Menü

Mire figyeljünk az ajándék visszaváltásakor?

Úgy hiszem mindenki találkozott már azzal a kellemetlen helyzettel, hogy a kibontott ajándék valamilyen oknál fogva nem tetszik. A csomagban rejlő könyv, már meg van, vagy már olvastuk, a kapott ruhadarab kicsi, vagy pont olyan színű, amit mi ki nem állhatunk. De akadhat olyan eset is, hogy már maga a termék hibás volt. Rosszul –vagy egyáltalán nem működik, de az is lehet, hogy törött, vagy karcos. A legjobb, ha megelőzzük a bajt és nagy gondossággal és odafigyeléssel válasszuk ki az ajándékokat a karácsonyfa alá.

Azonban ha megtörtént a melléfogás, nincs mit tenni, az ünnepek után ismét nyakunkba kell venni a boltokat. Csakhogy a két ünnep között újra sokan keresik fel a bevásárlóközpontokat, ám itt már a vásárlás helyett, inkább az ajándékok cseréjén van a hangsúly. De hogyan, milyen módon tudjuk ezt kivitelezni?

Hibás, sérült árucikk esetén

Amennyiben a karácsonyra kapott ajándék hibás, sérült vagy nem működik, szavatossági, jótállási igényeket érvényesíthetünk. A garanciális termékek kapcsán, az üzlet köteles a terméket kijavíttatni, vagy ha nem javítható, akkor egy ugyanolyanra kicserélni, végső esetben pedig visszafizetni a vételárat.

Ha nem tetszik a meglepetés

A legtöbb ember előszeretettel ajándékoz elektronikai termékeket karácsonyra, így nem csoda, hogy a bevásárlóközpontban, boltokban, áruházakban, főleg a műszaki üzletekben már bevett gyakorlat az ajándékok visszaváltása. Ugyan törvény továbbra sem kötelezi őket arra, hogy vissza lehessen vinni az ott vásárolt terméket, de ezt többen is január 31-ig mégis lehetővé teszik. Tehát sok helyen a kereskedők jóindulatán múlik, hogy kicserélik-e a karácsonyi meglepetést vagy sem. Ennek oka, hogy itt hibátlan termékekről beszélünk csak szubjektív okok miatt nem megfelelő a megajándékozottnak.

Ettől függetlenül a kereskedők üzletpolitikai okokból felkínálják azt a lehetőséget, hogy záros határidőn belül visszavihető a termék. Tehát ha véletlenül több egyforma ajándékot kapunk, vagy a termék színe, mérete, teljesítménye nem megfelelő a számunkra, akkor általában lehetőség nyílik rá, hogy egy másik termékre kicseréljük. A boltok elsődleges célja, hogy valamilyen más árut találjunk az ajándék helyett, ami azt jelenti, hogy levásárolhatjuk a vételárat. De ha ez nem megoldható, vagy nem egyeznek a felek, akkor gyakran akad olyan eset is, hogy visszaadják a termék árát.

Online vásárlás

Ha online, webáruházban vagy applikáción keresztül vásároltuk az ajándékot, akkor a jótállási, szavatossági igények intézése mellett az átvételtől számított 14 napon belül kötelesek a hibátlan árucikket is visszavenni. De egyre több online kereskedő vállal önkéntesen ennél hosszabb, akár 30 napos elállási időt is.

Nagyon fontos, hogy ha visszaváltásról van szó, akkor a vásárlókat arra kérik, hogy eredeti, sértetlen csomagolásban vigyék vissza az ajándékokat és minden esetben hozzák magukkal a termékhez tartozó számlát is. Tehát a blokkot a későbbi igényérvényesítés érdekében minden esetben célszerű megőrizni. Az ünnepi vásárokban beszerzett ajándékok esetében a kereskedő árusítóhelyen kihelyezett adatait hasznos feljegyezni, telefonnal lefényképezni, hogy probléma esetén fel tudjuk venni vele a kapcsolatot.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!