Menü

Milyen a jó munkakörnyezet

Ahhoz, hogy munkateljesítményünk csúcsát érjük el, nem mindegy, hogy milyen környezetben végezzük az adott munkatevékenységet. Mik azok a dolgok, amik segíthetnek ebben?

Először is le kell szögezni, hogy egy gyári gyártósoron dolgozó alkalmazottnak sajnos nem adatik meg az, mint egy irodában dolgozó egyénnek, mármint ami a munkakörülményeket érinti. Szerencsére a gyárak már egyre jobban próbálnak odafigyelni, hogy mindenki a biztonsági előírásoknak megfelelő helyen dolgozzon, de ezt be kell vallanunk, hogy nem mindig szép. Az irodai munka egészen más tészta. Amikor egy dolgozó saját asztallal, székkel rendelkezik, amit rajta kívül senki nem használ, akkor van lehetőség olyanra alakítani, ami mondhatni egyénre szabott.

Nagyon sok kutatás irányult már arra, hogy mi az a környezet, amiben az emberek ki tudják hozni önmagukból és munkájukból a legtöbbet. Ez persze a multiknál arra megy ki, hogy minél többet termeljenek, de végre elkezdtek arra is odafigyelni, hogy a dolgozóknak is jó legyen. Tudat alatt befolyásolja döntésünket egy állás betöltése, ha az iroda környezete számunkra tetszetős. Az is biztos, hogy azoknak a dolgozóknak, akiknek tetszik a munkahelyük, a főnökeik elégedettebbek a munkájukkal.

A jó munkakörnyezet legyen elsősorban kényelmes. Itt arra kell gondolni, hogy az ülőmunkát végző embernek megfelelően kényelmes székre és asztalra van szüksége. Azt gondolom, hogy a 170 centiméteres magasságom mellé szükségem van egy olyan magasságú asztalra, amin kényelmesen fel tudom tenni a kezeimet a gép mellé. Az sem mindegy, hogy mivel sokszor órákig mozdulatlanul ülök, milyen széken teszem ezt. Az állítható magasságú és háttámlájú székek egy egészségesebb ülést biztosítanak.

Az, hogy az asztalunkra mit teszünk ki, fotókat, virágokat, gyerekrajzot, kávéfőzőt, kispárnát, az már a mi dolgunk. Egyet viszont véssünk az eszünkbe, mégpedig, hogy ne zsúfoljuk tele az asztallapot, mert nyomasztó lesz a kicsi tér, az pedig nem fog előrehajtani minket a munkaórákban.

A minket körülvevő burkolatok és azoknak a színei meghatározóak lehetnek a mindennapi kedvünkhöz. Már egy korábbi cikkemben kitértem a színek emberre gyakorolt hatásaira, de itt is meg kell jegyeznem, hogy a zöld, a sárga és a kék is remek választás, ha inspirációt és nyugalmat szeretnénk bevonzani. A pasztellszínek is kitűnő falszínek az irodákba, mivel sokféle színű kiegészítővel fel tudjuk dobni. A fények, a fény erőssége is komolyan befolyásolja a munkateljesítményt, hiszen ha egész nap egy kellemetlen, káprázó, villogó fényben kell dolgoznunk, akkor az elvonja a figyelmünket és elfárasztja a szemünket. Mindenképpen figyeljünk az ablakokra. Egyrészt természetes fényt adnak, másrészt a szellőztetéssel az oxigén beengedése frissítő hatással lesz ránk.

Mindezen apró dolgok, amiket, ha figyelembe veszünk, akkor elkerülhetjük azt az érzést, hogy semmi kedvünk bemenni megint az irodába, ami a mentális egészségünkre is komoly hatást gyakorol. Kisebb a kiégés és stresszes fáradtság kialakulásának veszélye.

Bátran rendezzük kényelmesre munkakörnyezetünket, használjunk nekünk tetsző színeket, formákat, tárgyakat, amik inspirálnak, megnyugtatnak, vagy éppen mosolyt csalnak egy nehezebb napunkba.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!