Menü

Miért épp a súlyzós edzés?

Ahogy elhagyjuk az óévet és köszöntjük az újat, sokakban megfogalmazódik, hogy mit várnak az elkövetkezendő hónapoktól, milyen terveik vannak és milyen fogadalmaik. A leggyakoribb fogadalom ilyenkor a fogyással és az edzésekkel kapcsolatos. Ez természetes, hiszen télen egy kicsit mindig elengedjük magunkat és többet pihenünk a szokásosnál, így januárra úgy érezhetjük, hogy nem vagyunk a legjobb formánkban, esetleg már egy jó ideje halogatjuk a testmozgás elkezdését és az újév egy tökéletes alkalom arra, hogy végre belevágjunk.

Több mozgásforma közül is választhatunk. Természetesen figyelembe kell vennünk, hogy milyen a fizikai állapotunk, milyen terheléshez szoktunk és azt is, hogy mik a céljaink az edzéssel? Esetleg nagyobb súlyfeleslegtől szeretnék megszabadulni, vagy csak egy kicsit fogyni szeretnénk és formába hozni magunkat? Talán csak egy egészségesebb életmód a cél, de az is lehet, hogy valaki épp egy kis izmot szeretne építeni, nem pedig fogyni. Ha korábban már edzettünk, talán van elképzelésünk arról, milyen mozgásforma való nekünk a leginkább, azonban érdemes megfontolni a súlyzós edzést ilyen esetben is, hiszen akár ez lehet az előre lépésünk kulcsa.

A súlyzós edzés egyik előnye a fokozott zsírvesztés. Amikor súlyokat emelünk, izomzatot építünk, és minél több az izmunk, annál gyorsabban fog működni az anyagcserénk. Ne ijedjünk meg, ha azt érezzük, egy kicsivel több tápanyagra van szükségünk és többet eszünk egy picit a szokásosnál. Ez természetes, hiszen az izmoknak energiára van szüksége. Azonban ennek jó oldala is van. Több izomzattal több kalóriát égethetünk el, ráadásul mindeközben folyamatosan csökken a testzsírszázalékunk, ami nem csak formásabb idomokat jelent, hanem egészségesebb szervezetet.

Ha nőként szeretnénk belevágni, attól sem kell tartanunk, hogy ’túl nagyok’ lennénk a súlyzós edzéstől. Egyrészt ahhoz, hogy látványosan nagyobbak legyenek az izmaink, rengeteg és kemény edzés szükséges, ráadásul a nők jellemzően nem nőnek olyan könnyen az erősítő edzésektől, mivel a tesztoszteronszintjük mindössze 10%-a a férfiakénak. Az eredmény a nők esetében sokkal inkább tónusosabb izmok és formásabb idomok.

Nőként gyakori egészségügyi probléma a csontritkulás, különösen menopauza után. Ennek főként hormonális okai vannak, azonban a súlyzós edzések ezen is javíthatnak. Nem csak az izmaink növekednek, ha erősítő edzéseket is beiktatunk a napjainkba, hanem a csontsűrűség is. A nagyobb csontsűrűségnek köszönhetően kisebb a törések kockázata, valamint az ízületek is stabilabbak.

Ha nem izomépítés, erősítés vagy fogyás a cél, hanem csak egy egészségesebb életmódot szeretnénk kialakítani, akkor is hasznos lehet a súlyzós edzés. Az ilyenfajta testmozgás bizonyítottan csökkenti a rossz koleszterinszintet, aminek köszönhetően jó hatással van a szív- és érrendszerre. Ezen kívül a cukorbetegség megelőzésében is segít, mivel az erősítő edzések hatására javul a szervezet cukorfeldolgozása, ami az inzulinszint stabilan tartásában különösen fontos.

Hogyan feküdjünk, hogy jól aludjunk?

Az alvásnak kiemelten fontos szerepe van életünkben, hiszen ha nem tudunk pihenni, annak komoly egészségügyi következményei vannak és hosszú távon igen veszélyes lehet. Mai cikkünkben összeszedtük, milyen pózban ajánlott piheni és hogyan lehet pihentető az alvásunk.

5 gyakori, gondolati síkon történő önbántalmazás

Külső szemmel talán úgy tűnhet, hogy a fiatalok számára az élet könnyű, lehetőségekkel teli és még bárhogy alakulhatnak a dolgaik a karrier, párválasztás, vagy családalapítás szempontjából. Ez azonban egy idealizált és sztereotip kép, amely eltakarja azt, hogy a fiatal felnőttek milyen nehézségekkel küzdenek, hogy valóban megéljék önmagukat és az eléjük táruló lehetőségeket.

Milyen a tökéletes fürdő?

Nincs is jobb egy forró, illatos fürdőnél a hideg téli napokon, de úgy tűnik, nem mindegy, milyen hőmérsékletű a víz.

A kettlebelles edzés előnyei

A kettlebell egy speciális gömb alakú súlyzó, mellyel az egész testet jól át lehet mozgatni, hatékony zsírégető és alakformáló mozgásforma.

Szelektálás - Még az idén dobd ki őket!

Ha lassan már olyan túlzsúfolt a lakásod, hogy belépni sem tudsz, szinte mániákus gyűjtögető vagy, nem tudsz kidobni semmit, s már lépni sem tudsz a kacatoktól, ezer éve nem szelektáltad a szekrényeid, akkor itt az ideje a nagy szelektálásnak!