Menü

Hogyan szeressük önmagunkat?

Az emberek többsége elégedetlen a testével, ez több tényező együttesen okozza. A médiában felállított „egy dimenziós” kép a szépségről a legtöbb nő és férfi számára olyan összehasonlítási alapot ad, amiből csak vesztesként jöhetnek ki. De gyakran nem is testünkkel vagyunk elégedetlenek, hanem más problémák vetülnek ki testképünkre.

Bár közhelyesnek hangzik, mégis le kell szögeznünk, hogy a külső szépség mindenek fölötti értékként való szemlélete, szintén vesztes pozíciót kínál abban a harcban, mely során igyekszünk elfogadni testünket.

Azt is gyakran hangoztatják, hogy aki harmóniában van önmagával, annak külső megjelenése is szépséget sugároz. Ugyanakkor nem szabad elfeledkeznünk, hogy ahány ember, annyi tükör. Vagyis az általunk észlelt kép ugyanannyira szubjektív, mint mások véleménye rólunk.

Ha nem vagyunk elégedettek életünk egyes területeivel, ha probléma jelentkezik párkapcsolatunkban, vagy bármilyen más kudarcot élünk meg, általában a testképünk sínyli meg először.

Éppen ezért ha elégedetlenek vagyunk kinézetünkkel, érdemes önvizsgálatot tartani, és megkeresni a valódi problémát. Sokszor e helyett úgynevezett „negatív mantrákat” kezdünk mondogatni magunkban, ezek olyan gondolatok, melyben szidjuk magunkat és testünk tökéletlenségeit emeljük ki.

Amennyiben eljutottunk az önismeret azon szintjére, hogy felismertük a problémát és testünk üzeneteit, itt az ideje a változtatásoknak. Először fizikailag változtassunk valamin, vagy tegyünk valami olyat, ami kimozdít minket az adott állapotból. Például menjünk el egyet futni, sétálni. Próbáljunk meg mosolyogni, akkor is, ha először nehezünkre esik. Ezután a gondolatainkon kell változtatni, a jól ismert, visszatérő és sokszor kemény bírálatokon, amit nap, mint nap elismétlünk magunkban.

Szeretni önmagunkat nem könnyű, de nem is olyan lehetetlen. Ha tested üzen, hogy valami nem oké az életedben, hallgass rá és változtass! Elég, ha először csak apró dolgokon változtatsz, figyelj oda, milyen gondolatokat táplálsz magadról!

Fotó:
pixabay.com

A gyermekkori szeretethiány tünetei és következményei

Indulatkezelési és kötődési nehézségek, szorongás, boldogtalan szerelmi élet. Szerencsére a gyerekpszichológiai szakirodalomban és a közbeszédben is egyre több szó esik a korai szeretethiány káros és hosszútávú hatásairól. De vajon hogyan ismerhetjük fel a megfelelő szülői figyelem hiányát, és egyáltalán hogyan kell helyesen szeretni a kicsiket?

Szépüljünk belülről!

Talán kevésbé hirdetett vagy ritkábban emlegetett dolog, hogy belülről legalább annyit tehetünk a bőrünk épségért és szépségéért, mint külsőleg, a drága kozmetikumokkal. A márkás holmik mit sem érnek, a belső támogatás nélkül. Mégis mit értünk azon, hogy szépüljünk belülről?

A Pomodoro technika – tanulj többet, ugyanannyi idő alatt!

A megfelelő minőségű alvás nagyon fontos a hatékony tanulás szempontjából, mindössze arról van szó, hogy egy kicsit szervezni kell. Ennek pedig az egyik kulcsa a Pomodoro módszer. A következőkben tehát arról lesz szó, hogy hogyan használd ki jobban a tanulásra szánt időt.

A válások 11 leggyakoribb oka

Amikor a várva várt és oly sokáig tervezett nagy napon kimondjuk a boldogító igent, még valóban komolyan gondoljuk a „holtomiglan-holtodiglan”-t és az „egészségben-betegségben”-t. De mi történik ezután? Miért felejtjük el mire vállalkoztunk?

Mit jelent a hipomániás epizód?

Pár napostól akár hónapokig tartó állapot, melynek során a beteg igen beszédes, feldobott vagy éppen ingerlékeny, s amely jól elválik normális, nem depressziós állapotától.