Menü

Karácsony: marketingfogás vagy szeretetteljes ünnep?

Abban mindenki egyetért, hogy a karácsony egy szeretetteljes, meghitt ünnep, amit a családunk körében töltünk el békésen, hangulatos vacsora asztalnál. Vagy legalábbis ezt válaszoljuk illendően, de ezt is gondoljuk valójában?

Vagy azt gondoljuk ez nem más, mint egy marketingeszközzé vált felhajtás, amelynek célja a minél nagyobb mértékű fogyasztás, pénzköltés, vásárlás. Nem az ünnep tehet róla, nem a karácsony változott át, hanem mi változtunk, a világ alakult át. másként ünneplünk, másként készülődünk, másként várakozunk.

Marketing oldalról megközelítve a szakértők azt vallják, hogy a fogyasztási igényekkel párhuzamosan azok kielégítése is nő, ez pedig stresszessé teszi az ünnepvárást. A legtöbb ember ilyenkor költ egész évben a legtöbbet.

Sokan előre készülnek nemcsak magára az ünnepre, de az ünnepi költségek előteremtésére is, ekkor nyúlnak a tartalékokhoz, vesznek fel hiteleket, gyorskölcsönt, személyi kölcsönt és töltik meg a plázákat, adósságba verve magukat.

Hogy milyenné tesszük a készülődést és az ünnepvárást, mennyit költünk el, az a mi döntésünk. Mi döntünk arról, hogy állunk hozzá, mekkora nyomást engedünk magunkra venni, mennyire hagyjuk magunkat a reklámokból befolyásolni.

Létezik arany középút és a gyerekeink, családtagjaink sem arra fognak emlékezni, hogy ragyogott-e minden ablak, hanem arra, hogy mennyire volt meghitt és békés hangulat, valódi szeretetteljes ünnepvárás. Gondoljunk csak vissza gyerekkorunk karácsonyaira. Mennyire volt csillogó az ablaküveg és tiszta a függöny? Fogalmunk sincs. Mert nem az érdekelt bennünket. Mert nem az volt a fontos.

Ahogy most sem az.

Sokunkban ott van a maximalizmus, hogy mindennek megfeleljünk, mindenben elsők legyünk, ne maradjunk le a szomszédoktól, ismerősöktől, legyen meg a fa, készüljön el a bejgli, legyen ajándék is persze, de érdemes végig gondolni, hogy ebből az elvárásokból mennyit engedünk be a saját életünkbe.

A karácsonyvárás nem a Black Friday idején indul és nem a januári leárazásokkal ér véget. Az ajándékozás önmagában semmit nem ér, üres gesztus, ha nincs mögötte a lényeg. Ha csak le akarjuk tudni az egészet, semmit nem értettünk meg az ünnepből.

Ha túl görcsösen ragaszkodunk az elvárásokhoz, a legfontosabb nem jut el hozzánk az ünnepből. Ha megértjük az ünnep lényegét, nincs az a karácsonyi ajándék, vagy marketing reklám, ami ebből kizökkent és nincs az a cég, ami átírná a karácsonyváró hangulatunkat és érzéseinket.

Mit kell tudni a jojobáról?

A Jojoba egy erős évelő örökzöld fás cserje, mely 4-4,5 m magasra nő meg. Hosszú gyökerei (akár 10-12m) és ehető gyümölcse van. Hosszú gyökereinek köszönhetően gyakorlatilag bármilyen körülmények között életben képes maradni, azonban elsősorban a száraz, kopár területeken érzi jól magát. A Jojoba Arizonában, Dél-Kaliforniában és Mexikóban őshonos.

Adaptogén gyógynövények: mik ezek, hogyan hatnak?

Stressz, álmatlanság, hangulatingadozás, állandó fáradtság – ha ezekkel a tünetekkel küzdünk érdemes szétnézni a gyógynövények, étrendkiegészítők terén!

Novemberi kerti teendők

Azt mondják, hogy az ősz szomorú, mivel lehullanak a levelek, elnyílnak a virágok és jönnek a borongós idők. Pedig erre érdemes máshogy tekinteni, főleg, ha szép és egészséges kertet vagy udvart szeretnénk.

Vigyázzunk a téli álomra húzódó sünökre

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület az őszi lombhullás kapcsán a téli álomra húzódó sünök védelmére hívta fel a figyelmet.

Hogyan öntözzük helyesen a kaktuszt

A kaktuszok koplalóművészek, és nagy mennyiségű vizet tudnak tárolni törzsükben. Így kell helyesen öntözni őket, hogy kellő módon fejlődjenek.