Menü

Szükségünk van rá – D-vitamin

Talán ma még kevésbé népszerű, mint néhány másik társa, a D-vitamin nagyon fontos szervezetünk immunrendszerének védekezőképességét tekintve és számos más fontos hatása is jól ismert.

Ma már bizonyított, hogy a megfelelő D-vitamin szint hatékonyabbá teszi szervezetünk betegségekkel szembeni ellenállását. Ez már életünk korai szakaszában is nagyon fontos, a kisgyermekeknek különösen szükségük van a megfelelő bevitelre, azért, hogy immunrendszerük megfelelően tudjon védekezni például az influenza ellen. A csontképeződésben, a csontok egészséges fejlődésében és jó állapotának megőrzésében is kiemelt szerep hárul a vitaminra, amely a kalcium és a foszfor beépülését segíti.

A D-vitamin segít megelőzni a magas vérnyomás kialakulását, valamint véd a rák és különböző autoimmun betegségek ellen.

Persze a D-vitamin nem „gyógyszer”, hanem az emberi szervezet alapvető szükséglete, hiánya számos problémát okozhat, a csontképeződés problémái mellett negatívan hathat az izomfejlődésre, a szívre, valamint nagyobb eséllyel alakulhat ki a cukorbetegség.

A D-vitaminok egyik csoportja napsugárzás hatására a szervezetünkben keletkezik, illetve állati eredetű táplálékok tartalmazzák. Ez a típus nagyon aktív. A másik, szintén hasznos csoportot elsősorban növényi, kisebb részben bizonyos állati eredetű élelmiszerekben találjuk.

Ismert D-vitamin források: halmájolaj, máj, tojás, tej és tejtermékek, méz, élesztő, gomba, margarinok, müzli. A nap D-vitamin „keltető” ultraibolya sugárzása a légkör szennyezettségével csökken.

Fotó:
pixabay.com

Ultrafeldolgozott élelmiszerek

Amikor belépünk egy üzletbe, kedvünkre vásárolunk a polcokról, de valószínűleg sokszor azt se tudjuk, hogy konkrétan milyen élelmiszer került a kosárba. Pedig a boltokban rengeteg a feldogozott termék, ilyen az ultrafeldolgozottak köre is.

Reggelizéssel kapcsolatos tévhitek

Ahányféle diéta és trend, annyiféle útmutatás az étkezésekről. Tények és tévhitek a reggeliről, pro és kontra.

Ashoka jótékony hatásai

Az Ashoka szó szerinti jelentése: „gondok nélkül”. A hinduk egyik legfontosabb fája, amely egész India szerte honos.

Szezonális zöldségek májusban

Elérkezett az a tavaszi hónap, amikor a piacon már csupa friss és szezonális zöldséget találhatunk. Érdemes tudni, miért fontos ezeknek az idény zöldségeknek a fogyasztása, és hogyan csempészhetünk többet belőlük az étrendünkbe. Felejtsük el végleg a telet, és készüljünk tápanyaggal és vitaminokkal teli friss ételekkel a nyárra!

Prebiotikum, probiotikum, szimbiotikum

A Prebiotikum és a probiotikum között csupán egyetlen betű a különbség, de ennek ellenére merőben eltérő funkciókat töltenek be az emberi szervezetben. Nézzük melyek ezek!