Menü

Nem bűnbak a tojás

Mint oly sok minden másnál, a tojás esetében is bebizonyosodott, hogy nem feltétlenül kell magunkévá tenni minden negatív híresztelést.

A tojás régóta böki a táplálkozás szakértők csőrét, illetve ez így nem teljesen igaz. A valóság inkább az, hogy a tojásfogyasztás negatív hozadékai fel lettek nagyítva, és ahogy ez ilyenkor lenni szokott, a közhiedelem az utóbbi időszakban közellenségnek kiáltotta ki az egyébként népszerű és egyszerű táplálékot.

Mi a gond a tojással? A koleszterin, egyértelmű, a tojássárgája megnöveli a vér koleszterin szintjét, ami pedig különböző szív és érrendszeri betegségek alapja. A tojás sárgájában valóban sok a koleszterin, azonban a legújabb kutatások szerint ez csak azoknál jelent problémát, akik túl sok tojást (napi egy-két darabnál többet) fogyasztanak, vagy akik valamilyen betegség miatt érzékenyebbek a koleszterin bevitelre.

Az egészséges, átlagos tojásfogyasztó nincs veszélyben, sőt, számos fontos alapanyagot (vitaminok, fehérjék, antioxidáns tartalmú összetevők) tud bevinni szervezetébe az egyszerű, nagy tápértékű, és viszonylag olcsó táplálékforrás segítségével. Arra viszont nagyon oda kell figyelni, hogy mivel fogyasztjuk a tojást. A telített zsírsavakban gazdag ételekhez például nem ajánlott, hiszen azok növelik a koleszterin szervezetünkre gyakorolt negatív hatását.

Azt, hogy a tojás voltaképpen nem ellenség, hanem barát ma már számos kutatás bizonyítja, ennek ellenére a negatív közhiedelmet nagyon nehéz megváltoztatni.

Fotó:
pixabay.com

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?

Ultrafeldolgozott élelmiszerek

Amikor belépünk egy üzletbe, kedvünkre vásárolunk a polcokról, de valószínűleg sokszor azt se tudjuk, hogy konkrétan milyen élelmiszer került a kosárba. Pedig a boltokban rengeteg a feldogozott termék, ilyen az ultrafeldolgozottak köre is.

Reggelizéssel kapcsolatos tévhitek

Ahányféle diéta és trend, annyiféle útmutatás az étkezésekről. Tények és tévhitek a reggeliről, pro és kontra.

Ashoka jótékony hatásai

Az Ashoka szó szerinti jelentése: „gondok nélkül”. A hinduk egyik legfontosabb fája, amely egész India szerte honos.

Szezonális zöldségek májusban

Elérkezett az a tavaszi hónap, amikor a piacon már csupa friss és szezonális zöldséget találhatunk. Érdemes tudni, miért fontos ezeknek az idény zöldségeknek a fogyasztása, és hogyan csempészhetünk többet belőlük az étrendünkbe. Felejtsük el végleg a telet, és készüljünk tápanyaggal és vitaminokkal teli friss ételekkel a nyárra!