Párkapcsolat- Mi alapján választunk?
- Dátum: 2013.10.13., 18:50
- alkalmi partner, evolúciós örökség, hosszú távú kapcsolat, párválasztás, termékenység
Sokféle szempont befolyásolja választásunkat (például szépségideálok, evolúciós örökségek, egyéni motivációk), tudatos és kevésbé tudatos tényezők is hatnak ránk.
Nem mindegy az sem, hogy milyen céllal választunk partnert (hosszú távú vs. rövid távú tervek). Érdekesség, hogy a férfiak és a nők is az arcot nézik meg először a másik nem képviselőin, ha hosszabb távú kapcsolatot keresnek. Ugyanakkor, ha alkalmi partner kereséséről van szó, akkor a férfiak inkább a testre kíváncsiak.
Evolúciós örökségünk nem engedi figyelmen kívül hagyni a termékenységi előrejelzőket sem, persze ezek a kevésbé tudatos szempontok közé tartoznak. A kedvező tulajdonságok (például arányos testfelépítés, szimmetria) előnyös, egészséges genetikai felépítést jeleznek előre. Nyilvánvaló, hogy az elsődleges válogatás (első látás benyomásai) a külső tényezőkön alapszik. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy nem csak a testi adottságok, hanem a személyiségvonások is öröklődnek, ami azért tovább bonyolítja a párválasztás szempontrendszerét.
A mindenkori ideálok is hatnak választásainkra. Ezek azonban változnak, míg régen például a teltebb női idomok jelentették az ideált, mára a soványabb női alkat „jött divatba”. Ennek az az oka, hogy míg korábban a kövérség szimbolizálta a jólétet és az egészséget, mára ez megfordult: korunk legtöbb betegsége a túltápláltsággal függ össze.
Persze az is téveszme (média és divat mellékterméke), hogy a férfiak a nagyon vékony nőket preferálják leginkább. Valójában a normál tartományba tartozó nőket részesítik előnybe választásaiknál. Egyébként vizsgálatok bizonyítják, hogy a homokóra alkatú nők ösztrogénszintje magasabb, ami egyértelműen a termékenységet jelzi előre.
Választásainkat persze rengeteg körülmény befolyásolja, társadalmi elvárások, kultúra hatásai mellett számos egyéni tényező (motiváció, cél, tapasztalat) is meghatározó erővel bír.
Fotó:
pixabay.com
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.
Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?
Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?
Cipősdoboz akció - csatlakozz!
„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!