Menü

Ezek a legfontosabb vitaminok megfázás idején

Az egészséges és változatos táplálkozás mellett az őszi és téli időszakokban szükségünk lehet vitaminokra, és ásványi anyagokra, hogy elkerüljük a megfázás kínzó tüneteit. Az ábécé elejéről válogatva górcső alá vesszük a legfontosabbakat, így a cinket, valamint a C, D, és E vitaminokat, hogy te is átlásd, mit miért érdemes bevinni a szervezetedbe.

A télen gyakori megfázásokat, légúti fertőzéseket többféle vírus is okozhatja. A nátha, amelyet gyakran megfázásnak, meghűlésnek nevezünk, olyan enyhe vagy súlyosabb felső légúti vírusfertőzés. Melyek a megfázás tünetei? Orrdugulás és orrfolyás, tüsszentés, torokfájás, köhögés, hőemelkedés vagy láz, fejfájás és rossz közérzet jellemezhet. Ezt megkülönböztetjük az influenzától, a bakteriális torokgyulladástól, a bronchitistől (hörgők gyulladásos megbetegedése), az arcüreggyulladástól, és az allergiás tünetektől, melyek szigorú orvosi felügyeletet igényelnek.

Szervezetünk motorja megfázás idején (is)

Az immunrendszer megfelelő működésének fenntartása fontos a megfázásos betegségek megelőzésében, és az esetlegesen már kialakult tüneteknek az enyhítésében, az időtartam lerövidítésében, valamint az állapot súlyosságának mérséklésében.

A szervezet természetes ellenálló képessége javítható, ha étrendünk megfelelő mennyiségben tartalmazza az immunrendszer felépítéséhez, aktivitásához szükséges teljes értékű fehérjéket, az ásványi anyagok közül például a cinket, továbbá egyes vitaminokat (C-, D-, E-vitamin), és elegendő mennyiségű folyadékot.

C betűs szereplők az egészség támogatására: Cink és C-vitamin

A C-vitamin és a cink fontos szerepet játszik az immunvédelemben és az egészség fenntartásában. Sajnos azonban bevitelük gyakran elégtelen, hiszen legtöbben nem az ajánlásnak megfelelően táplálkoznak, ezért hiányuk működési zavarhoz vezethet.

A cink legfontosabb étrendi forrásai a tökmag, a sovány marhahús, és a hüvelyes növények. Ahhoz pedig, hogy elegendő C-vitaminhoz jussunk, fogyasszunk naponta többször friss gyümölcsöt (például citrusféléket vagy kivit) és zöldséget (például zöldpaprikát, savanyú káposztát). Gyakran és sokan használják a C-vitamint megfázás esetén, mely étrend-kiegészítő formájában szinte minden élelmiszerboltban is elérhető. Természetesen gyógyszertárakban és drogériákban is széles választék található.

D-vitamin pótlás fontossága

A D-vitamin az immunválasz fontos szabályozója. Rendkívül sok tanulmány hozzáférhető a témában, melyek eredményei még nem teljesen egyértelműek. Több vizsgálatban összefüggést találtak a D-vitamin magasabb szérumszintje és a kevesebb légzőszervi fertőzés között, sőt a D-vitamin-kiegészítést biztonságosnak és hasznosnak ítélték meg légúti fertőzés esetén.

Mivel a D-vitamin pótlása nem étrendi kérdés. Célszerű kiegészíteni a táplálékunkat az őszi-téli időszakban D-vitaminnal. Ennek mindig személyre szabottnak kell lennie. Ezt Armin Zittermann és munkatársai is javasolják a normális immunműködés fenntartása, és a fertőzések megelőzése érdekében.

A szolárium elősegíti ugyan a barnulást, de hatására nem képződik az emberi szervezetben D-vitamin. Érdekességként megjegyzendő, hogy a megfelelő D-vitamin-pótlás az autoimmun betegségek kiegészítő kezelésében kedvező hatású.

Segíti az immunsejtek képződését: E-vitamin

A káros szabadgyököket hatástalanító E-vitaminnak szintén fontos szerepe van a légutak egészsége szempontjából. Segíti az immunsejtek képződését. Az étolajokon kívül többek között a gabonacsírákban és tojássárgájában található meg.

Házi praktikák tyúkszem ellen

Mielőtt nekilátnánk a tyúkszem kezeléséhez, bizonyosodjunk meg, hogy tényleg arról van-e szó. A vírusok által okozott tyúkszemek inkább a fiatalokra jellemzőek.

A vegán húsok világában

Se vegetariánus, se vegán életmódot nem folytatok. Habár volt néhány év, amíg nem ettem húst, ennek is vége már. Azóta mindössze annyit teszek, hogy tudatosan figyelek a mennyiségekre, miből mennyit fogyasztok. Inkább a mértékletesség határozza meg a mindennapjaimat. Ennek ellenére mindig érdekelnek az új megoldások, a különböző lehetőségek, így jutottam el oda, hogy érdekelni kezdett a vegán hús mibenléte. Egyféle van? Sokféle létezik? Jobb vagy rosszabb, mint a nagybetűs hús? Nézzük meg, milyen következtetéseket vontam le!

Finom és egyszerű pástétomok– avagy hogyan dobjuk fel a vacsorát!

Háziasszonyok számára nem elhanyagolható, hogy előre elkészíthető egy étel. Amikor a rántotta, a virsli és a melegszendvics, meg a felvágott egy idő után unalmassá válik, akkor jók a szendvicskrémek, pástétomok, melyeket akár előző este is elkészíthetünk, de frissen összedobva sem tart pár percnél tovább.

Hogyan feküdjünk, hogy jól aludjunk?

Az alvásnak kiemelten fontos szerepe van életünkben, hiszen ha nem tudunk pihenni, annak komoly egészségügyi következményei vannak és hosszú távon igen veszélyes lehet. Mai cikkünkben összeszedtük, milyen pózban ajánlott piheni és hogyan lehet pihentető az alvásunk.

Miért fontos az omega-3 fogyasztása gyerekeknek?

Az omega-3 nagyon fontos tápanyag, különösen a gyerekeknek elengedhetetlen. Vajon miért olyan fontos és hogyan segíti a fejlődésüket?