra fognak emlékezni, hogy ragyogott-e minden ablak, hanem arra, hogy mennyire volt meghitt és békés hangulat, valódi szeretetteljes ünnepvárás. Gondoljunk csak vissza gyerekkorunk karácsonyaira. Mennyire volt csillogó az ablaküveg és tiszta a függöny? Fogalmunk sincs. Mert nem az érdekelt bennünket. Mert nem az volt a fontos.

Ahogy most sem az.

Sokunkban ott van a maximalizmus, hogy mindennek megfeleljünk, mindenben elsők legyünk, ne maradjunk le a szomszédoktól, ismerősöktől, legyen meg a fa, készüljön el a bejgli, legyen ajándék is persze, de érdemes végig gondolni, hogy ebből az elvárásokból mennyit engedünk be a saját életünkbe.

A karácsonyvárás nem a Black Friday idején indul és nem a januári leárazásokkal ér véget. Az ajándékozás önmagában semmit nem ér, üres gesztus, ha nincs mögötte a lényeg. Ha csak le akarjuk tudni az egészet, semmit nem értettünk meg az ünnepből.

Ha túl görcsösen ragaszkodunk az elvárásokhoz, a legfontosabb nem jut el hozzánk az ünnepből. Ha megértjük az ünnep lényegét, nincs az a karácsonyi ajándék, vagy marketing reklám, ami ebből kizökkent és nincs az a cég, ami átírná a karácsonyváró hangulatunkat és érzéseinket.

Milyen betegségeket szedhetünk össze házi kedvenceinktől?

Több kutatás is bizonyítja és természetesen ezzel egyet is értek, hogy a háziállatok tartása jót tesz az egészségnek, az életmódunknak. Ha azonban nem figyelünk a higiéniára, akkor sajnos betegségeket is elkaphatunk a kis kedvenceinktől.

A Down-szindróma világnapja – avagy húzz felemás zoknit!

A Down-szindróma világnapját március 21-én tartják, az első világnapot Svájcban tartották 2006-ban. Az ünnep célja, hogy felhívja a figyelmet a Down-szindrómára, növelje a megértést, és segítsen, hogy a Down-szindrómások méltósággal és a társadalom aktív tagjaiként élhessenek teljes életet.

Márciusban óraátállítás!

A nyári időszámítás március utolsó vasárnapján kezdődik, és október utolsó vasárnapjáig tart, ennek kezdete 2024-ben március 31. vasárnap hajnalban 2:00 órakor 3:00 órára kell előre állítani az órát.

A korán érkezett tavasz meghozta a kullancsokat

Az enyhe tél sajnos a vérszívóknak is kedvezett. A tavasz idén korábban köszöntött be és meghozta a kullancsokat. Mit tehetünk és hogyan védekezhetünk a kullancsok ellen, illetve mi a megoldás, ha már megtörtént a baj?

Vasárnapig tart a jótékonysági akció!

Vasárnapig lehet még csatlakozni a jótékonysági akcióhoz, melyben tartós élelmiszert gyűjtenek a katolikus templomokban.