Menü

Ha ezt csinálod, nem zsírból fogysz, hanem izomból

Ugyanis, ha nem okosan csinálod, csupán ez ideig lesz sikerélményed, ráadásul nem is valódi felesleget, hanem izmot veszítesz majd el.

Túl kevés kalóriát juttatsz be

A testednek szüksége van energiára ahhoz, hogy életben tartsa magát és ellássa az alapvető funkciókat, mint például légzés – ez az alapanyagcsere. Egész nap égeted a kalóriákat, ezért legalább annyi kajára van szükséged, hogy ezt fedezd. Ha ezt nem teszed meg, és mondjuk valamilyen őrült 1000 kalóriás étrendet próbálsz tartani, akkor a szervezeted az elraktározott szénhidráthoz, zsírhoz és izomhoz nyúl. És így könnyedén leépítheted az izomzatodat. Az alapanyagcserédre (egy 30 éves, 60 kilós, 170 cm magas nő esetében ez körülbelül 1400kcal) jön rá minden fizikai tevékenység és edzés. Ha fogyni szeretnél, ne menj soha az alapanyagcseréd kalóriaszáma alá, inkább az égetést növeld!

Nem eszel edzés után

Akármilyen edzést is végzel, a szervezetednek szüksége van tápanyagokra a helyreállításhoz, szénhidrátra és fehérjére egyaránt. Ha ehhez nem juttatod hozzá, úgy nem áll helyre az izomszövetek állapota, és könnyedén elveszíted őket.

Nem eszel elég fehérjét

A táplálkozás tekintetében nem csak az fontos, hogy hány kalóriát juttatsz be, hanem természetesen a tápanyagok aránya is. Ne is legyen kérdés: mindhárom tápanyagra, zsírra, fehérjére, szénhidrátra szüksége van a testednek, sportolóként pedig pláne. Arra azonban extrán ügyelj, hogy elegendő proteint fogyassz, hiszen az izmok táplálásához elengedhetetlen. Ez egy jó támpont: fogyassz 1,6g proteint naponta testúly-kilogrammonként: ha mondjuk 70kilót nyomsz, az 112g fehérjét jelent!

Nem erősítesz

Oké, tudjuk, hogy szeretsz futni, de mellette szükség van természetesen erősítő edzésekre is. És nem csak azért, hogy elkerüld a sérüléseket és hatékonyabban fuss, hanem a fogyás miatt is szükséges. Igen, jól hallottad! Minél több a testeden az izom, annál több kalóriát égetsz el egy nap, tehát sokkal jobban pörög az anyagcseréd!

Keveset alszol

Ahhoz, hogy bármilyen szempontból is fejlődjön a szervezeted állapota, szükséged van megfelelő pihenésre, regenerálódásra. Ha nem alszol, az azt jelenti, hogy felborul a hormonrendszered, egy csomót zsírt raktározol majd el, és edzeni sem leszel képes normálisan, azaz az izmaid is elfogynak.

Igyál eleget

Persze ne kávét vagy alkoholt, hanem tiszta vizet. Ha nem fogyasztasz elég folyadékot, akkor dehidratált leszel, az izmaid görcsölni kezdenek és a fogyásod is megállhat. Mindig legyen melletted egy pohár víz, és akkor is igyál, ha nem érzel szomjúságot. A cukros üdítők, a kávé és a szénsavas italok nem helyettesítik a vizet. Ha nagyon unod, csavarj bele egy citromot.

Ahogy az sem mindegy, mennyit, az sem, hogy milyen szénhidrátokat fogyasztasz. A teljes szénhidrátmegvonás is veszélyes, mert hosszú távon nemcsak az egészségedet rombolja, de súlytöbblethez is vezet.

Légzőgyakorlatok, amelyek nyugtató hatásúak

A stresszfaktorokat nem tudjuk elűzni,, azon azonban dolgozhatunk, hogy kezelni tudjuk saját érzelmeinket, illetve mérsékeljük a feszültséget. Nagyszerű és könnyen elsajátítható stresszkezelő módszer például a légzőgyakorlat, amelyből számtalan változat ismert, így tényleg mindenki megtalálhatja a neki leginkább megfelelő típust. Az alábbiakban a Women's Health gyűjtése alapján ismertetünk néhányat, és mindenkit arra biztatnánk, hogy kísérletezzen bátran - mentális és lelki egészsége érdekében megéri.

Ganglion– dudor az ízületeken

Sokszor érezhetünk ízületeinknél fájdalmat, egy-egy mozdulat is nehezünkre eshet, de van úgy, hogy már nem csak fájdalom, hanem fizikai jel is látható, ez pedig utalhat ganglion cisztára.

Napégés – így kezeld

Már nem csak nyáron jelentenek gondot a napsugárzás okozta bőrproblémák, a napégés lehet enyhe, de lehet súlyos is. Adunk pár tippet, hogyan kezeld, ha bőrödnek túl sok volt a napból.

A torokfájás okai

A torokfájásnak számos, rendkívül szerteágazó oka lehet, és nem árt tudni, hogy a torokfájás nem önálló betegség, hanem egy tünet. A panaszt okozó betegségtől függően változhat a fájdalom jellege szerint: gombócérzés, viszketés jelentkezhet és lehet fájdalmas a nyelés is. Az intenzitását tekintve is változatos lehet, az egyszerű kellemetlenségtől a súlyos, alig elviselhetőig változhat.

Az ínhüvelygyulladásról

Az ínhüvelygyulladás (tenosynovitis) világszerte emberek millióit érintő fájdalmas és hátráltató mozgásszervi betegség, ami a test különböző részein jelentkezhet. Leggyakrabban a csuklók, az ujjak inai, valamint az Achilles-ín érintett.